Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Jeg har uplanlagt blitt gravid og trenger sårt å gå ned noen kilo. Så en debatt for noen uker siden om en pt som anbefaler store gravide å slanke seg. Hun må vel ha en ide om hvordan det skal skje? Jeg er 165 cm og 84 kg, så om jeg holder meg på samme vekt ut svangerskapet må vel det være ok? Anonymous poster hash: 78594...9d4
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Spis sundt og tren. Ikke tenk så mye på vekta Anonymous poster hash: e30c9...e78
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Snakk med legen om det. Skal du gå ned er det viktig at du gjør det riktig og får i deg nok næring. Ikke begynn å kutte ut noe før du har fått råd fra kyndige. Og gratulerer med svangerskapet Anonymous poster hash: 42291...bbe
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Jo,kommer til å gjøre det i samråd med lege. Men jeg må jo kutte i matinntak for å gå ned eller holde meg på samme vekt. Anonymous poster hash: 78594...9d4
Optatium Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Jeg er 176 og veier 105 kilo. Er nå i uke 32 og har gått opp 1 kilo. Har spist normalt, mosjonert og passet på å holde frukt og godis på et minimum. Det er ikke anbefalt å slanke seg (holde et lavt kaloriinntak, lavkarbo eller andre ekstrem dietter). Men det er ikke noe problem med å passe unntaket slik at vekta ikke går i taket :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Sist svangerskap var jeg lik deg. Gikk totalt opp 3 kg, uten å gå inn for det (hadde ikke noe problem med vekta). Så regner med at det er fullt mulig å beholde vekta stabilt frem til fødsel, dersom man er mer påpasselig med inntak og mosjon enn hva jeg var. Men gjør det i samråd med jordmor og/eller lege, og vær påpasselig med å få i deg det du trenger av vitaminer og mineraler. Anonymous poster hash: 68415...2eb
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Jo,kommer til å gjøre det i samråd med lege. Men jeg må jo kutte i matinntak for å gå ned eller holde meg på samme vekt. Anonymous poster hash: 78594...9d4 ..eller begynne å bevege deg mer. Dropp godterier, kaffelatte og unødvendige kalorier, ta trappen og sykle/gå istedet for å bruke bil. Anonymous poster hash: f0baf...3f7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 Det som er viktig ved vektnedgang er at ungen har det bra. så lenge barnet har det fint (det tar til seg det den trenger av næring uansett) og mor ikke er undervektig og tar til seg væske, bryr de seg ikke så mye om man går ned. Så om du legger om kostholdet og spiser sunt, små og hyppige måltider er det ikke noe i veien for at man går ned. Det er jo uansett sunnere for både deg og ungen Når det kommer til trening skal man være forsiktig med å trene hardt. Også kommer det Ann på aktivitetsnivået ditt fra før, og hvor du er i svangerskapet. Man blir uansett anbefalt å være i aktivitet. Gåturer og svømming er kjempe fint. Spesielt anbefaler jeg svømming, utrolig godt for ledd (kan bedre bekkenplager) er du ikke vant med å trene begynn rolig også øker du etterhvert. Og mot slutten av graviditeten kjenner du hvor mye du orker;) Jeg har gått ned begge mine svangerskap, ikke fordi at jeg slanket meg men fordi jeg fikk en mye sunnere livsstil. Anonymous poster hash: f4861...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå