Gå til innhold

Nok et spm til barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far leverer barnet 09.00 og far henter barnet 15.00. Mor kommer innom barnehagen hver fredag etter jobb (ca 16.15) for å hente tøy og sjekke hva gutten mangler av skiftetøy, om han mangler bleier, om noe må vaskes i helgen osv.

Hva tenker dere da? :P Ler dere godt hver fredag? Bør jeg be far putte ALT som tilhører barnet i en pose o ta det med hjem hver helg? Han husker enkelte dager ikke matboks og yttertøy engang.

Anonymous poster hash: 9ea16...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt :P de fleste av oss har menn hjemme også og veit hvordan det kan være! :D Hehe... Pappa leverer barn i pysjen, ugredd hår, fire mariekjeks og en colaboks i matpakka, seks strømpebukser, men ingen truser i skiftetøyet osv ;p

Anonymous poster hash: f5afe...8c6

Skrevet

*pappaer

Det var bare noen eksempler på hva jeg har sett altså ;)

Anonymous poster hash: f5afe...8c6

Skrevet

Vil tro dere er ganske normale. Er faktisk glad når dere faktisk sjekker skiftetøy, for noen gjør det aldri!

Anonymous poster hash: 24433...2ec
Skrevet

Litt spesielt synes jeg.

Her henger vi opp lapper på plassenen når det mangler bleier.

Dersom barnet har blitt vått, tisser igjennom e.l, puttes de skitne klærne i en pose som henges på knaggen til barnet, det samme med skremt skittent yttertøy.

Far burde da klare å se over plassen ved henting. En god regel er å se over yttertøyet HVER DAG, og ikke bare til helgen. Er man usikker i forhold til skift, kan barnet ha ett enkelt skift liggende i sekken. En bleiepakke kan tas med ved jevne mellomrom uansett for å være sikker

Anonymous poster hash: 7c09f...a77

Skrevet

Litt spesielt synes jeg.

Her henger vi opp lapper på plassenen når det mangler bleier.

Dersom barnet har blitt vått, tisser igjennom e.l, puttes de skitne klærne i en pose som henges på knaggen til barnet, det samme med skremt skittent yttertøy.

Far burde da klare å se over plassen ved henting. En god regel er å se over yttertøyet HVER DAG, og ikke bare til helgen. Er man usikker i forhold til skift, kan barnet ha ett enkelt skift liggende i sekken. En bleiepakke kan tas med ved jevne mellomrom uansett for å være sikker

Anonymous poster hash: 7c09f...a77

Høres ut som vår barnehage :) barnehagen er bra... Pappan, not so much ;)

Skrevet

Jeg unnskyldte pappaen til barnet mitt her om dagen, noen forglemmelser og rot på plassen til barnet. Jeg fikk til svar at det var heeelt normalt at det ble krøll når pappaen henta. 

Anonymous poster hash: 4af74...82c
Skrevet

Vil tro dere er ganske normale. Er faktisk glad når dere faktisk sjekker skiftetøy, for noen gjør det aldri!

Anonymous poster hash: 24433...2ec

Men er det normalt st mor må innom bhg når hun aldri er der ellers?

Pappan og gutten jobber/går i bhg på plass A. Vi bor på plass B. Og mor jobber på plass C. Vi valgte dette pga far har super arbeidstid og barnet slipper å være i bhg fra 7-16.30.

Men når far ikke klarer mer enn å hente ungen. Vet ikke jeg. Jeg må kjøre 30 min hjem fra jobb, deretter 30 min til bhg, så 30 min hjem igjen. Så jeg henter kun ved krise/sykdom. Så fredager bruler jeg en time ekstra på å rydde opp.

Skrevet

Jeg unnskyldte pappaen til barnet mitt her om dagen, noen forglemmelser og rot på plassen til barnet. Jeg fikk til svar at det var heeelt normalt at det ble krøll når pappaen henta.

