Gå til innhold

Hvor ofte og grundig vasker dere leker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vasker vi dem bare hvis de er synlig skitne eller når et av barna har omgangsyke. Hvor ofte burde de vaskes? Feks badelekene? Noen av dem samler vann inni også kan det vel bli masse bakterier inne i dem?

Anonymous poster hash: 40d27...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aldri. Kun synlig drit på f.eks lego. Kaster badeleker som er blitt ekle.

Endret av Kathrine.
Skrevet

Badelekene byttes ut hver måned. Og vaskes etter hvert bad. Hvem vet hva ungen legger fra seg i karet... Snørr, sikkel, urin, og dagens/flere dagers skitt... 

Utenom det vasker jeg det når det er synlig skittent og ved sykdom, slik som du. Barnet er halvannet nå, og putter ikke så ofte ting i munnen lengre, men når hun puttet alt i munnen, ble lekene hun lekte mest med, vasket ganske ofte. 

Anonymous poster hash: 31173...214
Skrevet

Aldri. Kun synlig drit på f.eks lego. Kaster badeleker som er blitt ekle.

Som jeg skulle sagt det selv.

Anonymous poster hash: 8567f...a17

Skrevet

Ungen er halvannet år og vi har ikke vasket dem enda... Hittil er det jo bare vår families bakterieflora som er på dem, så det tenker jeg er helt greit (med mindre de er synlig skitne da...). Ellers ville jeg kanskje vaska dem hvis det hadde vært masse barn i huset som brukte lekene. Da kommer det jo "andre familiers bakterier". De trenger vi ikke alt av :P men litt er greit... Vi er vel ikke veldig renslige av oss. Tenker det bygger immunforsvar :)

Anonymous poster hash: 93b0f...468

Skrevet

Vasker som deg ved synlig skitt eller etter sykdom. Men hun er aldri syk så blir sjeldent.

Badeleker vasker jeg oftere. Fyller med vann og spruter ut og så putter de i oppvaskmaskinen.

De to kosebamsene/kulten hennes går i vaskemaskinen hver 14 dag, de er motbydelige! Men livet er traust uten, så de må få bli..

Skrevet

Det anbefales å legge badeleker i blodbad en gang i måneden. Jeg lar det ligge over natten når jeg har husvaskedag. Ellers får utelekene en tur i oppvaskmaskinen en sjelden gang i blant. Samme med lekekjøkkenutstyr som ofte er i munnen. Ellers har det bare vært hvis det har blitt spydd på eller annet synlig ekkelt. Kosebamsen får en runde i vaskemaskinen to ganger i året, og ved synlig behov. Den er med over alt og burde sikker vaskes oftere...

Anonymous poster hash: c5433...a6a

Skrevet

Det anbefales å legge badeleker i blodbad en gang i måneden. Jeg lar det ligge over natten når jeg har husvaskedag. Ellers får utelekene en tur i oppvaskmaskinen en sjelden gang i blant. Samme med lekekjøkkenutstyr som ofte er i munnen. Ellers har det bare vært hvis det har blitt spydd på eller annet synlig ekkelt. Kosebamsen får en runde i vaskemaskinen to ganger i året, og ved synlig behov. Den er med over alt og burde sikker vaskes oftere...

Anonymous poster hash: c5433...a6a

Blodbad? Tar du det samtidig med menstruasjonen da? :-P 

Neida. Men jeg har aldri hørt om det før. Kan du fortelle hva det er? 

Anonymous poster hash: 31173...214

Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 42b84...295
Skrevet

Vanlige leker: aldri. Men merker at badekarlekene må tas innimellom.

De dør ikke av litt støv og skitt. Snarere tvert imot:)

Anonymous poster hash: c9b11...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...