Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Vi har lyst til å gå litt i fjellet med gutten vår. Han er veldig glad i å gå tur, men er vant til å kunne sette seg i vogna når han er sliten. Noen som har tips til hvordan vi kan få en fin tur uten vogn? Han er 15 kg, så bæremeis går ikke, så vist jeg vet. Anonymous poster hash: a53d9...fe5
☆☆☆ Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Bæresele? Ergobaby skal funke til 20 kg såvidt eg veit. Trur faktisk beremeisen vår også gjer det. Er null problem å bære vår 2.5-åring på 13 kg i beremeis, 2 kg + burde gå heilt fint.
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Manduca, mei tai, angelpack og ergo (troor jeg) funker på større barn enn 15 kg. Det samme med vevd sjal, men de krever litt tilvenning i forhold til knytinga. Samtidig er de de desidert minste å pakke med seg. Meis er tunge nok i seg selv, og erfaringsmessig er de lite egna for bæreren, selv om et stort barn stort sett sitter godt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Ahh! Det har vi jo 😝 har bare tenkt at han er for stor til sånt jeg, for han ville ikke sitte i den lenger. Men på fjelltur blir det kanskje bare godt å hvile litt. Hvor langt kan vi forvente at han går selv? Han er ganske normal i utholdenhet tror jeg, men glad i å gå tur og utforske litt. Anonymous poster hash: a53d9...fe5
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Det blir nok noe annet når han selv er sliten, og ikke bare skal bæres av praktiske årsaker. Verd et forsøk. Har ikke selv vært der, men ser for meg at å gå i intervaller på ettpar km i slengen, for så å bære et stykke må fungere greit? Altså ikke legge opp til å slite han fullstendig ut før han bæres, men gå ett stykke, bære litt, gå et stykke, bære litt osv. La han styre det litt selv tenker jeg?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Bæremeisen vår går til 20 kg. Jeg pleier si en km per år. Det funker fint her. Anonymous poster hash: 171aa...121
Elsker livet Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Her bruker bruker vi bæremeis eller bæresele på 3 åringen vår fremdeles. Han regulerer selv om han vil gå eller sitte. Bæresele bruker vi der det er fint terreng, men er det bratt og/eller glatt brukes bæremeisen for at barnet skal sitte tryggere om mannen skulle falle. Selv klarer jeg ikke å gå med bæremeis, men bæresele fungere fint om det ikke blir for lenge av gangen.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Tusen takk for gode svar! Nå ble jeg skikkelig gira!! Vi har tilgang på hytte et sted det bare er noen få hundre meter å gå før vi er på fjellet og der er det flatt og fint. Nå ble jeg gira på tur! Anonymous poster hash: a53d9...fe5
Lille krøll Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 I min ergo er det anbefalt til 18 kg pga bæreren. Den tåler 40 kg. Står det hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Med en god bæremeis er det forøvrig ingenting i veien for å bære et barn på 15kg. :-) vi bærer rett som det er vår i meisen, og har i tillegg noen kilo i rommet under rumpa hennes. Totalvekt blir på godt over 20 kg, men man bærer jo glatt like tunge sekker. :-) Bare å ha en skikkelig meis. :-) Anonymous poster hash: 41bcc...017
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Jeg brukte ergoen på 5-åringen da hun brakk beinet (veide da 20 kg). Gikk jo ikke milevis, men det funket! Bare sett på "nederste" del av selen på deg selv (magebelte) huk deg ned. La barnet legge armene om halsen på deg og så får du beina på plass rundt livet før du sette på deg selene og fester brystremmen. Anonymous poster hash: 83fd9...e87
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Tusen takk! Tur avtalt neste helg Anonymous poster hash: a53d9...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå