Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Jeg har nylig meldt meg som klassekontakt i førsteklassen til sønnen min. Jeg har bl.a. fått i oppgave å lage klasseliste. Jeg har også arrangert et uformelt treff på en fotballbane/lekeplass i nærområdet så barn og foreldre skal bli bedre kjent. Tenkte å bake boller til barna (må nok bake minst 40 stk mtp søsken), men nå vet jeg ikke om jeg får tid. Bør jeg gjøre det? Og noe annet dere synes det er fint at en klassekontakt gjør? Anonymous poster hash: 9a0bc...311
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 Standard er møte med lærer for å lage saksliste før foreldremøter, være en kontaktperson for foreldre som har noe de vil ta opp om klassa/ miljø. Ofte ordne gave til jul/sommer på vegne av foreldrene. Hvis dere har elevkvelder må du ofte være den som ordner med foreldrevakter for trinnet. Det som er fint å gjøre er å ordne noe sosialt for å bli bedre kjent. Du har klart deg bra så langt. Dette er ikke en stor jobb, men det er en viktig jobb. Og hvis du baker bør du ha fått informasjon om intoleranser og allergier så alle blir inkludert. Ingen forventer at klassekontakt ordner med annet enn praktiske ting i forb med klassa. Anonymous poster hash: 5afee...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå