Gå til innhold

Smart fordeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen smarte tips til fordeling av permisjonstida?

Planen min er å ha fire uker sommerferie når mannen har fire uker permisjon og omvendt, at jeg har ferie i høstferien når han har permisjon etc.

Er dette smart tenkt?

Noen tips, råd til en som aldri har fordelt permisjon før :-)

Anonymous poster hash: 456e3...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er smart. Vi tok feriene, separat, etter permisjonen for å strekke tiden med barnet enda litt lengre.

Han hadde 16 uker, jeg hadde resten og så fikk vi 10 uker med ferie til slutt + noe avspasering. På den måten slapp barnet å begynne så tidlig i barnehagen.

Anonymous poster hash: ca7af...b63
Skrevet

Det er jo veldig rart at dere tar så mye fri sammen, i stedet for å trekke ut permisjonen lengst mulig for barnet. Du tenker veldig ulikt meg i alle fall, det er ikke at de voksne skal kose seg sammen som er mitt mål for fordelingen..

Anonymous poster hash: a5b4f...b34

Skrevet

Vi prioriterte lengre total permisjon foran mykje tid med begge foreldre heime samtidig. Angrar ikkje på det.

Skrevet

Hi her.

Har null peiling på dette, så glad for alle tips!

Skrevet

Strekk tiden lengst mulig, sånn at barnet er eldst mulig ved bhg start. 

Anonymous poster hash: d78ac...cc3
Skrevet

Sørg for at far er alene med barnet og faktisk har ansvaret mens han har permisjon.

Anonymous poster hash: b1bb9...143

Skrevet

Det kan være lurt å tenke på når barnet er født i forhold til permisjon og barnehagestart, og om dere da har behov for å strekke permisjonen lengst mulig eller om dere har mulighet til å ta en del sammen. De fleste steder er det liten sjanse for å få barnehageplass utenom hovedopptaket og mange steder må man derfor starte barnehage i august. Da er det jo ikke nødvendig å strekke permisjonen feks. til oktober ved å ta alt hver for seg, men heller kose seg sammen som en familie. det er faktisk ganske viktig det også.   

Skrevet

Har noen smarte tips til fordeling av permisjonstida?

Planen min er å ha fire uker sommerferie når mannen har fire uker permisjon og omvendt, at jeg har ferie i høstferien når han har permisjon etc.

Er dette smart tenkt?

Noen tips, råd til en som aldri har fordelt permisjon før :-)

Anonymous poster hash: 456e3...1ff

Jeg syns det var en god idé jeg :) jeg ville heller hatt mer tid sammen som en familie og hatt ungen i bhg litt tidligere :)

Anonymous poster hash: 98064...387

Skrevet

Det er jo ikke sikkert dere har mulighet til å velge å ha lengst mulig permisjon. Vi er lærere begge to, og må dermed ha 7 uker fri begge to om sommeren, uansett hvordan vi fordeler permisjon, avspasering og ferie.

På samme måte må vi søke om barnehageplass fra midten av august, da vår kommune kun har opptak da, men da kan vi jo selvfølgelig ha, og betale for, en plass uten å bruke den i noe særlig grad frem til permisjonsslutt.

Anonymous poster hash: 8a2bc...67b

Skrevet

Anbefaler absolutt ikke at dere er hjemme samtidig! Min mann ante ikke hva babytiden gikk ut på,siden jeg hadde ferie mens han hadde permisjon med første barn. Jeg fortsatte med ansvaret for alt og han bare koste seg med de hyggelige tingene. Med nr 2 fikk han virkeligheten i fleisen,siden han fikk se hva dagene virkelig gikk til! Han kjeftet og klaget hver dag han kom hjem fra jobb pga alt jeg ikke rakk å gjøre mens jeg hadde to små hjemme samtidig. Han var hjemme i fire uker med babyen vår på 9 mnd. Skal si deg pipen fikk en annen lyd når han faktisk måtte forsøke å innfri alle kravene han hadde til meg: rent hus,middagen på bordet,ingen bæsjebleier på badet og strøken stue.. Han hadde ikke sjangs! Og han var hjemme med bare en mens jeg hadde to. Han sa faktisk unnskyld etterpå for all kjettingen!

Anonymous poster hash: 9e455...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...