Anonymous poster hash: 4af74...82c

Takk :) de har det i blodet altså? Skal huske det om jeg noen gang må ha blodoverføring: kun fra dame! :P

Skrevet

Så dum er det ikke lov å være! Med mindre man har en diagnose klarer man å huske at ungen må ha klær i bhg, og at disse klærne av og til må hjem.

Jeg hadde blitt flau om mannen min ikke klarte så enkle ting.

Anonymous poster hash: 3f56b...c62

Skrevet

Helt ærlig blir vi overrasket når fedre klarer å ha kontroll på barnas klær. Det er som regel oftest mor som fikser slikt.

Fedre kan glatt levere barn i pyjamas. Og enkelte tar aldri med seg annet enn barnet. Lapper, våte klær ol blir liggende.

Digresjon... Når barna blir våte eller skitne sier jeg alltid "dette legger vi i en pose så får PAPPA vaske det når du kommer hjem". Barna svarer ALLTID " nei, mamma vasker"...

Vi har en vei å gå det gjelder likestilling;)

Anonymous poster hash: a7a58...9a1

Skrevet

Få heler far til og ta med alt hjem fredag mener nå jeg.

Ikke bleier da.men du kan evt gi beskjed til de ansatte at de sender deg en tekstmelding når det begynner og bli tomt for bleier

Skrevet

Her er det sånn at jeg leverer, og pappaen henter.

Og jeg hadde blitt grinete på mannen hvis han ikke hadde klart så enkle ting som å fikse skiftetøy, og se over om noe bør være med hjem for å vaskes.

Men tydeligvis så her jeg en fantastisk mann som klarer dette helt alene uten hjelp ;)

Jeg tror faktisk at han hadde blitt seriøst grinete hvis jeg blandet neg bort i det.

Skrevet

Helt ærlig blir vi overrasket når fedre klarer å ha kontroll på barnas klær. Det er som regel oftest mor som fikser slikt.

Fedre kan glatt levere barn i pyjamas. Og enkelte tar aldri med seg annet enn barnet. Lapper, våte klær ol blir liggende.

Digresjon... Når barna blir våte eller skitne sier jeg alltid "dette legger vi i en pose så får PAPPA vaske det når du kommer hjem". Barna svarer ALLTID " nei, mamma vasker"...

Vi har en vei å gå det gjelder likestilling;)

Anonymous poster hash: a7a58...9a1

Men du vet ikke hele historien da. :P Her er det også jeg som vasker klær. Klær er mitt område, jeg har oversikt, handler inn, vasker og rydder klær. Det du ikke vet etter et sånt utsagn er at mannen min gjør ALT annet i huset. På alle andre områder er det han som har kontroll, kjøkkenet er f.eks. "hans", og jeg er like grønn på hvor vi har ildfaste former som han er på hvor mini har undertøyet sitt.

Så selv om han er en fantastisk husfar, så er det jeg som går gjennom skiftetøyet i barnehagen. Funker fint for oss. :)

Men hadde jeg måttet kjøre en halvtime for å ordne det, så hadde jeg nok heller lært ham opp. :P

Anonymous poster hash: 3b274...111

Skrevet

Pappa'n til mine barn har stålkontroll! Så det så , og jeg er sikker på at det finnes flere av dem😊

Anonymous poster hash: 1bd97...7e6

Skrevet

Han leverer aldri i pysj. Han børstet håret hennes osv. Smører niste. Men null kontroll på hva hun har i bhg. Før heg behynte å dra innom var hun uten uteklær i helgene. Nei vi orker ikke kjøpe ALT dobbelt.

Skrevet

Å ikke klare å stelle barnet om morgenen så det ikke kommer i pysjamas og med ugredd hår, ikke klare å lage ordentlig niste eller ta med skitne/våte klær skyldes kun dårlig vilje.

Så lenge han er oppegående nok til å ha en jobb og kjøre bil klarer han det ovenstående og jeg hadde ikke godtatt å rydde etter han.

Og jeg nekter å tro at det er så vanlig med udugelige pappaer som enkelte over her vil ha det til. Jeg har både jobbet i bhg og hatt barn der i mange år og har knapt opplevd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...