Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 Er så usikker.. Hun blir 2 i November, og det er jo litt fart i henne, men hun er ikke spesielt høylydt, og skriker sjeldent. Moren min har sagt at dersom hun løper rundt å ler og lager noe "bråk" så kan hun ta henne litt vekk. Anonymous poster hash: 8826b...b0b
amandine Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 I vår familie er det en selvfølge at alle er med, både i bryllup og begravelse. Liten.som stor. Vi er en familie og holder sammen. Våre barn har vært med siden de var knøtt små, det har vært godt. Nesten lettere å ha med barn i begravelse enn i bryllup, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 I vår familie er det en selvfølge at alle er med, både i bryllup og begravelse. Liten.som stor. Vi er en familie og holder sammen. Våre barn har vært med siden de var knøtt små, det har vært godt. Nesten lettere å ha med barn i begravelse enn i bryllup, synes jeg. Hun var ikke med i begravelsen. Ingen på den siden av familien har møtt henne, så hun har ikke vært en del av den familien.. Derfor tenker jeg at det kanskje er litt respektløst hvis jeg tar med et barn som kanskje kan forstyrre.. Anonymous poster hash: 8826b...b0b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 opp Anonymous poster hash: 8826b...b0b
amandine Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Hun er jo en del av familien selv om ingen har møtt henne? Urnenedsettelser pleier vel også å være ikke så omfattende og i tillegg utendørs, jeg hadde ikke sett det som et problem i det hele tatt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Jeg kan bare svare utifra min egen familie og mine egne tanker, og her er det sånn at jeg vet at både mine foreldre og mine svigerforeldre for eksempel gjerne ville ønsket at barnebarna deres var en del av en slik hendelse dersom det gjaldt dem. Det er jo deres kjøtt og blod, etterkommere, dem som vil huske dem, er glad i dem, liv kommet fra dem. De samme tankene har jeg, den dagen jeg blir borte vil jeg mer enn gjerne ha familiens barn der dersom det passer for dem. Barnelatter og lek, videre liv der døden har kommet på besøk, glede der det er sorg. Hva er vel bedre enn det i en sådan stund? Men det er meg da.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Jeg kan bare svare utifra min egen familie og mine egne tanker, og her er det sånn at jeg vet at både mine foreldre og mine svigerforeldre for eksempel gjerne ville ønsket at barnebarna deres var en del av en slik hendelse dersom det gjaldt dem. Det er jo deres kjøtt og blod, etterkommere, dem som vil huske dem, er glad i dem, liv kommet fra dem. De samme tankene har jeg, den dagen jeg blir borte vil jeg mer enn gjerne ha familiens barn der dersom det passer for dem. Barnelatter og lek, videre liv der døden har kommet på besøk, glede der det er sorg. Hva er vel bedre enn det i en sådan stund? Men det er meg da. Tar henne med meg Blir hun veldig urolig har jo som sagt mamma sagt at hun kan ta henne litt vekk, så det går nok bra! Har aldri vært i en urnenedsettelse før, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer Anonymous poster hash: 8826b...b0b
LivetErEnLek Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 Hvilken relasjon har du og barnet til den avdøde? Dersom ingen har møtt dette barnet på 2 år så tenker jeg umiddelbart at hun/dere ikke er nærme og det da ikke er naturlig at hun er med.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 Hvilken relasjon har du og barnet til den avdøde? Dersom ingen har møtt dette barnet på 2 år så tenker jeg umiddelbart at hun/dere ikke er nærme og det da ikke er naturlig at hun er med. Min bror, hennes onkel, Anonymous poster hash: 8826b...b0b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 Da vi var i urnenedsettelse til min mormor, tok det ca 5 min. Gravvokter(?) kom satt ned urnen og la litt jord over. Ikke noe store greier. Så klart en 2åring kan være med, la henne ha med en blomst hun kan pynte med, så går det nok så bra så Anonymous poster hash: 68caf...021
amandine Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Kondolerer med broren din! Jeg tror du velger rett, og jeg tror ikke du vil angre. Urnenedsettelse er gjerne en liten minnestund ved graven hvor representant fra begravelsebyrået kommer med urnenedsettelse. Man sier noen.ord, gjerne, og senker urnen i graven og spar på jord. Det er vanlig i min familie og jeg liker det veldig godt som seremoni om like er et ord man kan bruke om slikt..
LivetErEnLek Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 Kondolerer med broren din. Helt naturlig at en niese er med på dette selv om hun er liten. Urnenedsettelse er ikke noen langvarig sak, så det går nok helt fint.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #14 Skrevet 14. september 2014 Kondolerer med broren din. Helt naturlig at en niese er med på dette selv om hun er liten. Urnenedsettelse er ikke noen langvarig sak, så det går nok helt fint. Takk for svar til alle! Hun blir med. Tenkte det var greit å forhøre seg. Vet jo at det er annerledes enn en bisettelse, men som nevnt aldri vært med på det før. Men foreløpig ingen som mener at småbarn ikke burde være tilstede, så da blir hun med:) Anonymous poster hash: 8826b...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå