Gå til innhold

Hvordan fortalte dere at dere var gravid? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke jeg blitt gravid enda, men planlegger dette allerede da jeg syns det er så koselig.

Jeg tenkte siden farmoren til ungene bor et stykke unna kunne mellomste tegne en tegning med alle i familien pluss baby og sende det med posten.

Jeg vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg vil vente med å si det, har ventet til uke12 med de to siste. Da fikk alle vite det.

Med min første var jeg 17år, og syns ikke det var noe stas å måtte fortelle det til mamma.
Da jeg var 7 uker ca, kom hun inn på rommet mitt og støvsugde, og der lå jeg i sengen og halvdeppet.. Hun kastet et blikk på eg oh sa ganske irritert og høyt 
"hva? Er du gravid eller??"
Ehhh, ja sa jeg. Hvorpå hun klikket og sa "hva kommer morfor til å si?".Noe som ikke hadde krysset tankene mine en gang, men skjønner jo at det betydde noe for  henne, pappajente som hun er.

Det gikk 10 år før jeg ble gravid med nestemann, og da ville jeg at den aller første til å få vite det skulle være sønnen min på 10, men jeg ville vente til uke 12, i tilfelle vi mistet.
Han var da en gutt som trengte mye stabilitet rundt seg og hadde taklet dårlig å vite det og så skulle jeg miste.
SOm jeg trodde reagerte han med å begynne å gråte da jeg fortalte det, han er/var veldig var for forandringer, og han ville ha meg for seg selv en periode til sa han (Jeg hadde bodd vekke noen år og han hadde bodd hos faren).
Men etter at vi fikk snakket om, så gledet han seg veldig.
Han fortalte nyheten til familien forøvrig i bursdagsselskapet sitt som var en uke etter han fikk vite det.

Da tredjemann kom, så ventet vi også til uke 12. VI bodde den gang hos mamma siden vi hadde solgt leiligheten og ventet på å kunne flytte inn i huset.
Det var vanskelig å holde det skult da jeg hadde hyperemesis og kastet opp så å si HELE tiden. Heldgvis var det bare en uke jeg trengte å vente.
Var på ultralyd i uke 12, tok med bildene til eldstemann (som da var 15) og viste dem, spurte om han så va det var.
Han smilte og sa gratulere. Han hadde ventet det sa han.
Så hentet jeg andremann i barnehagen og viste ham bildene (han var 3,5) han forstod hva det var med en gang, vi hadde nemlig snakket mye om baby i magen og han hadde fått sett bilder av seg selv inni magen.
Han ble super glad og gledet seg veldig til sommerne til lille skulle komme.

Så reiste vi til mamma, og han fikk vise bildene til mamma. Hun sa bare "jada se det, så fint" 
Jeg forstod ikke helt hva hun mente, men så sa hun videre "så fine bilder av deg i magen da", skjønte hun trodde det var bilder av ham selv.
Jeg sa bare helt enkelt at det ikke var bilder av ham... Da datt hun rett i bakken og utbrøt liggende på gulvet "HVA?!?" så lo hun såå godt.
Nei det var koselig det.

Resten av verden fikk vite de via facebook "det bor en baby  i magen, legen sider den skal være ferdig juni 2012".
Noe kjedelig da, men det holdt for meg.

Så nå tenker jeg veldig på hvordan dette skal deles neste gang.

Hvordan delte dere demn gledelige nyheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor hadde bursdag, og da skrev vi i kortet:

...stor bursdagsklem fra oss snart tre i Oslo :-)

Det ble jubel og stor ståhei. :-)

Anonymous poster hash: 86dfb...6f0

Skrevet

Viste bilder av ultralyden i uke 12 til nærmeste familie, la ut bilde av ordinær ul på face. Neste gang går vi nok for "jeg skal bli storesøster" t-skjorte e.l

Skrevet

På jobb tegnet jeg forresten en strektegning med en baby i magen og skrev navnet mitt over..

Skrevet

Tok på baby en jeg skal bli storesøster body. Ingen skjønte et plukk så vi bare sa det😁 Begge gangene. Vi er visst ikke så oppfinnsomme vi så dårlig hjelp å få fra meg😛

Skrevet

Med andremann ble det litt ufrivillig sluppet ut av meg. :-)

i et familieselskap spurte en som var førstegangsgravid meg om den skinka var trygg for gravide. Og mitt spontane svar var at jeg satt akkurat å lurte på det samme... :-)

Anonymous poster hash: 86dfb...6f0

Skrevet

Med første, så var det rett før flytting. Det var bursdagen min,så alle var samlet. Vi pratet om flyttingen,og da sa jeg noe slikt som "Men det blir ikke noe bæring for min del da", hvorpå alle spurte hvorfor. Jeg svarte,mens jeg så på mamma "fordi du skal bli mormor". Da ble det jubel :-)

Med andremann spurte jeg mamma i broren min sin bursdag om ho kunne passe jentungen en dag eller to rundt en spesifikk dato(altså termin).

Mamma svarte at det kunne ho sikkert hvis ho hadde fri fra jobb, og spurte "hvordan det?".

Da svarte jeg "fordi da skal jeg føde".

Mamma datt nesten i bakken :-P For jentungen var da knapt 5mnd gammel :-P

Men ho ble glad da :-)

Anonymous poster hash: 5fada...93e

Skrevet

He he ta et bilde av en bolle som ligger inne i ovnen feks, så det selv nettopp på face, litt artig syns nå jeg, men regner med vedkommende hadde informert familien først da😉😂

Anonymous poster hash: f5c95...cb3

Skrevet

Dette er noe jeg også tenker svært mye på, hvordan fortelle det til familien.

Eneste jeg har kommet på til nå, er hvordan jeg vil fortelle det på julaften, om jeg forhåpentligvis blir gravid denne pp. 

Da har jeg lyst å lage noe kreativt av ul-bilder, og pakke inn, og bare vente på reaksjonene når pakkene åpnes.

Men blir det ikke slik at det klaffer med å fortelle på jualften, da vet jeg jammen ikke. Er vel fare for at jeg vil bruke samme ide, og bare gi en gave helt "tilfeldig" når det er tid til å fortelle om det.

Anonymous poster hash: 9da2d...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...