Gå til innhold

Er dette allergi tror dere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jada, jeg har brukt google også, bare spør etter litt råd her inne også :) (Skal bestille legetime selv) Jeg har i den siste tiden hatt nysing/"hovne" øyne, og rennende nese som kommer og går, trodde først det var forkjølelse. Men den kommer bare enkelte dager, så forsvinner det igjen. Idag er en helt for jævlig dag :( Har på det meste sikkert nyst 10-11 ganger på rad, det svir i øynene (og de kjennes tunge ut), og nesa renner. Innimellom er nesa tett også, kunne jo vært en vanlig forkjølelse ikke sant? Men siden denne kommer og går er jo det riktig så merkelig.. Vi har en langhåret katt i huset, hun er mye ute. Men hadde jeg vært allergisk mot katt ville jeg jo evt hatt det sånn hele tiden uten medisiner, eller? Uff, skal ta en slik allergitest tror jeg.. 

Anonymous poster hash: a4528...ca0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google vasomotorisk rhinitt, og se om symptomene passer. Jeg fikk diagnosen for mange år siden, og hadde det slik som du beskriver. Da hadde jeg vært allergitestet opp og ned i mente. Har mye allergi, men kun kontakt (parfyme, metall osv). Ingen husdyrallergi, husstøvmidd eller matvarer. Men jeg reagerer på miljøforandring, sol, vind, følelser (høres sprøtt ut, men ja, gråt jeg så kom allergien i tillegg). Det er rett og slett overaktiv neseslimhinne som gjør at man reagerer når den sveller opp, og det kan den gjøre bla av det jeg nevnte. Gikk noen år på kortisonspray som dempet symptomene noe, men fikk siden en operasjon som fjernet noe av slimhinnen samt nesemuslingene på begge sider. Ekstrem bedring :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...