Gå til innhold

Er dette lovlig da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er medlem på en av disse ebaygruppene på Facebook og der har det blitt diskutert om hvor etisk riktig det er å selge videre ting man har kjøpt på ebay. Det gjelder da noen som har sin egen facebookgruppe hvor de videreselger div leker, hobbyartikler og klær fra ebay til en mye stivere pris.

Men er det lov til å selge falske disneyprodukter, loom sett (og andre leker osv) som kan inneholde giftstoffer i Norge da?

Anonymous poster hash: 7d7dc...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg langt fra sikker, men mener å ha lest en gang at det er lov å tjene inntil 4000 kr i året på slik "hobbyvirksomhet", men tjener man mer enn det blir det næring og man må begynne betale moms, skatt osv. altså registrere seg som næringsdrivende.

Anonymous poster hash: de2e3...b13
Skrevet

Nå er jeg langt fra sikker, men mener å ha lest en gang at det er lov å tjene inntil 4000 kr i året på slik "hobbyvirksomhet", men tjener man mer enn det blir det næring og man må begynne betale moms, skatt osv. altså registrere seg som næringsdrivende.

Anonymous poster hash: de2e3...b13

Den ene siden er registrert i Brønnøysund reg, men blåser egentlig i akkurat det. Tenker heller mer på at hun selger falske ting og ting som mest sannsynlig inneholder giftstoffer..

Skrevet

Er medlem på en av disse ebaygruppene på Facebook og der har det blitt diskutert om hvor etisk riktig det er å selge videre ting man har kjøpt på ebay. Det gjelder da noen som har sin egen facebookgruppe hvor de videreselger div leker, hobbyartikler og klær fra ebay til en mye stivere pris.

Men er det lov til å selge falske disneyprodukter, loom sett (og andre leker osv) som kan inneholde giftstoffer i Norge da?

Å selge falske artikler er jo ikke lov. Det med giftstoffene er jeg ikke like sikker på, men jeg kan ikke tenke meg at det er lov. Det skal vel være godkjent av et eller annet EU-direktiv kan jeg tenke meg.

Anonymous poster hash: 3e630...c0a

Skrevet

Det er da sånn folk tjener penger... Alibaba.com er samme greia som ebay omtrent, men selger bare i større kvanta. Fotballfrue solgte smykker fra ebay i sin nettbutikk tidligere..

Anonymous poster hash: 68965...140

Skrevet

Det er da sånn folk tjener penger... Alibaba.com er samme greia som ebay omtrent, men selger bare i større kvanta. Fotballfrue solgte smykker fra ebay i sin nettbutikk tidligere..

Anonymous poster hash: 68965...140

Joda, det skjønner jeg. Men vil tro vi har såpass strenge lover at falske varer ikke er lov til å selge fra en norsk "nettbutikk"? Ei heller varer med giftstoffer,

Skrevet

Ikke lov å selge eller kjøpe kopi-produkter.

Anonymous poster hash: 60105...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...