Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang mannen og jeg har kranglet, er det alltid jeg som ordner opp i etterkant. Som sørger for at vi blir venner igjen. Enten det er hans eller min feil. Er det opp til han, så kan vi gå uten å snakke til hverandre i ukevis.

På torsdag hadde vi en ganske stor krangel. Mannen har rotet mye økonomisk, men har bedyret meg at han har skjerpet seg og har full kontroll. På torsdag oppdaget jeg ubetalte regninger for 10000 kr. Ble dritforbanna.

Så ga jeg beskjed om at regninger blir mitt ansvar heretter og at om han ønsket at ting skulle bli bra mellom oss igjen nå, så lå ballen hos han. Nå gidder ikke jeg mer. Nå er det søndag og vi snakker ikke sammen. Han har bare sagt at han snakker til meg når han bestemmer seg for det, enda jeg har sagt at å gå rundt i flere dager i sur stemning ikke blir aktuelt.

Jeg har ikke lyst til nok en gang å fikse ting som han bør fikse. Han bør beklage det han har gjort.

Så hva gjør jeg nå? Skal jeg nok en gang være den som må ordne opp? Eller skal jeg bare gå rundt i stillhet å se om han til slutt foretar seg noe?

Ja, er klar over at dette høres barnslig ut, men nå er jeg rett og slett møkklei.

Anonymous poster hash: 449bf...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det han driver med nå er på grensen til psykisk mishandling. Han gjør noe dumt og istedenfor å legge seg flat så velger han å ignorere deg, ikke snakke til deg og med det insinuerer han at det er din feil.

Hadde det vært en engangshendelse ville jeg ikke vært så hard, men når det ofte skjer at du er den som må rydde opp, be om unnskyldning og legge deg flat så vil jeg si at han beveger seg på grensen her.

Anonymous poster hash: 2f1aa...868
Skrevet

Skilsmisse

Anonymous poster hash: 42074...cd8

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Han vet du gir deg til slutt, derfor kan han holde på slik. Så ja, gå rundt i stillhet til HAN gir seg denne gangen :)

Skrevet

Høres ut som om parterapi kan være tingen her. Virker som om du har gjort ditt for å åpne øynene til mannen. Han trenger å høre fra en nøytral tredjepart at måten han oppfører seg på ikke er akseptabel.

Anonymous poster hash: b5441...b77

Skrevet

Slik var min eks også. Jeg orket det til slutt ikke mer, og gikk fra ham (det var mye annen "relatert" oppførsel også). 

Anonymous poster hash: 60189...0f8
Skrevet

Det mannen din bedriver er en stygg hersketeknikk, og grenser til psykisk terror. Han straffer deg fordi du reagerer på hans gale handlinger. Ikke en straff i affekt, men en beregnet, kalkulert straff. Fordi han vet du vil gi etter til slutt.

Jeg vil råde deg til å kreve parterapi. Om ikke noe gjøres, vet du antakelig hvordan dette forholdet er dømt til å ende. For slik som han oppfører seg, kan man rett og slett ikke holde på.

Anonymous poster hash: d5c07...bda

Skrevet

Ja,vi burde nok prøve terapi. Og godt å høre at det ikke er meg det er noe galt med. Har nesten følte det sånn, for han klarer å vri det over på meg, at pga at jeg ble sint, så er det derfor han ikke snakker til meg.

Hva skjedde med å innrømme sine feil å være ydmyk?

Hi

Skrevet

Dytt.

Skrevet

Min mann er også sånn. Går rundt sur og snakker ikke til meg. Han har holdt på sånn i 7 år, selv om han vet jeg hater det. Sist han gjorde det "klikka" det for meg. Det er nå 2 mnd siden og han har ikke oppført seg sånn siden. Før holdt han på sånn 1-2 ganger i mnd. Så tydelig at min prøver å skjerpe seg her. Du har min sympati.

Anonymous poster hash: 770bd...519

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ikke komme krypende denne gangen. Nok er nok. Jeg kommer til å kommunisere kun når det gjelder barna.

Skrevet

Akkurat slik var min eks.. Var samme i ti år.. Rotet m penger han også. Klikket for meg til slutt da datter vår var tre mnd og fant fullt av kredittkort gjeld i skapet. Han har ikke brukt penger på oss eller hus og hjem heller. Han frøs til is og la meg for han og gikk fra oss.. 6 år siden dette nå... Skjønner deg godt! Spørst om han er mye å samle på! Må stå for dette og burde lagt seg flat..neida.. La vær å snakke løser jo alt!! Idiotmann!!!!

Anonymous poster hash: de4de...0f5

Skrevet

Ring fvk i morgen og få en time. Informer så mannen at dere har time da og da. Er han villig til å jobbe med forholdet så har han å møte. Vil han ikke så omdefinerer du møtet til et meklingsmøte.

Denne mannen virker egoistisk og manipulerende, og jeg ville ikke vært i et forhold med ham :/

Anonymous poster hash: 2cfa6...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...