Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Jeg jobber i en barnehage og på fredag var det et barn som satt en del på fanget og koste. Ca en time etter at barnet hadde sittet hos meg kastet barnet opp. Jeg hjalp til med å vaske både barnet og oppkastet. Nå har det seg slik at jeg startet en penicillinkur på torsdag og har vert uggen i magen og litt småkvalm av kuren. Har forstått det slik at penicillin dreper alt av bakterier i tarmene. Men da kommer spørsmålet mitt. Er jeg mer beskyttet mot magesyken siden jeg går på penicillin, eller er jeg mindre beskyttet siden magesyken er et virus? Sitter her og håper i det lengste at jeg ikke skal bli syk, da jeg allerede har vert syk med bihukebetennelse hele forrige uke. Anonymous poster hash: 6706f...246
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 Nei, penicillin beskytter ikke mot magesyke, de er som regel forårsaket av virus. Anonymous poster hash: 7e3be...2a1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Enig med hun over. Og, bruk engangshansker når du "håndterer" barn med spysyken. Jeg har kloret og vasket og gnidd hendene, men fikk spysyken allikevel. Anonymous poster hash: 94914...471
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Uff. Var det jeg var redd for. Tenkte kanskje at siden bakteriene er borte i tarmen så er jeg mindre motstandsdyktig. Holder jo også på å bekjempe en annen infeksjon. Hadde dessverre ikke mulighet til å bruke hansker, men har selvfølgelig vasket og spritet meg mange ganger etterpå. Nå er det jo 48 timer siden, så håper fortsatt i det lengste på å slippe unna.. Hi Anonymous poster hash: 6706f...246
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Jeg har blitt spydd på av et barn i bhg for mange år siden. Dusjet meg og ble ikke dårlig. Er ikke alltid man fåt spysyken selv om hjelper til. Anonymous poster hash: dcee6...43e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Tusen takk for svar:-) Nei heldigvis er det ikke alltid man blir smittet. Hvor lang tid må det gå før jeg kan puste lettet ut? Hi Anonymous poster hash: 6706f...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå