Gå til innhold

Er eiendomsmegler tilstede ved boligovertakelse? Ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 08ab4...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss har det vært begge deler; både tilstedet og gjort det uten.

Skrevet

Ingen av de gangene vi har kjøpt eller solgt har de vært det. Har aldri hørt om noen som er til stedet heller.

Anonymous poster hash: 26d2a...9cf
Skrevet

Nei. Aldri opplevd det. Kjøpt og solgt 4 ganger

Anonymous poster hash: edebe...3d8

Skrevet

Det varierer. Jeg har opplevd begge deler.

Skrevet

Det kan man velge selv

Anonymous poster hash: 33644...d9a

Skrevet

Hos oss var eiendomsselger tilstede når vi solgte et hus, men da jeg selv kjøpte sa vi at det ikke var nødvendig :)

Skrevet

Det var han da vi kjøpte hus. 

Anonymous poster hash: 64999...604
Skrevet

De kan være det hvis du ønsker. Jeg anbefaler deg å ha megler tilstede. Vi hadde ikke det og var misfornøyd med vask, søppel på eiendommen + andre ting som ikke var fiksa. Vi skrev ned alt på overtakelsespapiret og skrev under sammen med selger og holdt tilbake en viss sum. Etterpå ble det masse bråk. Han vi solgte av ville vaske ut selv og mente det bare tok en times tid å få det gjort. Vi mente det var en enorm jobb som kom til å ta lang tid. Megler kunne ikke mene noe som helst for han hadde ikke vært der og sett. Endte med at vi ga oss. Vi orka ikke å ta den fighten der vi sto med to små barn og en på vei. Selger fikk alle pengene og vi betale vaskebyrå av egen lomme som fakturerte oss for 12 timer (samme vask som selger mente ville ta én time). Vi endte også opp med å betale for ny lås til bod fordi selger hadde nøkkel og mente vi bare kunne dirke opp låsen. Hvis megler hadde vært tilstede kunne han ha sagt noe om hva som hadde vært rimelig/urimelig og da tror jeg vi lettere hadde kommet til enighet om hvem som skulle betale hva.

Vi kommer aldri til å kjøpe hus og ta over uten megler igjen hvertfall...

Anonymous poster hash: b4fd2...d38

Skrevet

De kan være det hvis du ønsker. Jeg anbefaler deg å ha megler tilstede. Vi hadde ikke det og var misfornøyd med vask, søppel på eiendommen + andre ting som ikke var fiksa. Vi skrev ned alt på overtakelsespapiret og skrev under sammen med selger og holdt tilbake en viss sum. Etterpå ble det masse bråk. Han vi solgte av ville vaske ut selv og mente det bare tok en times tid å få det gjort. Vi mente det var en enorm jobb som kom til å ta lang tid. Megler kunne ikke mene noe som helst for han hadde ikke vært der og sett. Endte med at vi ga oss. Vi orka ikke å ta den fighten der vi sto med to små barn og en på vei. Selger fikk alle pengene og vi betale vaskebyrå av egen lomme som fakturerte oss for 12 timer (samme vask som selger mente ville ta én time). Vi endte også opp med å betale for ny lås til bod fordi selger hadde nøkkel og mente vi bare kunne dirke opp låsen. Hvis megler hadde vært tilstede kunne han ha sagt noe om hva som hadde vært rimelig/urimelig og da tror jeg vi lettere hadde kommet til enighet om hvem som skulle betale hva.

Vi kommer aldri til å kjøpe hus og ta over uten megler igjen hvertfall...

*ikke hadde nøkkel

Skrevet

Vi ba om det, da kjøper virket helt lost...,og megler stilte.

Anonymous poster hash: 2b419...d29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...