Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Er det bare jeg som synest det er en smule irriterende med barn som kommer og ringer på døra før klokka er 10 på en søndag? Her satt vi og koset oss med en familiefilm og frokost, da nabobarnet kom og ringte på 0850. Synest det er litt deilig med rolige morgener i helgene, men når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut. Så da var det å stelle seg i en fart, for å være med yngste ut. Må legge til at dette skjer ganske ofte, har inntrykk av at foreldrene ligger og sover til langt utpå formiddagen. Angrer litt på at jeg ikke sa at det ikke passet, men når barnet mitt så hvem som rinte på var det loksom gjort. Hadde ikke fåt fred før h*n hadde kommet ut. Anonymous poster hash: e2e0a...2f5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 ja. jeg har liksom en grense på mine unger før de kan gå til andre i helgene. 10 på lørdag og 11 på søndag. Er glad i å kose oss med familien om morgenen vi å. Anonymous poster hash: a5493...913
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Ja enig. Mine får ikke gå på dørene til folk før kl har passert 10.30! Vet jo aldri om dette er den ene dagen en annen unge velger å sove lenge 😉. Anonymous poster hash: 55416...af2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Ja huff det er bedre at ungene sittet inne og ser film enn at de er ute og leker med venner. Anonymous poster hash: 26528...d4d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Samme her. Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet er, men ville sagt at han/hun ikke må komme tidlig på morgenen, eller ikke før kl 10 hvis de kan klokka. Ville også koblet ut ringeklokken, men også lært barna mine at de ikke skal ut før frokost/film er ferdig. Anonymous poster hash: 7b3fa...318
Elza Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Ja huff det er bedre at ungene sittet inne og ser film enn at de er ute og leker med venner. Anonymous poster hash: 26528...d4d Er ikke det det er snakk om da, men å respektere at andre folk kanskje ikke er intr. i besøk og nedringing av dører kl. 9 på en søndag morgen ...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Skikkelig uting. Her har hele gata samme regel. Ikke ringe på før kl 11 på søndager. E har en stor fin lekeplass. De som er ute går dit og der er det alltid noen å leke med. Vi spiser alltid sen søndagsfrokost kl 10 og ungene selv vil ikke ut før rundt 11. Synes det er godt for alle å kunne ha én morgen i uka der alle kan få ta ting i sitt tempo. Anonymous poster hash: 8ce5f...2af
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 ja. jeg har liksom en grense på mine unger før de kan gå til andre i helgene. 10 på lørdag og 11 på søndag. Er glad i å kose oss med familien om morgenen vi å. Anonymous poster hash: a5493...913 Enig! Anonymous poster hash: dd46e...cb7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Jeg er enig i at det er tidlig. Forøvrig kan du som voksen si at det ikke passer før klokka 11 for eksempel. Anonymous poster hash: bdb55...fa7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 Sønnen min får ikke lov å ringe på hos noen før litt utpå dagen i helgene. Mener folk må få nyte fridagene uten at døren rennes ned fra tidlig morgen. Anonymous poster hash: 6e493...508
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 Er det bare jeg som synest det er en smule irriterende med barn som kommer og ringer på døra før klokka er 10 på en søndag? Her satt vi og koset oss med en familiefilm og frokost, da nabobarnet kom og ringte på 0850. Synest det er litt deilig med rolige morgener i helgene, men når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut. Så da var det å stelle seg i en fart, for å være med yngste ut. Må legge til at dette skjer ganske ofte, har inntrykk av at foreldrene ligger og sover til langt utpå formiddagen. Angrer litt på at jeg ikke sa at det ikke passet, men når barnet mitt så hvem som rinte på var det loksom gjort. Hadde ikke fåt fred før h*n hadde kommet ut. Anonymous poster hash: e2e0a...2f5 Så... Du vil holde eldste ungen inne så din jobb med yngste blir lettere? Jeg skjønner at det irriterer deg altså, men jeg synes det er du som er urimelig.. Anonymous poster hash: 5a40a...011
