Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Vi bor på stor eiendom med flere bolighus som er våre, eier sammen men han eier mest. Han kan selvfølgelig kjøpe meg ut men MÅ jeg egentlig flytte? Kan han bare kaste meg ut for eksempel? Har bodd her lenge, lagt ned masse tid og penger som en aldri får tilbake med betaling, ungenes barndomshjem..(mine, ikke hans) osv Anonymous poster hash: 5be4f...b9b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 ville kontaktet en ordentlig advokat og ikke dib advokatene Anonymous poster hash: d6bdb...aad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Nja, hvis dere ikke blir enige om at den ene kjøper ut den andre må det legges ut for salg, og begge må flytte. Men det er ulovlig å kaste deg ut med barn, han vil vel uansett ikke sette ungene sine på gata? Anonymous poster hash: ce1d7...025
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Reglene er slik at hvis paret er enige om hvem som skal overta huset, må den som blir igjen kjøpe den andre ut etter beregning som er foreskrevet i lovgivningen. Hvis partene ikke blir enige, må huset selges, og kjøpesummen fordeles brøkvis mellom ektefellene, også etter ganske strikse regler. Mvh jurist. Anonymous poster hash: 3f9f4...c9d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Reglene er slik at hvis paret er enige om hvem som skal overta huset, må den som blir igjen kjøpe den andre ut etter beregning som er foreskrevet i lovgivningen. Hvis partene ikke blir enige, må huset selges, og kjøpesummen fordeles brøkvis mellom ektefellene, også etter ganske strikse regler. Mvh jurist. Anonymous poster hash: 3f9f4...c9d greit å vite! hilsen sykepleieren :-) Anonymous poster hash: d6bdb...aad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Nja, hvis dere ikke blir enige om at den ene kjøper ut den andre må det legges ut for salg, og begge må flytte. Men det er ulovlig å kaste deg ut med barn, han vil vel uansett ikke sette ungene sine på gata? Anonymous poster hash: ce1d7...025 Det er ikke hans barn.. Eller hvis det motsatte skjer, han ber oss flytte ut..må vi bare flytte da? Anonymous poster hash: 5be4f...b9b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Er dere gift eller samboere? Hvem bodde i huset først? Anonymous poster hash: a40c1...915
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Er dere gift eller samboere? Hvem bodde i huset først? Anonymous poster hash: a40c1...915 Vi er samboere, kjøpte huset sammen. Anonymous poster hash: 5be4f...b9b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Begge eier, ingen kan kaste ut den andre. Hadde dere vært samboere og du ikke eide noe kunne han bedt deg flytte. Anonymous poster hash: ce1d7...025
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Reglene er slik at hvis paret er enige om hvem som skal overta huset, må den som blir igjen kjøpe den andre ut etter beregning som er foreskrevet i lovgivningen. Hvis partene ikke blir enige, må huset selges, og kjøpesummen fordeles brøkvis mellom ektefellene, også etter ganske strikse regler. Mvh jurist. Anonymous poster hash: 3f9f4...c9d Jeg lurer også på en ting. Vi har lån sammen, men hvis det er sånn at vi går fra hverandre, kan jeg da fortsett å bo i huset, og han fortsatt stå på lånet hvis han vil. Og vi bare lage en kontrakt om at når hele lånet er betalt er det bare jeg/evt barna hans som eier det? Anonymous poster hash: c2923...08c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Reglene er slik at hvis paret er enige om hvem som skal overta huset, må den som blir igjen kjøpe den andre ut etter beregning som er foreskrevet i lovgivningen. Hvis partene ikke blir enige, må huset selges, og kjøpesummen fordeles brøkvis mellom ektefellene, også etter ganske strikse regler. Mvh jurist. Anonymous poster hash: 3f9f4...c9d Jeg lurer også på en ting. Vi har lån sammen, men hvis det er sånn at vi går fra hverandre, kan jeg da fortsett å bo i huset, og han fortsatt stå på lånet hvis han vil. Og vi bare lage en kontrakt om at når hele lånet er betalt er det bare jeg/evt barna hans som eier det? Anonymous poster hash: c2923...08c Dere kan lage kontrakt på hva dere vil, men jeg hadde aldri laget/signert en slik kontrakt. Anonymous poster hash: bc801...ea4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Reglene er slik at hvis paret er enige om hvem som skal overta huset, må den som blir igjen kjøpe den andre ut etter beregning som er foreskrevet i lovgivningen. Hvis partene ikke blir enige, må huset selges, og kjøpesummen fordeles brøkvis mellom ektefellene, også etter ganske strikse regler. Mvh jurist. Anonymous poster hash: 3f9f4...c9d Jeg lurer også på en ting. Vi har lån sammen, men hvis det er sånn at vi går fra hverandre, kan jeg da fortsett å bo i huset, og han fortsatt stå på lånet hvis han vil. Og vi bare lage en kontrakt om at når hele lånet er betalt er det bare jeg/evt barna hans som eier det? Anonymous poster hash: c2923...08c Dere kan lage kontrakt på hva dere vil, men jeg hadde aldri laget/signert en slik kontrakt. Anonymous poster hash: bc801...ea4 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: c2923...08c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Eiendommen har flere hus, hva er da problemet? Leier dere ut, kan leiekontrakten sies opp, om dere selv trenger boligen. Regner med at dere enes såpass godt, siden dere/du tenker å fortsette å ha felleslån. Sikkert bra for barna også, selv om det bare er dine. Anonymous poster hash: dfe28...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå