Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hun er 3 år og kan vel telle på en hånd hvor mange netter hun har sovet natten gjennom. Hun har problemer med å sovne og når hun først har sovnet sover hun tre-fire timer så våkner hun. Da sliter hun med å sovne igjen. Kan holde på et par timer hvor hun dupper av, men våkner igjen og igjen før hun sovner skikkelig og våkner igjen i 8-tiden om vi har fri. Hun er stup trøtt på dagtid, men får ikke sove og får ikke i seg mat fordi hun er så trøtt. Jeg er også utslitt etter å ha nattevakt hver eneste natt og jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre. Vi har prøvd alle tips på nettet, lest bøker, pratet med lege og helsesøster. Legen ville gi Vallergan da hun var 1,5 år, men dette takket vi nei til. Syntes hun var altfor liten til det. Samme dose slår jo meg ut i to døgn! Mandlene og falske mandler er også fjernet uten at dette har hjulpet på søvn og matlyst. Har noen funnet ut noe som virkelig hjelper? Jeg vil så gjerne at hun skal få sove en hel natt og være fin dagen etter og spise! Ved spørsmål om hvilke tips vi har prøvd kommer jeg ikke til å ramse opp da vi har prøvd ALLE teknikker og råd som er! Anonymous poster hash: 1fa4b...317
Gjest Minnieropptatt Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Har dere prøvd samsoving? Eller å la henne sove på dagen? Jeg vet ikke, høres fryktelig ut...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Soving på dagen har hun kuttet ut automatisk, ble verken bedre eller verre. Samsoving er og forsøkt uten noen effekt :/ Anonymous poster hash: 1fa4b...317
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Kiropraktor. Fysioterapeut. (Dersom hun har en låsning i nakke eller rygg som gjør at hun stivner når hun ligger stille. Refleksologi for en mulig hormonforstyrrelse som gjør at hun ikke klarer å finne roen. At hun produserer for lite melatonin. Akupunktur skal også hjelpe men jeg synes ikke noe om nåler og små barn... :-/Lykke til. Søvnmangel er tortur for hele familien. Vi har en liten en som våkner hver dag kl 5. Uansett hva vi gjør. Vi bytter på å stå opp med ham for at den andre skal få sove til vanlig tid.Men han sover godt hele natten uten å våkne så vi klager ikke. (Bare på morran når vi såvidt klarer å få opp øynene...) Anonymous poster hash: 58799...f4b
Dajm Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 prøve å kutte ut melk i kostholdet, ellers så slenger jeg meg på rådet med kiropraktor evt manuell terapi
ma(G)ma med to små :) Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Jeg anbefaler dere å prøve melatonin som tilskudd. Det er et hormon som kroppen egentlig skal produsere selv for å få sove, men det er ikke alle som produserer nok av det. Det er den mildeste formen for sovemedisin som finnes. Når manglende søvn går utover barnets funksjon i hverdagen, er det etter min mening ok å prøve medikamenter, men ville ikke gått rett på sterke vanedannende stoffer, altså. Kiropraktor og manuellterapeut kan også være gode tips. Eventuelt akupunktur? Lykke til. Det er ikke godt å aldri få sove en hel natt. Verken for barn eller voksne.
C&M&H Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Legger du henne tidlig nok? Når en er overtrøtt sover en dårlig med flere oppvåkninger og havner i en vond sirkel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå