Gå til innhold

Inspirert, hva er en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på direkte omsorgsvikt. Eller må det dit hen for å være en dårlig mor?

Anonymous poster hash: a18f4...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor er nok delvis ansvarlig for min manns dårlige selvfølelse, og jeg synes hun virker som en dårlig forelder selv om mannen min alltid hadde mat på bordet og rene klær som barn.

Hvis man ikke klarer å "bygge barna innenfra", synes jeg ikke man er noen god forelder. For å være en god mor (eller far), så må man klare å trygge barna sine.

Skrevet

Jeg synes faktisk min egen mor har vært og er en dårlig mor.

Hun er og har alltid vært helt uinteressert i å være mor eller bestemor.

Husker hun hadde lange samtaler med meg da jeg var barn om egentid og hvor slitsomt det var med barn.

Hun hadde egentlig ikke lyst på barn heller, hun fikk meg da hun var ung og angret, noe hun også fortalte meg.

Anonymous poster hash: 7a3e0...42a

Skrevet

En mor som sitter med mobiltelefonen istedenfor å være tilstede med barnet !!!

Anonymous poster hash: a1dd0...b31

Skrevet

En mor som har dårlig kosthold som føres over på barna! Ytterst få kan skylde på stoffskiftet..

Mødre som ikke tåler å ta kamper og er for ettergivende - bjørnetjeneste da barna blir ufordragelige.

Vinglete foreldre.

Skrevet

En mor som er mere opptat av sitt eget utseende, trening og kropp, enn å være avslappet og tilstede med barna sine. Sverger på at barna skal spise lavkarbo, at barna ikke skal spise brød sov osv...

Det er slike mødre som skalper barn med dårlig selvbilde, spiseforstyrrelser osv.

Anonymous poster hash: d658e...abb
Skrevet

Mødre som ikke pleier forholdet til faren og til syvende og sist gjør barna til skilsmissebarn fordi hun ikke har prioritert et minutt alene med mannen, bare går å kjefter og tror at hun blir god mor av å ha barnet på fanget 24 timer i døgnet og helst samsove til de er to år.

Anonymous poster hash: 54f01...253

Skrevet

For meg er det :

- ei som ikke gidder svarer ungene sine skikkelig når de spør om noe eller lurer på noe. Barn må da få skikkelige svar hvis de lurer på noe, ikke spydige eller ironiske svar!

- mødre som røyker, særlig inne med barna sine tilstede. (noen føler seg muligens truffet her) men for faen da..røyking er usunt, uøkonomisk, farlig, egoistisk og ekkelt!!! Tenk å påføre barna sine tusenvis av giftige stoffer hver dag vel vitende om det! Ysj!!!

- late foreldre som ikke gidder å ta barne med ut, men som plasserer de foran ipaden og TVen i timesvis

- mødre som "lever" gjennom barna sine (typ missekonkurranser for barn)

-

Anonymous poster hash: 66c49...a68

Skrevet

Egoistiske foreldre, er dårlige foreldre.. 

Har man ikke empati, glede og engasjement for sine barn, så er man heller ikke en god foreldre. Man, trenger ikke å være perfekt så lenge man er genuint interessert i sine barn og ser de for de, de er og har massevis av empati!  

Det tror jeg hvertfall.. 

Anonymous poster hash: 0a093...cff
Skrevet

Mødre som egentlig ikke har tid, lyst eller ork til barna sine.

Og ytterkantene enten presser barna for hardt og stiller urimelige krav eller de som ikke har noen forventninger til dem i det hele tatt.

Mine foreldre stilte ikke noen krav til meg, så lenge jeg ikke maset eller bråket så var det greit. Brydde seg ikke om karakterer eller mål i livet. Hadde ikke spesielt tro på meg til noen ting. Ville ikke at jeg skulle studere (for det var jo ikke noe for meg). Ble sjokkert da jeg tok førerkort. Hun tenkte vel at jeg skulle bli som henne. Har blitt en ekstra motivasjon å fullføre mål for å vise henne at jeg er mye mer enn hun trodde.

Anonymous poster hash: f55c5...d1b

Skrevet

Mødre som egentlig ikke har tid, lyst eller ork til barna sine.

Og ytterkantene enten presser barna for hardt og stiller urimelige krav eller de som ikke har noen forventninger til dem i det hele tatt.

Mine foreldre stilte ikke noen krav til meg, så lenge jeg ikke maset eller bråket så var det greit. Brydde seg ikke om karakterer eller mål i livet. Hadde ikke spesielt tro på meg til noen ting. Ville ikke at jeg skulle studere (for det var jo ikke noe for meg). Ble sjokkert da jeg tok førerkort. Hun tenkte vel at jeg skulle bli som henne. Har blitt en ekstra motivasjon å fullføre mål for å vise henne at jeg er mye mer enn hun trodde.

I likestillings navn vil jeg si at man har et like stort ansvar å følge opp barna sine for far som mor.

Skrevet

Mødre med lite varme og lite grenser for barna - det er i mine øyne omsorgssvikt.

Gi masssssse varme og masse grenser slik at barna vokser opp og blir varme og trygge voksne med en god selvtillit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...