Gå til innhold

Dere som tror at barna deres blir mer spesielle

Anbefalte innlegg

Skrevet

med merkelige/stygge/sjeldne/rare navn: nei, de blir ikke det. Din Logert er ikke mer spesiell enn lille Leander. Heller ikke din Heisine. Navnet skjemmer ingen, sies det, men det kan diskuteres. Navnet gjør i allefall ingen mer spesielle, unike, eller annet man måtte ønske for sitt barn.

Kaller du barnet ditt Chrisander, Nora eller Leander, er barnet ditt fortsatt helt unikt. Så slapp va, du trenger ikke grave så dypt for å finne et dugandes navn. Det holder med Anne.

Anonymous poster hash: f9232...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Kreativiteten kan man spare til en annen anledning. 

Anonymous poster hash: dfd96...758
Skrevet

Amen!

Anonymous poster hash: 6777f...d43

Skrevet

Haha, det holder med Anne? Nå lo jeg høyt :D

Jeg er i prinsippet enig med deg, men ifølge alle statistikker ligger det status i navn og man velger tydeligvis på bakgrunn av mer enn bare navnet.

Anonymous poster hash: d474a...098

Skrevet

Jeg heter Ingrid. Det var alltid to av oss i klassen, på idrettslaget mm. Jeg har aldri jobbet en plass der det ikke er en annen Ingrid (enten kollega eller klient). Drittlei av å ringe å si 'hei det er Ingrid' og få til svar "hvem Ingrid". Derfor har ungene mine litt sære navn.

Anonymous poster hash: e7c0a...01a

Skrevet

For en påstand! Vi har valgt et sjeldent og spesielt navn til barnet vårt. Dette fordi VI synes navnet er pent, det er i slekten og betydningen av navnet er også vakkert. Makan til forhåndsdømming.

Anonymous poster hash: 2ef90...ad1

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Kan ikke se at du på noe vis har noe med å bestemme hva vi andre skal kalle barna våre jeg :)

Skrevet

Det er vel ingen som bestemmer noe som helst her, man er fortsatt fri til å kalle ungen sin for Rolfinna eller Leifine om man ønsker det.  Men man har vel lov å uttale seg på generell basis hva man mener med spesielle navnevalg til barna? 

Anonymous poster hash: dfd96...758
Skrevet

Velger man virkelig nav for å gjøre barna spesielle?

Vi valgte det navnet vi syntes var verdens vakreste navn til vår jente vi. :-)

Men samtidig så kan det jo være å praktisk å ha en kombinasjon av for- og etternavn som det ikke går 10 av på dusinet. Å alltid måtte presentere seg med at man er Ole Olsen, nei ikke han Ole, men han Ole fra jobb, nei, han i 3.etasje.. vil jo være slitsomt i lengden. :-)

Anonymous poster hash: e04f7...468

Skrevet

Jeg syns nå ofte barn med spesielle navn blir litt ekstra unike som voksne. Tror ikke det skyldes navnet, men at foreldrene også er litt spesielle. Her liker vi staute halvtradisjonelle navn som ikke er så utdaterte at de blir latterliggjort, og de trenger bare ett, så her går det mer i Kristian, Olav, Andreas, Håkon, Astrid, Johanna, Kristin o.l. Men skal innrømme at det av og til dukker opp tøffe sære navn, men jeg vil allikvel ikke gi barnet mitt et navn som kan oppleves som en ulempe, f.eks der man må gjenta navnet hver gang man presenterer seg og stave det hver gang noe skal notere det.

Skrevet

Velger man virkelig nav for å gjøre barna spesielle?

Vi valgte det navnet vi syntes var verdens vakreste navn til vår jente vi. :-)

Men samtidig så kan det jo være å praktisk å ha en kombinasjon av for- og etternavn som det ikke går 10 av på dusinet. Å alltid måtte presentere seg med at man er Ole Olsen, nei ikke han Ole, men han Ole fra jobb, nei, han i 3.etasje.. vil jo være slitsomt i lengden. :-)

Anonymous poster hash: e04f7...468

Ja enig i dette.

Og det er nok av navn der ute som det ikke går 10 av på dusinet i de yngres rekker. Jan, Reidar, Knut, Sissel, Inger, Grethe.

Bare eks. men det er masevis av flotte navn som godt kan brukes igjen og som ikke er stigmatiserende og spesielle

Anonymous poster hash: fc2d0...c81

Skrevet

Vi har valgt et ganske uvanlig navn til vår sønn. Ikke fordi vi tror han blir spesiell av det, men fordi det er det fineste navnet vi vet om. Styrte også bevisst unna topplistenavnene, rett og slett fordi det er kjipt å vokse opp og være en av tre med samme navn i alle anledninger.

Skrevet

Valgte et internasjonalt navn til eldste, helt ordinært navn som kan uttales på engelsk og norsk. Kort og enkelt. Lillebror fikk også internasjonalt navn, kort og enkelt det også. Eldste har vel ingen annen grunn for navnet enn at vi syntes det var fint. Yngste sitt er fra bibelen, han var et lite mirakel, så vi syntes det passet med det.

Og er helt enig med HI, blir litt lattermild av noen navn. Aldotte Minerva var virkelig noe sært å høre. Og ja, hun het virkelig det!

Anonymous poster hash: eb5ab...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...