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Får vel gå imot strømmen jeg da. Her kjenner vi alle foreldre i nabolaget og alle foreldre i klassen. Barna flyr ned dørene tidlig i helger og ferier. Vi alle syns dette er greit. Ser vi film eller spiser frokost blir barna invitert inn og sånn er det hos de andre også. Grunnen til jeg veit det er greit er fordi vi prater sammen Sånn jeg husker det var når jeg var barn og sånn er det her vi bor. Alle er hjertelig velkommen uannsett tid Anonymous poster hash: 1dbdf...23d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 Syns det er flott når det ringer på døren men dette var nok i tidligste laget. 7 åringen min sover gjerne til 11 han i helgene, men etter 10 syns jeg det er greit at det kommer barn på døra. Sover han våkner han som regel da og går ut etter frokost, stell osv:-) Anonymous poster hash: 0f3f3...acd
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #14 Skrevet 14. september 2014 Er det bare jeg som synest det er en smule irriterende med barn som kommer og ringer på døra før klokka er 10 på en søndag? Her satt vi og koset oss med en familiefilm og frokost, da nabobarnet kom og ringte på 0850. Synest det er litt deilig med rolige morgener i helgene, men når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut. Så da var det å stelle seg i en fart, for å være med yngste ut. Må legge til at dette skjer ganske ofte, har inntrykk av at foreldrene ligger og sover til langt utpå formiddagen. Angrer litt på at jeg ikke sa at det ikke passet, men når barnet mitt så hvem som rinte på var det loksom gjort. Hadde ikke fåt fred før h*n hadde kommet ut.Anonymous poster hash: e2e0a...2f5 Så... Du vil holde eldste ungen inne så din jobb med yngste blir lettere? Jeg skjønner at det irriterer deg altså, men jeg synes det er du som er urimelig..Anonymous poster hash: 5a40a...011 Typisk svar som tillegger HI mer enn det som står der. Det står ingenting om at den store måtte leke med den minste. Den minste ville ut fordi den store fikk lov til å ut. HI hadde lyst til å være inne litt før hun gikk ut. Det synes jeg må være lov. Anonymous poster hash: 1d5fd...1af
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 Er det bare jeg som synest det er en smule irriterende med barn som kommer og ringer på døra før klokka er 10 på en søndag? Her satt vi og koset oss med en familiefilm og frokost, da nabobarnet kom og ringte på 0850. Synest det er litt deilig med rolige morgener i helgene, men når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut. Så da var det å stelle seg i en fart, for å være med yngste ut. Må legge til at dette skjer ganske ofte, har inntrykk av at foreldrene ligger og sover til langt utpå formiddagen. Angrer litt på at jeg ikke sa at det ikke passet, men når barnet mitt så hvem som rinte på var det loksom gjort. Hadde ikke fåt fred før h*n hadde kommet ut.Anonymous poster hash: e2e0a...2f5 Så... Du vil holde eldste ungen inne så din jobb med yngste blir lettere? Jeg skjønner at det irriterer deg altså, men jeg synes det er du som er urimelig..Anonymous poster hash: 5a40a...011 Typisk svar som tillegger HI mer enn det som står der. Det står ingenting om at den store måtte leke med den minste. Den minste ville ut fordi den store fikk lov til å ut. HI hadde lyst til å være inne litt før hun gikk ut. Det synes jeg må være lov. Anonymous poster hash: 1d5fd...1af Jeg har ikke tillagt HI noe hun ikke har sagt. Hun skrev: "... når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut." Og det syntes hun var irriterende for hun hadde lyst til å slappe av litt til. Anonymous poster hash: 5a40a...011
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #16 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes det er mer plagsomt med dem som ikke kan komme i gang med dagen før vi andre spiser lunch. Passer det ikke så er det bare å si det. Anonymous poster hash: 4c230...de3
Gjest Julia1984 Skrevet 14. september 2014 #17 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes det er hyggelig med barn som kommer og går inn og ut av huset vårt, om klokka skulle være 9 på søndag er vedkommende hjertelig velkommen inn for å se film sammen med oss. Vårt hjem er åpent for barnas venner. Og så lenge vi er våkne og påkledd - så ser jeg virkelig ikke problemet
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #18 Skrevet 14. september 2014 Blir bare glad om noen er så ivrige med å få barna ut. Det er bedre at de er ute og leker enn å sitte på rumpa å se på tv. Anonymous poster hash: 5f0c9...9fc
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 Det som er synd er at de ungene som kommer rekende i tide og utide (tidlig morgen, sent på kveld) er de ungene der foreldrene bare vil ha de ut av huset og ikke være til plage hjemme hos egne foreldre. Veldig synd!!! Anonymous poster hash: b753a...2d9
