Gå til innhold

Hvis dere skulle flyttet til utlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..med mann og barn, hvor ville dere dratt, og hvorfor?

Anonymous poster hash: 9a3fb...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

USA- virker veldig variert og spennende.

Anonymous poster hash: a6164...716

Skrevet

England - London! Fantastisk by og kultur:-)

Anonymous poster hash: 07f31...3fc

Skrevet

USA 😁 og er gode sjanser for det en dag men mannens jobb ☺️

Anonymous poster hash: 23def...1e6

Skrevet

USA

Skrevet

USA 😁 og er gode sjanser for det en dag men mannens jobb ☺️

Anonymous poster hash: 23def...1e6

Kan jeg spørre hva han jobber med? Mulig her og. Mann i forsvaret

Skrevet

Australia! Mannen er derfra så håper drømmen blir virkelighet snart.

Anonymous poster hash: f589a...3c1

Skrevet

Bor i USA og savner Norge/Skandinavia veldig. Nå er landet stort da, så det er vel mye forskjeller fra landsdel til landsdel her også. 

Anonymous poster hash: a29ca...e34
Skrevet

Kwajalein Island, Ile de Réunion, Madagaskar eller sør-Frankrike.

Anonymous poster hash: 89257...48f

Skrevet

Jeg ville ALDRI ha oppdratt ungene mine i USA !!!!

Jeg har bodd der og det finnes ikke mer selvgode, egoistiske og overfladiske mennesker enn amerikanere!

De er NR 1 ingen over og/eller ved siden av.

Dårlige systemer for skole, helse osv.

En kultur jeg aldri ville latt barna bli en del av !!!!

Hva tenker HI her. Er det for en kort periode for opplevelsen, klimaet osv sin del eller er det mer langsiktige flytteplaner?

Vi har bodd 2 år i Spania og trivdes VELDIG godt der.

Land som Usa, England og østlige land ville jeg bare ha feriert i.

Anonymous poster hash: 9196c...5e3
Skrevet

Bor i USA og savner Norge/Skandinavia veldig. Nå er landet stort da, så det er vel mye forskjeller fra landsdel til landsdel her også.

Mange glemmer hvorfor:p

Hva savner du med Norge, og hvor i USA bor du?

Skrevet

Danmark, for der bor pappa

Anonymous poster hash: 871cd...8a3

Skrevet

Nederland, nærmere mannens familie

Anonymous poster hash: 4c7e1...4f9

Skrevet

Jeg ville ALDRI ha oppdratt ungene mine i USA !!!!

Jeg har bodd der og det finnes ikke mer selvgode, egoistiske og overfladiske mennesker enn amerikanere!

De er NR 1 ingen over og/eller ved siden av.

Dårlige systemer for skole, helse osv.

En kultur jeg aldri ville latt barna bli en del av !!!!

Hva tenker HI her. Er det for en kort periode for opplevelsen, klimaet osv sin del eller er det mer langsiktige flytteplaner?

Vi har bodd 2 år i Spania og trivdes VELDIG godt der.

Land som Usa, England og østlige land ville jeg bare ha feriert i.

Anonymous poster hash: 9196c...5e3

Det er for en periode på 2-3 år i første omgang.

Jeg liker at amerikanere fremstår litt mer selvsikre og åpne enn nordmenn. Synes det er så mye jantelov i Norge, og vi er ikke så gjestfrie som andre folkeslag.

Har familie som har bodd et halvt år i USA som trivdes veldig. Men takk for innspill uansett!

Helse/skolesystemet er jo en annen sak vi må titte nærmere på før vi ev. Drar noe sted.

HI

Skrevet

Mange glemmer hvorfor:p

Hva savner du med Norge, og hvor i USA bor du?

Bor i Florida. Savner Norsk natur og litt mer jordnært liv, savner å ikke måtte kjøre overalt, savner litt mindre forhold enn det er hel og så savner jeg selvfølgelig venner og familie. 

Når det er sagt så er ikke USA så forferdelig som det hun over her skriver altså! Man kan ha det flott dersom man har det økonomisk romslig og jeg er ikke enig i at Amerikanere er så overfladiske som alle skal ha det til. 

Det er derimot veldig mye press på barna i skolesystemet og jeg skulle ønske barna mine fikk en litt roligere start på skolehverdagen enn det de får her. 

Skrevet

Den store drømmen er å bo i Bolivia, bygge eget leirhus, odle egen mat. Har familie der så vi er der ganske ofte. Nå er min mann svensk, så vi flytter til Sverige, i skogen med mulighet for å odle egen mat, litt skjermet og med flott natur. Så det får duge :-)

Anonymous poster hash: 2caa8...471
Skrevet

Tror jeg må være kjedelig og svare Island eller Sverige. Synes jeg har det såpass bra her i Norge, og vil ikke ha for mange forandringer om jeg må flytte på meg. Island er litt risky mtp finanskrisen som enda er synlig blant islenderne, så jeg ville virkelig hatt en jobb med fremtidsutsikter. 

Sånn for ordens skyld kan jeg jo legge til at jeg ikke er lite bereist, men jeg har sett baksidene ved veldig mange land, og kjenner hver gang at jeg er veldig takknemlig for all tryggheten Norge gir meg. 
Det aller fineste hadde jo vært om jeg kunne jobbet hjemmefra i lengre perioder, sånn at jeg kunne bodd i kortere perioder i utlandet. Det ser jeg ikke bort fra heller ;)

Anonymous poster hash: fd3f7...e75
Skrevet

I forhold til interesser skulle vi gjerne flyttet til USA/Canada og dermed hatt muligheten til å se nhlkamper jevnlig.. Hehe.

Ellers kunne jeg tenkt meg Australia.

Anonymous poster hash: 9581f...bac

Skrevet

USA

Anonymous poster hash: e680c...81c

Skrevet

For godt? Danmark.

For en periode? USA, sånn om det lot seg praktisk gjennomføre.

Anonymous poster hash: 42c10...18c
Skrevet

I Hellas ! Fordi jeg elsker levemåten, livet og maten. Og at det er en kort flytur hjem til familien :)

Anonymous poster hash: 8e3c7...c61
Skrevet

Australia! 

Bodde der i 2,5 år mens jeg gjorde ferdig studiene, og makan til flotte folk, mentalitet, natur, dyreliv og klima skal man lete lenge etter. Beste tiden i mitt liv, jeg elsket å bo der.

Hadde det ikke vært for familien, og barnas tilknytning til dem, hadde vi gjort alvor av det, siden firmaet jeg jobber i også har avdeling i Australia. 

Skrevet

Spania. Elsker Australia også, men det er for langt unna mtp.å bo permanent :/

Skrevet

mannen drømmer om thailand. han får jobb der på 0,0 & kan fint forsørge familien, men vi har pratet om Korea, Japan & Kina ikke en kjempe stor by alla tokyo eller beijing men et litt mindre sted. han kan da til å undervise i engelsk eller norsk/svensk på en internasjonal skole, eller jobbe som kokk på fine hoteller osv. selv ønsker jeg meg noen år i usa, new york, LA, har også tenkt på London.. men det blir nokk med drømmen jah..

Anonymous poster hash: 5181a...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...