Gå til innhold

Dere som har barn med elendige fedre som ikke stiller opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forandret de seg over natten og fremstod som potensielle superfedre før de fikk smelt dere på tjukka?

Jeg har så vanvittig hardt for å tro at det ikke er mange av dere som burde sett det komme....

Anonymous poster hash: 2cc59...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighet gjør ofte blind!

Jeg tenker at forelskelse gjør blind, ikke kjærlighet, og at det derfor er en selvfølge å være sammen med noen til forelskelsens er over og man vet hva man sitter igjen med.

Folk kan likevel overraske, men da har man gjort en innsats for å sikre framtiden i det minste.

Å sette barn til verden sammen med en upålitelig idiot må være det dummeste man kan gjøre.

Anonymous poster hash: f0325...90a

Skrevet

Jeg tenker at forelskelse gjør blind, ikke kjærlighet, og at det derfor er en selvfølge å være sammen med noen til forelskelsens er over og man vet hva man sitter igjen med.

Folk kan likevel overraske, men da har man gjort en innsats for å sikre framtiden i det minste.

Å sette barn til verden sammen med en upålitelig idiot må være det dummeste man kan gjøre.

Forelskelse gjør blind ja.. Det går jo ofte over til kjærlighet. Og når man har elsket noen i mange år, er det ikke bare-bare å gi slipp :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Er det Norgesmesterskap i fordommer i dag???

Skrevet

Det er ofte vanskelig å vite hvor god en mann er i farsrollen før han faktisk har fått barn. Så nei, jeg hadde aldri forventet at han ikke ville stille opp for barna sine.

Anonymous poster hash: e389f...c05

Skrevet

Det er ofte vanskelig å vite hvor god en mann er i farsrollen før han faktisk har fått barn. Så nei, jeg hadde aldri forventet at han ikke ville stille opp for barna sine.

Sa han ikke noe om dette da du sa til han at du var gravid da?

Anonymous poster hash: fcdae...e47

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja du kan jo mene det, men noen ganger må man ta konsekvensene av handlingene sine

Skrevet

Forandret de seg over natten og fremstod som potensielle superfedre før de fikk smelt dere på tjukka?

Jeg har så vanvittig hardt for å tro at det ikke er mange av dere som burde sett det komme....

Anonymous poster hash: 2cc59...95f

Ja du har selvfølgelig helt rett, vi fikk barn med en drittsekk med viten og vilje. Fillern, avslørt.

Anonymous poster hash: 02c55...85d

Skrevet

Sa han ikke noe om dette da du sa til han at du var gravid da?

Anonymous poster hash: fcdae...e47

Ha ha dagens.

For å snu på flisa så er det mange mødre også som viser seg å ikke være så fantastiske - det er ulempen med at vi ikke må ta eksamen før vi får pulelappen.

Du er nå glup hi!

Anonymous poster hash: fa201...bfb

Skrevet

Min eksmann fikk seg ny  dame,da var ikke sønnene på 18mnd og 3 år så viktige, nå har det gått 6 år,han er ikke i bilde,men har fått 3 barn med hun nye dama og de er gift.

Jeg er sammens med en ny mann nå,men var singel i 4 år. vi venter vårt første barn i Januar og skal gifte oss nyttårsaften neste år

Anonymous poster hash: 11b77...e18
Skrevet

Her sluttet far å stille opp når jeg fikk samboer. Tok 2 år etter bruddet før jeg fikk samboer.

Anonymous poster hash: 572a6...b43

Skrevet

Det har absolutt med dårlig dømmekraft å gjøre. Og at man får barn med personen for tidlig.

Vi fikk første barnet etter åtte år sammen, hvorav de siste to årene gikk til prøving (jeg slet med infertilitet). Det har gått over all forventning. Men jeg var kresen da jeg valgte han, tenkte allerede da at jeg ikke ville være sammen med noen jeg ikke kunne se for meg å være sammen med resten av livet, og at vedkommende måtte være en jeg ville ha barn med.

Skjønte raskt at han kom til å bli en god far. Det at vi var sammen i åtte år før vi fikk vår lille, gjorde at vi kjente hverandre veldig godt, visste alt om hverandres svakheter og styrker, og vi taklet derfor overgangen til å bli foreldre godt.

Jeg kunne aldri fått barn med noen jeg ikke følte det på den måten med. Dessverre er det mange som har lav selvtillit og finner seg i mye dritt..

Anonymous poster hash: dc207...94a

Skrevet

Tja, vil vel ikke akkurat si jeg kunne sett den komme nei....

