Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Har ei jente på 5 år med nydelig, tykt og langt hår. Hun har alltid hatt mye hår, og hadde hår ned til korsryggen allerede som 2-åring. Det har aldri vært noe videre problem å stelle det, og hun liker ofte at jeg fletter det osv. Men i det siste har hun begynt å ønske seg samme frisyre som bestevenninnen. Venninnen har tynt og saktevoksende hår som omsider har nådd skuldrene, samt pannelugg. Jenta mi argumenterer med at da slipper hun å få hår i ansiktet, men jeg prøver å forklare at det håret hun får i ansiktet nå (det som faller ut av fletter/hestehale i løpet av dagen fordi det er kortere enn resten) også vil være i veien dersom hun klipper seg. Og mer til, for da kan vi ikke børste mesteparten opp i en hestehale/flette slik at nesten alt blir borte fra ansiktet. Som en mellomløsning klippet jeg en del av det slik at det nå når til like nedenfor skulderbladene, men hun vil ha det enda kortere. Jeg ser for meg at det vil bli veldig upraktisk med ca skulderlangt hår, noe jeg synes selv om mitt eget hår (er så greit å børste det opp i hestehale eller flette, men da må det jo være langt nok til det). Hva tenker dere? Anonymous poster hash: ff020...eee
Cat_Woman Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Jeg tenker at hvis dette er noe hun har snakket om en stund og har et ordentlig ønske om, så er hun gammel nok til å være med å bestemme selv. Klipp henne - som du sier så vokser det jo fort ut igjen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Datteren min har rett nedenfor skuldrene nå(er 3år) og det er kjempe upraktisk lengde. Faller frem i ansiktet heeele tiden. Hun har også tykt og mye. Ikke lugg da. Vet ikke helt hvordan du skal forklare det for datteren din,men anbefaler ikke den lengden;) vet ikke helt hva som er en praktisk lengde og frisyre for de med alt det håret jeg?(annet enn langt altså) Anonymous poster hash: f750c...1d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Takk for svar begge to! Nei, jeg er veldig usikker her. Det er greit nok for meg om hun vil ha kortere hår (selv om jeg gruer meg litt for å klippe de vakre lokkene), men jeg er bare redd for at hun vil bli veldig skuffet over at hår i ansiktet, floker osv fortsatt vil være et problem. Håret vil jo voksne ut igjen, og på henne vokser det ganske fort, men for en 5-åring er 1-2 år likevel veldig, veldig lenge for å få tilbake skikkelig lengde. HI Anonymous poster hash: ff020...eee
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Nå vil verken 3-åringen eller 5-åringen klippe seg her og begge har hår ned til rumpa, men jeg hadde faktisk ikke gjort det om de ville engang. Tilfelle bare tuppene. Anonymous poster hash: 2666c...23b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Ikke klipp lugg!! Det er upraktisk, og er ikke spesielt fint.. Anonymous poster hash: 83baf...7e9
SuperFries Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 La de prøve seg, sier jeg. De merker fort om de liker det eller ei, og da er det bare å vokse det til ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Ikke klipp lugg!! Det er upraktisk, og er ikke spesielt fint.. Anonymous poster hash: 83baf...7e9 Nei, lugg tror jeg ikke at hun vil kle. Hun klippet seg selv litt sist uke, men rakk heldigvis ikke å gjøre for stor skade. Kanskje jeg skal la henne prøve, men jeg har virkelig ikke lyst HI Anonymous poster hash: ff020...eee
Gjest Minnieropptatt Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Håret vokser da ut igjen. Ser ikke problemet med å la henne få lugg. Da vet hun hva det vil si å ha kortere hår.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Lugg er ikke pent!!! Hatet luggen min som liten. Huff grøss Anonymous poster hash: 61203...584
n74 Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Håret vokser da ut igjen. Ser ikke problemet med å la henne få lugg. Da vet hun hva det vil si å ha kortere hår. Enig - hår vokser ut igjen. Og om hun angrer - er det så farlig da?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 Ser ikke helt krisescenarioet her.. Er håret såå viktig at jenta di ikke kan få klippe det kort? Det vokser ut! Hun slutter nok ikke mase, for forstår henne godt. Håret mitt vokser seg godt ned mot hoftehøyde, da er jeg som regel så lei at jeg klipper det til skuldrene. Når jeg var yngre syntes alle det lange håret var såå fint.. mens jeg ble lei av at jeg fikk vondt i nakken når jeg svømte f.eks (ble så tungt når det var vått), tørket aldri etter vask! Og et herk å gre.. Trodde jeg skulle slippe styret fra andre når jeg ble voksen, men for et år siden, når det nådde hoftehøyde igjen og jeg var klar for skulderkort (jeg er 30 år!) Ville ikke frisøren la meg gjøre det. . Tok halve lengde og lot meg ha det par uker for å være sikker på om jeg ønsket det kortere, så kom jeg (selvfølgelig) tilbake og klipte resten da.. La jenta di klippe det, så finner hun ut om hun vil ha det langt og flagrende ( syntes også det er nydelig altså, min datter på 9 år har alltid spart, men valgte å klippe det når hun var 7 (til skuldrene OG pannelugg) hun sparer igjen nå😜) Så det er håp selv om du lar henne klippe det😉 Anonymous poster hash: 98e06...017
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Ser ikke helt krisescenarioet her.. Er håret såå viktig at jenta di ikke kan få klippe det kort? Det vokser ut! Hun slutter nok ikke mase, for forstår henne godt. Håret mitt vokser seg godt ned mot hoftehøyde, da er jeg som regel så lei at jeg klipper det til skuldrene. Når jeg var yngre syntes alle det lange håret var såå fint.. mens jeg ble lei av at jeg fikk vondt i nakken når jeg svømte f.eks (ble så tungt når det var vått), tørket aldri etter vask! Og et herk å gre.. Trodde jeg skulle slippe styret fra andre når jeg ble voksen, men for et år siden, når det nådde hoftehøyde igjen og jeg var klar for skulderkort (jeg er 30 år!) Ville ikke frisøren la meg gjøre det. . Tok halve lengde og lot meg ha det par uker for å være sikker på om jeg ønsket det kortere, så kom jeg (selvfølgelig) tilbake og klipte resten da.. La jenta di klippe det, så finner hun ut om hun vil ha det langt og flagrende ( syntes også det er nydelig altså, min datter på 9 år har alltid spart, men valgte å klippe det når hun var 7 (til skuldrene OG pannelugg) hun sparer igjen nå😜) Så det er håp selv om du lar henne klippe det😉 Anonymous poster hash: 98e06...017
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Kan bare snakke på egne vegne, men.. Vet ikke helt om dette går mer på oss mødre sin forfengelighet, VI syns jo det er såååå flott med langt hår på små jenter Min datter hadde nesten ikke hår som liten, det var kjempetynt og vokste veldig sakte. Etterhvert som hun ble eldre ble håret kjempetykt men vokste fortsatt sakte. Da hun gikk i 4. eller 5.kl ville hun ha bob.. Etter mye mas, og protester fra meg (grunnet grunnen over), så gikk jeg med på det. Det var fint og kult i starten for henne. Men så vokste håret ut av fasong etter noen måneder og da var det sååå mye syt og klaging fra henne. Hun angret bittert og det eneste hun kunne gjøre var å la det vokse ut igjen Så hun har aldri ønsket seg kort hår etter det, så det var preventivt å la henne få prøve Anonymous poster hash: 371ce...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå