Gå til innhold

kle nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på deres nyfødt ute/inne nå på denne tiden?

hvor mye i vogna? Av klær-teppe/dyne osv!?

Hva er din tempratur inne i stua med en nyfødt?

Føler meg helt grønn!

Ute i vogna har jeg:

body +bukse og en heldress i bomull. Helseteppe og en høstdyne.

Inne: 25 varmegrader her (hot for mama)

body +bukse og helseteppe evt dyne..

Anonymous poster hash: d6711...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hatt det noe varmere innen når vi har hatt nyfødte enn ellers. Dvs første ble født midt på sommeren mens det var veldig varmt, men da gjorde vi det vi kunne for å ha det kjøligst mulig. Andremann ble født tidlig på våren mens det fortsatt var ganske kaldt ute, da hadde vi helt normal temperatur på rett over 20 grader inne. Eldste lå stort sett i bleia eller kortermet body, yngstemann i langermet body og strømpebukse eller bukse. 

Anonymous poster hash: ed267...2ea
Skrevet

I vogna hadde jeg body, bukse og jakke i ull ev bomull avhengig av temperatur. Lue seff. Dyne og teppe høres greit ut, byttet til pose i oktober.

Body og bukse inne ok, men syns du hadde det varmt nok inne med 25 grader! Pass på å drikke nok, særlig hvis du ammer :)

Skrevet

Det er kjempevanskelig å kle på de minste så det er perfekt hele tiden, men jeg har brukt denne tommelfingerregelen med mine: Et lag mer enn du kler på deg selv (når de er spebarn som ligger/sitter stille :))

Ellers er det bare å stikke et par fingre ned på brystet/ryggen og kjenne om de er svette, hvis du lurer på om det er for mye :)

Anonymous poster hash: f0e13...672

Skrevet

Syns det hørtes varmt ut, iallefall inne. De tåler bedre å være litt for kald (og sier da ifra), enn å være for varme. 25 grader som innetemperatur er for mye for både baby, folk flest, og miljøet. 

Skrevet

I vogna har jeg ikke på lue nå, tar den på hvis jeg løfter ut. Hun ligger lunt og godt med helseteppe som en ring ru det hodet. Har på sokker, bukse og body med dyne lett over.

Høres ut som du har på veldig mye inne. Husk 25 grader er ganske varmt i tillegg til både klær og dyne. Hvorfor dyne??

Anonymous poster hash: dc0c1...beb

Skrevet

22 grader inne, kjøligere på soverommet. I dag kledde jeg på henne body, sparkebukse, jakke og tynn bomullslue da vi gikk tur. I vognen ligger hun på saueskinn og hadde tullet henne inn i et helseteppe. Ingen dyne i dag siden det har vært og er varmt her i dag.

Anonymous poster hash: 5af64...204

Gjest Julia1984
Skrevet

Spørs jo hvor kaldt eller varmt det er ute og hvor du bor. Her har det vært 20 grader og sol i dag, derfor høres det ut som veldig mye når dere er ute. Men igjen, spørs om hvor du bor.

Inne i 25 grader er det jammen ikke mye du trenger. Der hadde jeg vel kledd i body, bukse og evt sokker. Har du dyne eller teppe rundt når baby er våken? 25 grader inne er varmt. Husk at FOR varmt ikke er bra for baby, faktisk farlig

Skrevet

Min er 2,5 uke og har bare body på nå. Hun ligger i kurven og sover på et lammeskinn og har en gulpeklut over seg. Er veldig varmt her inne i stua nå.

Hadde en litt tykk sparkebukse på seg da vi var ute tidligere. Lå også da på et lammeskinn og et litt tykkere bomullsteppe på seg. Hadde med ulike typer klær og dyne. Kjente på temperaturen hennes i nakken. Kunne ikke ha tatt på henne mere klær

Anonymous poster hash: b8d52...6bd

Skrevet

Hvis du bor her på Østlandet tør jeg påstå du har alt for mye klær på i tillegg til dyne/teppe.

Inne i 25 grader er det du kler på i tillegg til dyne veldig mye. Ta det med ro...men det er alt for mye i 25 grader. Ta vekk dyna i det minste!!

Anonymous poster hash: dc0c1...beb

Skrevet

Har også spedbarn.

Er 25 grader inne her også. Ikke fordi jeg egentlig ønsker det, men pga den varme utetemperaturen, så får vi ikke ned temp inne.

Bruker bare body og bukse inne. Sover hun, så har hun ikke mer på seg enn det heller. På kvelden, når sola har gått ned, er temperaturen rundt 20 på soverommet. Da sover hun i pysj og har dyne over seg.

Anonymous poster hash: c5931...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...