Når mannen ble mest glad, og snakket mye om babyen som skulle komme. I tillegg pratet han stadig vekk om hvor forferdelig han syntes det var med en kompis som stakk fra barnet sitt. Han kunne virkelig ikke forstå dette, og syntes kompisen oppførte seg helt utrolig forferdelig. Jeg spurte han flere ganger (før de 3 første mnd hadde gått) om dette var noe han virkelig ville. Da ble han sur på meg for at jeg kunne spørre om det, for selvfølgelig ville han! 

Fikk babyen, han var på sykehuset de første to dagene. Hadde med seg bamser og ting, og holdt babyen, dullet og stelte. Så kom dagen vi skulle hjem og da var han borte. Tingene hans var vekk og jeg hørte aldri noe mer fra han. Tok ikke tlf, og etter et par uker var "nummeret ute av drift". 

To år senere fikk jeg høre av en felles bekjent at han bodde sammen med en mye eldre dame i utlandet.

Anonymous poster hash: 95f19...362
Skrevet

Har hatt ren flaks jeg da med min kjære mann :D Vi hadde bare vært sammen i 1 mnd da jeg ble gravid, ikke kjente jeg han før jeg ble sammen han heller. Men han er verdens beste pappa til våre 3 barn og vi har nå snart vært sammen i 8 år og gift i 2 av de :)

Ikke alle graviditeter er planlagte og ikke alle ønsker og ta abort. 

Noen blir gravid i ung alder der pappaen ikke er skiklig voksen og rett og slett ikke er i stand til å "se" andre enn seg selv.

Noen fedre stikker av, finner seg nye dame, noen får panikk og noen vokser med ansvaret. 

Men jeg vet også om de som har vært sammen i over 10 år før de fikk barn. mannen var voksen, god jobb, god økonomi, mange venner og ellers en kjernekar som ingen hadde et eneste vondt ord og si om og alle rundt "visste" at dette kom til å bli verdens beste pappa. Vel, 14 dager før fødsel så fant han seg plutselig en annen dame og stakk. Ikke var han med på fødsel og ikke har han ønsket og ha noe som helst med barnet og gjøre. Men han har fått 2 barn med den nye dama..

Anonymous poster hash: 13d90...563
Skrevet

Har hatt ren flaks jeg da med min kjære mann :D Vi hadde bare vært sammen i 1 mnd da jeg ble gravid, ikke kjente jeg han før jeg ble sammen han heller. Men han er verdens beste pappa til våre 3 barn og vi har nå snart vært sammen i 8 år og gift i 2 av de :) Ikke alle graviditeter er planlagte og ikke alle ønsker og ta abort. Noen blir gravid i ung alder der pappaen ikke er skiklig voksen og rett og slett ikke er i stand til å "se" andre enn seg selv.Noen fedre stikker av, finner seg nye dame, noen får panikk og noen vokser med ansvaret.  Men jeg vet også om de som har vært sammen i over 10 år før de fikk barn. mannen var voksen, god jobb, god økonomi, mange venner og ellers en kjernekar som ingen hadde et eneste vondt ord og si om og alle rundt "visste" at dette kom til å bli verdens beste pappa. Vel, 14 dager før fødsel så fant han seg plutselig en annen dame og stakk. Ikke var han med på fødsel og ikke har han ønsket og ha noe som helst med barnet og gjøre. Men han har fått 2 barn med den nye dama.. Anonymous poster hash: 13d90...563

Du har ikke bare hatt flaks, du har tydeligvis også hatt god dømmekraft og smak og vært en god menneskekjenner :)

Det er nok flere varsellamper som burde lyst om de andre mennene som damene har oversett.. Jeg blir aldri overrasket når jeg hører at en mann har vært utro eller gjort noe annet dritt, jeg har alltid sett det komme. En del kvinner er dessverre blinde for sånt hos egen mann.

Anonymous poster hash: dc207...94a

Skrevet

Man kan ikke si sånt høyt i dette landet hvor det snart nedfelles i Grunnloven at alle har rett til å skånes for kritikk.

Men JA, mange damer velger å formere seg med idioter og burde ha sett problemene komme om de ikke var vanvittig naive. Disse er det vanskelig å få sympati med. Ikke minst er det synd på barna dems.

Gjelder ikke alle, men mange.

Anonymous poster hash: 39b3b...25a

Skrevet

Ja, han endret seg drastisk da jeg ble gravid og la på meg noen kilo, så enkel er han. Men siden ikke jeg er udugelig klarer vi oss helt utmerket.