Lammelåret Skrevet 14. september 2014 #20 Skrevet 14. september 2014 Kan du ikke sette grense på klokken 10, eller noe? De fleste oppegående voksne vil forstå det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #21 Skrevet 14. september 2014 Anonym bruker, on 14 Sept 2014 - 11:13, said: Ja huff det er bedre at ungene sittet inne og ser film enn at de er ute og leker med venner. Anonymous poster hash: 26528...d4d Nå skrev jeg vel ingen sted at de skulle sitte inne hele dagen og se film? Vi hadde tenkt oss ut på formiddagen, men synest det er deilig å slippe stresset med å "skulle noe" med en gang vi kommer ut av senga. Klokka hadde ikke bikket 10 engang! Barna mine er mye ute og leker både med venner, og de to alene. Men det er vel ikke lovfestet noe sted at man MÅ ut med en gang man har stått opp omtrent? Anonymous poster hash: e2e0a...2f5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #22 Skrevet 14. september 2014 Er det bare jeg som synest det er en smule irriterende med barn som kommer og ringer på døra før klokka er 10 på en søndag? Her satt vi og koset oss med en familiefilm og frokost, da nabobarnet kom og ringte på 0850. Synest det er litt deilig med rolige morgener i helgene, men når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut. Så da var det å stelle seg i en fart, for å være med yngste ut. Må legge til at dette skjer ganske ofte, har inntrykk av at foreldrene ligger og sover til langt utpå formiddagen. Angrer litt på at jeg ikke sa at det ikke passet, men når barnet mitt så hvem som rinte på var det loksom gjort. Hadde ikke fåt fred før h*n hadde kommet ut.Anonymous poster hash: e2e0a...2f5 Så... Du vil holde eldste ungen inne så din jobb med yngste blir lettere? Jeg skjønner at det irriterer deg altså, men jeg synes det er du som er urimelig..Anonymous poster hash: 5a40a...011 Typisk svar som tillegger HI mer enn det som står der. Det står ingenting om at den store måtte leke med den minste. Den minste ville ut fordi den store fikk lov til å ut. HI hadde lyst til å være inne litt før hun gikk ut. Det synes jeg må være lov. Anonymous poster hash: 1d5fd...1af Jeg har ikke tillagt HI noe hun ikke har sagt. Hun skrev: "... når eldste ville ut og leke med den som ringte på, ville også yngste(som ikke kan være ute alene ennå) ut." Og det syntes hun var irriterende for hun hadde lyst til å slappe av litt til. Anonymous poster hash: 5a40a...011 Ja GUD BEDRE, tenk å ville SLAPPE AV LITT i helgen! For en mor! For en holdning! Stakkars barn, som må tåle at en mor SKAPPER AV LITT sammen med familien sin før de går ut!Nei, hiv unga ut så tidlig som mulig, det er de vant med fra barnehage og skole, ingen grunn til å endre på rutina i helgene! Slappe av da gitt... Sku' tatt seg ut! Anonymous poster hash: 9415c...cff
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #23 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes det er mer plagsomt med dem som ikke kan komme i gang med dagen før vi andre spiser lunch. Passer det ikke så er det bare å si det. Anonymous poster hash: 4c230...de3 Plager det deg så mye at andre ikke kommer i gang like fort som dere en søndag? Spesielt. Det er ikke alltid "bare" å si ifra. Ungene blir gjerne rastløse hvis det kommer folk på dørene. Anonymous poster hash: 973d9...1f8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #24 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes det er mer plagsomt med dem som ikke kan komme i gang med dagen før vi andre spiser lunch. Passer det ikke så er det bare å si det. Anonymous poster hash: 4c230...de3 Plager det deg så mye at andre ikke kommer i gang like fort som dere en søndag? Spesielt. Det er ikke alltid "bare" å si ifra. Ungene blir gjerne rastløse hvis det kommer folk på dørene. Anonymous poster hash: 973d9...1f8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #25 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes det er mer plagsomt med dem som ikke kan komme i gang med dagen før vi andre spiser lunch. Passer det ikke så er det bare å si det. Anonymous poster hash: 4c230...de3 Hvorfor er det plagsomt? Klarer du ikke å komme i gang med dagen din før noen kommer på døra og tar med seg unga dine ut? Ivrig etter å få den ut døra? Du vet at DU kan finne på noe med unga dine selv om andre familier er inne og driver med sitt? Anonymous poster hash: 9415c...cff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå