Gå til innhold

fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du tenker i etterkant, du som har født første gang:

Hva er du mest overrasket over ifbm fødselen??

Hva skulle du ønske at folk hadde fortalt deg/forberedt deg på i forkant?

Anonymous poster hash: 8ab61...586
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ikke alle blir stup forelsket med engang!

Je var i sjokk og totalt utslitt.

Skulle også ønske noen sa til meg at hotellet ikke har folk som kommer innom og ser til deg, eller har babyklær.

Skulle også ønske hun ene som jobber der ikke sa at babyen kun trengte mat hver 6 time. Det resulterte i at keg trodde lille inne var sulten da hun gråt og la henne ikke til puppen men prøvde å trøste med kos. Dag 2/3 fikk jeg vite at babyen skulle legges til hele tiden fordi de alltid er sultne i starten visstnok.

Aldri mer barselhotell!

Skrevet

Folk kunne i aller høyeste grad ha holdt kjeft om skrekkhistoriene sine, hvordan de revnet, skrek og holdt på dø. Eller venninna deres som hadde en nabo som.....  Jeg kunne absolutt ikke ha blitt mer "informert" enn det jeg ble på forhånd.

Som førstegangs, 18 år gammel, hadde jeg en kjempefin fødsel selv om det ble mye stress. Vi var allerede på sykehuset på fjerde døgnet grunnet planlagt igangsetting pga. svagerskapsforgiftning. Plutselig på kvelden før gikk vannet av seg selv og riene rydde på.

Jeg bestemte meg for å (prøve) å gå gjennom hele fødselen uten smertelindring, men ble noe demotivert da jordmødrene stadig forklarte meg at jeg burde for "du er jo førstegangs må du skjønne, det tar kanskje 10 timer eller mer!" 2 timer etterpå var fødselen over. En fin styrtfødsel uten noen form for smertelindring:-)

Det folk derimot kunne ha sagt, var at det gjorde j.... vondt å få sjekka åpningen!? Jeg forsto det egentlig slik at jeg var den eneste som syns det var grusomt.

Anonymous poster hash: b86f4...a12
Skrevet

Skulle også ønske noen sa til meg at hotellet ikke har folk som kommer innom og ser til deg, eller har babyklær.

Skulle også ønske hun ene som jobber der ikke sa at babyen kun trengte mat hver 6 time. Det resulterte i at keg trodde lille inne var sulten da hun gråt og la henne ikke til puppen men prøvde å trøste med kos. Dag 2/3 fikk jeg vite at babyen skulle legges til hele tiden fordi de alltid er sultne i starten visstnok.

Aldri mer barselhotell!

Hvor var dette hen? På barselhotellet på sus kikket de innom avogtil ( på dagtid) og hjalp med amming og sånn.

Men klær har de selvsagt ikke,bortsett fra de klærne babyen får på seg rett etter fødsel

Anonymous poster hash: d14d6...e64

Skrevet

Skulle ønske folk hadde fortalt at babyer kan hoste opp fostervann i starten, at du får etterrier, at du blør SKIKKELIG mye leeenge, at babyen lukter skikkelig vondt når den kommer ut (selv om de er nydelige), at de føeste dagene får du skikkelig nedpressfølelse i underlivet

Skrevet

Aldri mer barselhotell!

Hvor var dette hen? På barselhotellet på sus kikket de innom avogtil ( på dagtid) og hjalp med amming og sånn.

Men klær har de selvsagt ikke,bortsett fra de klærne babyen får på seg rett etter fødsel

Ullevål.

Hadde med egne klær som ble gulpet ut. Og da syntes keg at jeg kunne fått lånt noe av de til vi fikk hentet neste dag.

Selve fødsel var knall of super hjelp Og bra folk der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...