Jeg tror forresten mange tror at det å få et barn vil endre mannen fra dårlig til bedre. Men det stemmer ofte ikke dessverre. 

Anonymous poster hash: 2f950...b9f
Skrevet

Min ex var pådriver til å få barn, men når vi fikk barn (4 år inn i forholdet) ville han ikke ha barn lenger. Altså dette kom han med etter første var født og jeg var gravid med nummer 2. Han meldte seg derfor ut av familielivet og når det et år senere og mange samtaler med mer var jeg som sto med alt ansvar for da 2 barn valgte jeg å gå eller rettere sagt la han gå.

Jeg satt kravet enten ta full del i familielivet og alle ansvar, plikter og gleder eller dra. Han dro.

Og valgte deretter bort barna helt.

Han var flink med barn, jobbet i bhg så ansvaret burde ikke komme som et sjokk på han akkurat.

Og nei jeg hadde ingen tegn på at han plutselig skulle velge oss bort da hadde jeg ikke fått barn med han

Anonymous poster hash: 66c98...9c3
Skrevet

Min eksmann var barnekjær, satt sine to barn fra før foran både vårt forhold og alt det andre, og ønsket seg flere barn, med meg. Etter at barn nr 1 kom, viste han lite engasjement, men han viste samtidig små tegn på fødselsdepresjon hos menn, så jeg tenkte ikke så mye over at det kan ha andre årsaker enn depresjonen, at han ikke ønsket å involvere seg så mye. Han ønsket også barn nr 2 med meg, for at barn nr 1 (som var en del år yngre enn halvsøsknene) skulle få et helsøsken å være med. Etter barn nr 2 kom, begynte han å oppsøke nettdatingssider, treffe jenter derfra og pule på alt som var 18 år og pent, begynte med psykisk terror og sluttet å engasjere seg i barna.

Til slutt fikk jeg nok og gikk fra ham, men sa klart ifra at jeg ikke ønsket å sette kjepp i hjula på ham med tanke på samvær med barna, gikk med på diverse modeller for samvær, men han sa plutselig at han ikke ønsket å ha noe med barna å gjøre. Det er nå 7 år siden, og han har ikke hatt kontakt med våre felles barn, verken ved bursdager, jul eller ellers. Ikke ringer han, besøker eller sender kort/gaver. Han prøvde også å sno seg unna bidraget. Mens de to barna han har fra forhold nr 1, som nå er voksne, får hjelp i hue og ræva, er med ham på utenlandsturer til hans nye thaidame på 18 (fyren nærmer seg 50 nå), masse gaver, penger, og kan komme til ham når de vil og bli så lenge de vil.

Så en fyr kan være god far for noen av barna, og elendig far for andre. Jeg fikk barn med ham etter at jeg så hvor dedikert han er til sine barn fra før.

Anonymous poster hash: feee5...d6a
Skrevet

Ja, han endret seg drastisk da jeg ble gravid og la på meg noen kilo, så enkel er han. Men siden ikke jeg er udugelig klarer vi oss helt utmerket.

Jeg tror forresten mange tror at det å få et barn vil endre mannen fra dårlig til bedre. Men det stemmer ofte ikke dessverre. 

Anonymous poster hash: 2f950...b9f

Min eks begynte også å ligge med masse unge jenter etter at jeg la på meg FEM kilo etter fødsel nr 2. Jeg var visst blitt feit og stygg ifølge ham, med BMI på 20, og var selv skyld i at han pulte på masse andre kvinnfolk.

Anonymous poster hash: feee5...d6a

Skrevet

Hvordan skal det gå an å vite det på forhånd da? Skal man spørre mannen.. "Du, kjære, når vi får barn, kommer du til å stille opp da, eller oppføre deg som en drittsekk som ikke bryr seg?"

Anonymous poster hash: 3e63a...c69

Skrevet

Jeg tenker at før man får første barnet så vet man faktisk lite eller ingenting om hva det egentlig betyr å ha barn. Når jeg ser tilbake så ser jeg at jeg ble voksen bokstavelig talt over natta da datteren min ble født, fokuset i livet endret seg totalt.

Men mannen ble ikke voksen. Alt jeg elsket ved ham mens jeg selv var ung og fri, ble kvalt av irritasjonen over at han ikke forstod at barn faktisk ALLTID har førsteprioritet, både i tid og penger. Han oppfører seg fortsatt som en singel og barnløs 20-åring, selv om han er passert 30 og tobarnsfar.

Og noe sånt kan man faktisk ikke forutse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...