Gå til innhold

Fødebag, hva er viktigst å ha med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring fra tidligere, hva var det desidert viktigste å ha med i sykehusbagen? Hva kunne ikke du vært foruten?

Anonymous poster hash: 74c32...1aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ingenting. Ungen kommer ut uansett, men papirene fra lege/jordmor, penger, kort, telefon og lader er greit å ha med. Gode truser, ammeinnlegg, stor BH og strikker til håret kan være greit. Personlig anbefaler jeg også lesestoff, litt mat og parasett til faren om ting tar lang tid. Det er ikke sikkert han får tak i noe midt på natten for eksempel.

Anonymous poster hash: 0a57d...536
Skrevet

Undertøy er jo kjekt å ha med, ellers er det greit med løse, gode klær med plass til bind osv.

Anonymous poster hash: f3c36...f70
Skrevet

Du trenger ingenting. Ungen kommer ut uansett, men papirene fra lege/jordmor, penger, kort, telefon og lader er greit å ha med. Gode truser, ammeinnlegg, stor BH og strikker til håret kan være greit. Personlig anbefaler jeg også lesestoff, litt mat og parasett til faren om ting tar lang tid. Det er ikke sikkert han får tak i noe midt på natten for eksempel.

Hvorfor paracet til faren? Hodepine pga psykisk belastning? Lesestoff, mener du til faren eller den fødende?

Skrevet

Hvorfor paracet til faren? Hodepine pga psykisk belastning? Lesestoff, mener du til faren eller den fødende?

Ja, akkurat hodepine under fødselen ble et problem for min mann og et par andre jeg har hørt om også. Mennene kan bli ganske stressa.

Lesestoff både til far og mor, ja. Selv ble jeg liggende med epidural, og derfor smertefri, i over 10 timer. Det er mildt sakt kjedelig uten lesestoff.

Skrevet

Toalettsaker, papirene, vie klær

Anonymous poster hash: ec805...76f

Skrevet

Lesestoff ja, epiduralen var mildt sagt drepende kjedelig.. litt snacks er også ok å ha med, frukt f.eks. Jeg får alltid enormt lyst på frukt.

Anonymous poster hash: f3c36...f70
Skrevet

Leppepomade, luften inne på sykehuset er kjempetørr.

Anonymous poster hash: bf70d...13d
Skrevet

Nike drikkeflaske, eller tilsvarende. En sånn man kan drikke fra i alle stillinger, om man så står på hodet :) Greit å slippe å bale med glass og sugerør. Jeg har blir voldsomt tørst under mine fødsler.

Skrevet

Dusjsåpe!! Og fuktighetskrem.

Anonymous poster hash: 91a42...fe3

Skrevet

Og ekstra sett med klær.... Til mannen og

Anonymous poster hash: 91a42...fe3

Skrevet

Min erfaring var at tørrsjampo var genialt (i tillegg til vanlig sjampo og balsam) Jeg opplevde at håret mitt ble veldig raskt fett og flatt da jeg var på sykehuset og da var det veldig greit med en liten flaske tørrsjampo på lur! Hvertfall siden man ikke til stadighet kan fly å ta seg en dusj flere ganger daglig når man er på sykehuset. I tillegg er brystsalve et absolutt must! Smør ofte!!

Løse og ledige plagg er også gode. Jeg tenkte tidlig i svangerskapet at jeg skulle aldri ble sett på føden i joggedress, men da ukene og månedene gikk, kom komfort før stil!;) Jeg kjøpte imidlertid 2 nye joggebukser og to nye hettegensere til fødebaggen og da følte jeg meg litt finere enn og jeg hadde valgt en av de sidrumpa, nuppete gamle kosebuksene som lå hjemme! Det var veldig lurt å ha to sett, da jeg blødde på den ene buksen og fikk masse melk på den ene hettejakken.

En lang ullcardigan er også godt å ha med seg som en liten "jakke" innendørs.

Ellers husk:

- tøfler /varme sokker

- toalettsaker

- fotokamera

- pose til skittentøy til deg og bebis

- ladere

- notatblokk og penn (her kan du skrive opp hvem du fikk evt. gaver, blomster, telefoner fra, viktige beskjeder, når du ammet sist og fra hvilket bryst - for det glemmer man jo!)

Skrevet

Lypsyl og håndkrem! Lufta er tørr som fy!

Vide gode koseklær, toalettsaker, kamera og ladere, hjemreiseklær til deg og baby, hårstrikk, innesko/tøfler, skift og deo til pappa til etter fødselen og kanskje litt snacks.

Ellers er papirene greie å ha med.

Anonymous poster hash: 1277e...c3f

Skrevet

Egne bind.. always nattbind. Sykehusets sine er glatte og grusomme.

Anonymous poster hash: 6f7df...432

Skrevet

Mye bra som er nevnt her.

Jeg må tilføye - en rull lambi dopapir reddet meg. Papiret på sykehuset er tørt, hardt, tynt og alt annet enn behagelig! :P

Skrevet

Hvis jeg kun får ha med én ting neste gang så blir det nesesuger! Junior hadde masse fostervann han kastet opp og virket tett i nesa hele første døgnet. Når han ble født hadde vi ikke sovet på nesten 24 timer, og med enda 24 timer med en stakkar nyfødt som helt tydelig ikke fikk ut alt som burde ut var vi helt kjørt. Nesesuger er forøvrig den eneste tingen jeg har ansett som helt nødvendig det siste året. Jeg kommer til å gi det i barselgave til alle jeg kjenner! For et mirakelprodukt!

Bortsett fra det var det nydelig med en dusj med litt god såpe osv. Rent tøy til alle tre :-) og kamera!

Skrevet

Leppomade

Løse klær

Undertøy

Hudkrem

Lesestoff

Et skifte til barnet for hjemreise

Toalettsaker div

Det jeg kommer på :)

Anonymous poster hash: 5a683...f1f

Skrevet

Kan være greit å ha to bagger. En liten til føden og en større med klær ol til barsel. Barselbaggen kan ligge i bilen til du har fått rom. På føden er det ofte styrete med stor bagg.

Skrevet

Tja, si det. Har aldri hatt med meg noe fødebag. Måtte reise frå jobb og rett på føden begge gangene. Mannen kom vel med innesko, toalettsaker og litt kle.

Anonymous poster hash: 8fd22...ed5

Skrevet

Nok med klær til seg selv, jeg svetta som bare det..

Skrevet

Store truser som holder på de digre bleiene, og tre vide og deilige kosebukser. Husker jeg blødde ut alt jeg hadde og satt der med flekker i rumpa når besøket kom. 

På barsel på St.Olavs er det et must å ha med nattbrille (sånn til å ha over øynene når man skal ha det mørkt). For der har de nemlig et "genialt" plassert vindu over døra slik at det kommer inn lys fra gangen. Blir aldri mørkt.

Anonymous poster hash: 1bf1b...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...