Gå til innhold

Dere som bor langt unna deres mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tungt? Har du barn?

Jeg sliter med å bo langt unna mamma, hun får se sin lille solstråle (barnebarn) for lite :( vi er flinke til å møtes, ca 5-6 ganger i året. Men med 140 mil fra hverandre blir det tungt :/

Anonymous poster hash: 8f082...1c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to barn. Mine foreldre bor åtte timers reise unna. Vi ses 1-2 ganger årlig, og det er akkurat passe. De er ikke spesielt gode verken foreldre eller besteforeldre, så vi bruker heller tiden på omgang med folk vi faktisk liker.

Anonymous poster hash: 8dc28...b4f
Skrevet

Det er tøft og bo langt unna familien jeg har alltid min familie på motsatt side av landet så vi ses ikke for mye, men vi skyper og snakker mye på tlf.

Skrevet

Mine foreldre bor 10 min unna. Ser de max et par timer annenhver mnd og da er det vi som må invitere oss selv. Sist de var på besøk var oktober ifjor da de var invitert i en bursdag.

mannens familie bor 6 timer unna og de ser vi mye oftere. Avstand har ikke alltid noe å si

Anonymous poster hash: 79d6b...aa3

Skrevet

Vi bor 5 timer unna med bil, savner foreldrene mine ekstra mye nå som jeg har blitt mamma ja, har 1 barn. Svigers bor en time unna og de ser vi sjeldent (alt for ofte) og de skulle gjerne bodd lenger unna, de er fæle..

Anonymous poster hash: 5e2c7...592

Skrevet

Veldig greit og mer enn greit å bo langt unna mamma. Men jeg skulle ønske vi bodde nærmere pappa.

Anonymous poster hash: 3bef5...afc

Skrevet

Mine foreldre bor 10 min unna. Ser de max et par timer annenhver mnd og da er det vi som må invitere oss selv. Sist de var på besøk var oktober ifjor da de var invitert i en bursdag.

mannens familie bor 6 timer unna og de ser vi mye oftere. Avstand har ikke alltid noe å si

Skjønte ikke helt den siste setninga di, den passet liksom ikke helt inn. Avstand har ikke noe å si? Så du kunne ikke tenke deg å ha dem nærmere?

Jeg savner å ha mamma her, vi er flinke til å besøke hverandre til tross for "ekstrem" avstand. Svigers bor 5 min unna, vi ses daglig og jeg er utrolig glade i de :) selv om svigers var monstre så ville avstand fortsatt vært et problem mtp mamma

Skrevet

Jeg synes det går greit. Mamma bor ganske langt unna, men vi snakker sammen på telefon 4-5-6 ganger i uka, og datteren min snakker også med mormor'a på telefon. Også passer vi på å besøke hverandre så ofte vi kan/har råd til. Vi drar på besøk dit bare noen få ganger i året, vi møtes på hytta flere ganger i året, og mamma er flink til å ta seg tid til å komme på besøk i helger eller hvis hu har avspasering nærme helg osv. Det blir hva man Gjør det til :)

Skrevet

Nei det er ikke tungt i det hele tatt. Hun bor nord og jeg bor i øst. Når hun først er i øst prioriterer hun alt og alle andre enn å treffe sitt eneste barnebarn. Barnebarnet kjenner ikke henne, treffer hun kun en gang på en strekning på åtte uker hver sommer. Hun bruker derimot mye tid på mine kusiner, noe hun alltid har gjort fremfor meg. Vi har i dag minimalt med kontakt og jeg har det mye bedre av å ha det slik. :-)

Anonymous poster hash: 72971...e76
Skrevet

Skjønte ikke helt den siste setninga di, den passet liksom ikke helt inn. Avstand har ikke noe å si? Så du kunne ikke tenke deg å ha dem nærmere?

Jeg savner å ha mamma her, vi er flinke til å besøke hverandre til tross for "ekstrem" avstand. Svigers bor 5 min unna, vi ses daglig og jeg er utrolig glade i de :) selv om svigers var monstre så ville avstand fortsatt vært et problem mtp mamma

At selvom mine foreldre bor 10 minutter unna er de ikke tilstede i vårt liv. Hadde ikke jeg "tvunget" oss på besøk av og til hadde vi ikke hatt kontakt. Så de kunne like gjerne bodd langt unna

Skrevet

Bor veldig langt unna mamma, men er flink til å reise hjem. Nå blir det mindre hjemreiser fremover pga jobb.

Nå som jeg endelig har blitt gravid så er planen å flytte hjem. Hvis dette holder til uke 12 og videre flytter vi i god tid før fødsel. Kunne aldri tenke meg å få barn boende så langt borte som vi gjør. Har venner og all familie der mamma bor.

Anonymous poster hash: c30e2...dc9

Skrevet

Det går helt fint. Jeg og min mor er veldig like, men samtidig veldig ulike. Vi er som hund og katt, og er ofte uenige så vi kan bli, men nå tar vi det med et smil. Vi har det mye moro når vi er sammen, men hun er ikke den første jeg går til om jeg trenger trøst eller råd. Er det situasjoner der mannen ikke er god nok har jeg både pappa, venninner og svigermor til det. De er brukbare på hvert sitt felt. Min mor er en spennende og feslig bestemor, men ikke så veldig moderlig av seg. Hun er ikke den som sitter i gyngestolen i timesvis, stryker barnet på ryggen og synger. Hun er mer av typen som entrer rommet når det passer henne. Får all oppmerksomhet, forteller rasende festlige historier, deler ut godteri, gaver og penger og virkelig er den store helten, for så å trekke seg tilbake, etter ett kvarter, for å pleie seg selv med et skumbad, ansiktsmaske og en god bok eller ta seg en løpetur uten at noen blir invitert med.

Skrevet

Min mor på et annet kontinent, men likevel har vi et nært forhold. Det første året i guttens liv var vi faktisk sammen i 16 uker: hun var her i 4 uker etter fødselen for å hjelpe når mannen gikk tilbake i jobb, jeg var der med babyen i 6 uker på sommeren, hun kom tilbake for 4 uker i november når jeg holdte på å gå i veggene i permisjon og vi var der 2 uker liker før bursdagen. Ble mye hverdag, og hun ble veldig godt kjent med babyen.

Vi reiser dit ca. 1-2 ganger i året, alt. kommer hun og/eller min far på besøk. Vi skyper jevnlig og skriver epost. Jeg har også alltid en Wordfeud kamp på gang mot henne (jeg taper som regel). Når vi er sammen er både hun og pappa kjempe involvert i barnebarnets liv. I sommer reiste gutten dit alene og var der i 2 uker før jeg kom etter, de storkoste seg! De ser ikke hverandre så ofte, men de har et tett forhold likevel.

Anonymous poster hash: e1f2b...546

Skrevet

Bur 5 min unna mamma, kan gå vekesvis utan kontakt. Når vi treffes er 80% på mitt initiativ.

Det er ikkje alltid slik at mor og datter som bur nær kvarandre er så mykje saman.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...