Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg har irritabel tarm, og i den forbindelse har jeg blitt rådet til å spise fodmap redusert kost. Dette innebærer blant annet ikke noe serlig hvetemel, og melkeproduktet. Men samtidig så står det at fodmat ikke er glutenfri diett. Det er ikke det samme. Så jeg er så forvirra. Vet ikke hvem jeg skal spørre. Jeg trdde ett øyeblikk at dersom jeg feks kjøper laktosefri melk, og melkeprodukter, og glutenfrie kjeks, og knekkebrød osv, og unngikk ting som epler, og sånt, så var jeg aldeles innafor. For er det ikke lurt å leve glutenfritt da, heilt og holdent når man har irritabel tarm? Og likedan at man har laktosefri produkter. Anonymous poster hash: d5fed...e09
notabella Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Jeg har hatt irritabel tarm i mange år, har spist lavkarbo i 4 år og det fungerer aller best for meg. Jeg tar også bitterstern i vann, noe som hjelper mot oppblåsthet, smerter, forstoppelse o.l Hvis dere googler foodmap så ser dere lister på hva en kan spise og ikke. En må som regel prøve seg frem for å se hva en tåler, da det er litt individuelt .
the amazing spidermamma Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Du finner mange lister over hva som er ok å spise og ikke hvis du googler fodmap. Mest på engelsk. Sjekk også en blogg som heter alldenrarematen. Tror også det er lurt å spise glutenfritt, og i tillegg unngå en del kornsorter. Havre går visst bra, ifølge mannen min som har ibs. Løk og hvitløk er visst verstinger, men dette er visst også individuelt. For å finne ut hva du reagerer på, kan du være veldig streng på hva du spiser i en periode, og så introdusere etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Skal prøve å gogle mere. Og tusen takk fpr link til blogg. Skal skjekke den ut. Tak takk. Anonymous poster hash: d5fed...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå