Gå til innhold

bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde planlagt hvordan 1.klassingen skulle feire sin bursdag nå, alt var planlagt for lenge siden.

Planen var å invitere hele klassen hjem, og ha et tema her. Går ikke inn på det nå.

Så kommer "problemet"

I klassen har det nå begynt en elev som sitter i rullestol. Dette tok jo ikke jeg helt høyde for da jeg planla bursdagen. Vi har mild sagt ikke noe rullestol vennlig hus... :\

Vi må jo tenke helt nytt nå, men jeg er helt låst og klarer ikke finne på noe lurt.

Tenkte først å ta det på lekeland, men det er vel heller ikke noe for rullestol?

Har fortsatt 2 uker på meg, men begynner å haste

Håper noen av dere har gode forslag :)

Anonymous poster hash: 06fb2...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

quiz, hviskeleken, tegne og gjette hva det er, ansiktsmaling, en formingsaktivitet (som å male på noe, lage et lys, tegne på kopp/t skjorte, lage håndavtrykk å ha det i en slags pappramme som kjøpes på panduro), 

Anonymous poster hash: 8660d...bf8
Skrevet

Leie sfo eller et annet rullestolvennlig lokale og ha samme opplegg som du hadde planlagt?

Anonymous poster hash: 3698f...21c

Skrevet

Kan du ikke snakke med foreldrene? Spør hvordan de pleier å gjøre det hvis de skal på besøk til noen med trapper feks.

en førsteklassing er jo ikke så tung så går kanskje ann at to stykker bærer rullestolen opp trappen til huset hcis det er problemet?

Anonymous poster hash: 438c7...191

Skrevet

Jeg ser ikke problemet.

Du sier ikke hvilke tema du skal ha, så da vet jeg jo ikke om det blir ett problem. Men en førsteklassing i rullestol er ikke ett stort problem og setter noen demper for en bursdag. Selv om ikke huset ditt er tilpasset rullestol, burde ikke det være ett problem. Spør om en venn eller ett familiemedlem kan være med og hjelpe deg, slik at det er ett ekstra menneske til å løfte opp evt trapper.

Er du usikker, ring foreldrene og spør. Jeg tror foreldrene blir glade om du ringer for å høre hvordan du skal gjøre det og hva barnet trenger hjelp til. Og jeg tror barnet setter kjempepris på å komme i bursdag der det er litt tilpasset det, men ikke for mye.

Vi har ett familiemedlem som sitter i rullestol, det har ikke satt noen demper for hvordan vi har planlagt bursdager. Huset vårt er slettes ikke tilpasset rullestolbrukere, det kommer vi på hver gang han kommer. Men litt være hjelp inn og i stua går det bra. Nå er det igrunn bare i stua han kan være, han kan rulle ut i gangen og kjøkken, men han får ikke snudd der. Men en barne rullestol hadde ikke vært ett problem, men familiemedlemmet vårt er nå blitt voksen. Han har vært med på disko, danset med ungene og han har fått gjort alt han vil.

Anonymous poster hash: fd28d...7e0

Skrevet

Problemet her er at huset er over flere plan og feiringen vil også foregå over flere plan og etasjer.

Bare for å komme seg på do må eleven opp og ned trapper.

H*n må altså bli bært stort sett hele tiden.

Vi har ikke noen rom som er store nok til å ha over 20 stk samlet, da blir det flere trinn...

Ideen med å leie sfo er egentlig god, men det får vi ikke lov til lengre.

Men jeg kan jo selvsagt finne en annen plass å leie som er litt mer på ett plan, fullføre bursdagen med samme tema.

Takk for tips. Hadde jeg ikke tenkt på engang

:)

Anonymous poster hash: 06fb2...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...