Gå til innhold

Skolen ringer hjem om den minste ting, vanlig?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks hvis de glemmer å rekke opp hånda, hvis de gjør en annen oppgave enn de skal (og kanskje ikke har fått med seg beskjed), prat i timen osv...

4.klasse...

Mye negativitet i klassen fra skolens side føler jeg og mitt barn begynner å miste hele selvtilliten sin :(

Anonymous poster hash: 64582...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke normalt nei.

Det jeg lurer på er om du ikke tar signalene på at ditt barn har adferdsproblemer.

Anonymous poster hash: 4d331...92c

Skrevet

Vet læreren til min 3.klassing ringer raskt hjem når barna ikke oppfører seg. Ene klassekompisen til sønnen min er ganske urolig og moren som er en venninne av meg får i noen perioder telefon en gang i uka. Samme har jeg hørt gjelder andre i klassen.

Aldri fått telefon jeg men regner da med at mitt barn som alle andre kan glemme rekke opp hånda osv. Så vil tro "vår" lærer ikke ringer hjem om slike ting.

Anonymous poster hash: f0095...821

Skrevet

De gjør det med de fleste guttene, og tviler på at 12 av 14 gutter har adferdsproblemer?

Skrevet

Skulle nesten ønske det var sånn på vår skole. Her er det omtrent håpløst å komme i kontakt med en lærer. De har 40 min telefontid i uka (fra 12.00 til 12.40 en dag) og svarer sjelden på mail. Om ungene klarer seg bra eller sliter skal holdes hemlig for foreldrene så lenge de er innenfor det som er definert som normalen. Vi foreldre får ikke en gang vite om skolen setter i gang tiltak på grunn av faglige problemer.

Anonymous poster hash: 4737e...d8b

Skrevet

F.eks hvis de glemmer å rekke opp hånda, hvis de gjør en annen oppgave enn de skal (og kanskje ikke har fått med seg beskjed), prat i timen osv...

4.klasse...

Mye negativitet i klassen fra skolens side føler jeg og mitt barn begynner å miste hele selvtilliten sin :(

Jeg ville vært veldig glad for det. Et nært samarbeid mellom skole og hjem er 'alfa omega' :)

Anonymous poster hash: ff8f5...a59

Skrevet

Føles ikke ut som samarbeid, de klager på altfor mye! Flere av guttene som ikke forstår hvorfor og hva de har gjort feil...

Skrevet

Det er ikke normalt og det burde heller ikke være normalt om barnet har adferdsproblemer. Mye negative tilbakemeldinger endrer verken adferd eller gir positiv utvikling.

Ta det opp med skolen hvordan dere kan snu dette og hvordan tilbakemeldinger skal gis. De fleste barn har også noe positivt med seg og det er viktig å gi tilbakemeldinger på det også.

Anonymous poster hash: 133be...bcf
Skrevet

Det er ikke normalt. Har en 5. klassing og en 3. klassing og har fått én tlf på de årene, og det var pga sykdom.

Skrevet

De gjør det med de fleste guttene, og tviler på at 12 av 14 gutter har adferdsproblemer?

Nei, men tolv av fjorten mangler nok oppdragelse, og det er deres feil som foreldre.

Anonymous poster hash: 8a6ad...204

Skrevet

Nei, men tolv av fjorten mangler nok oppdragelse, og det er deres feil som foreldre.

Eventuelt en lærer som ikke helt klarer å takle sine elever. Det er lett å skylde på barna og deres foreldre, men i min jobb ser jeg svært ofte at det er lærerne som er det største problemet og som ikke er veiledningsbar på mange områder.

Skrevet

Eventuelt en lærer som ikke helt klarer å takle sine elever. Det er lett å skylde på barna og deres foreldre, men i min jobb ser jeg svært ofte at det er lærerne som er det største problemet og som ikke er veiledningsbar på mange områder.

En lærer uten autoritet i klassen er selvsagt et problem. Det fritar likevel ikke foreldrene.

Skrevet

Hold opp å tull. Både du og læreren her bør ta seg en bolle! Min sønn er høflig og veloppdragen, men har litt problemer med å sitte rolig og har ofte mye på hjertet.

Man ringer ikke hjem for at noen glemmer å rekke opp hånden. Er det et gjentagende problem over tid kan jeg forstå det.

Anonymous poster hash: f9552...5c0

Skrevet

De gjør det med de fleste guttene, og tviler på at 12 av 14 gutter har adferdsproblemer?Anonymous poster hash: 64582...f0d

Nei, men tolv av fjorten mangler nok oppdragelse, og det er deres feil som foreldre. Anonymous poster hash: 8a6ad...204

Jammen bra det finnes slike som deg da, som kan fortelle andre at de gjør feil, uten å kjenne personene :-)

Skrevet

Ringe hjem fordi et barn glemmer å rekke opp hånden?

Høres veldig merkelig ut..

Anonymous poster hash: d73e6...fc1

Skrevet

Jeg ville nok gitt læreren beskjed om at det blir for mye negativt og at du ønsker færre tilbakemeldinger. Gi beskjed om at det får tas i utvikingssamtaler eller evt i månedlige oppsummeringer. Fører ikke det frem, får klassekontakten ta en felles tilbakemelding til rektor eller trinnleder. Klasselæreren mister jo autoritet også ved å "sladre" til foreldre om bagateller. Hva skjer hvis noen sloss, slår en annen, skulker eller begår andre alvorlige brudd på reglene? Dumt å "bruke opp" sanksjonene på sånt tull.

Jeg har tre barn, har fått telefon fra skolen en gang. Da hadde en av gutta sloss med en klassevenninne og kastet hårstrikkene hennes over et gjerde.

Skrevet

Jeg ville nok gitt læreren beskjed om at det blir for mye negativt og at du ønsker færre tilbakemeldinger. Gi beskjed om at det får tas i utvikingssamtaler eller evt i månedlige oppsummeringer. Fører ikke det frem, får klassekontakten ta en felles tilbakemelding til rektor eller trinnleder. Klasselæreren mister jo autoritet også ved å "sladre" til foreldre om bagateller. Hva skjer hvis noen sloss, slår en annen, skulker eller begår andre alvorlige brudd på reglene? Dumt å "bruke opp" sanksjonene på sånt tull.

Jeg har tre barn, har fått telefon fra skolen en gang. Da hadde en av gutta sloss med en klassevenninne og kastet hårstrikkene hennes over et gjerde.

Enig i det du sier, samtidig dom jeg nå ser at det er en fordel med jevn tilbakemelding for å se hva de fokuserer på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...