Gå til innhold

Ulike merker med mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da ble det mme her i huset da frøkna ikke er interessert i puppen.

Brukte nan de første 2 ukene. Det fungerte bra hos storesøster da vi måtte slutte å amme i 3 mnd alderen.

Var også det vi fikk på sykehuset. Har egentlig fungert bra, men syns hun virket så urolig i det siste. Er jo ikke vant til baby som gråter ;)

Prøvde Hipp igår og synes den fungerer bra, men 2 ganger etter at vi byttet har vi opplevd at hun gulpet opp veldig mye. Igår ga vi en ekstraflaske og var nesten hele som kom opp. Er dette bare vanlig oppgulp, eller at hun hadde fått for mye mat. Æææ er så utrolig usikker. Alt hadde vært så mye bedre hadde hun tatt puppen.

Noen med erfaring med de ulike merkene med mme?

Anonymous poster hash: db551...426

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Brukte nan på eldste fordi alle sa det var det som var best. Det at hun gulpet som en gal og hylte og skreik døgnet rundt var visst noe som bare fulgte med... I ettertid har det vist seg at hun er allergisk mot melk. Mother of the year!

Nr 2 fikk, etter vi slutta å amme, hipp. Aldri vært noe problem, det glei ned.

Nr 3 supplerte morsmelk og mme. Han fikk hipp først, fordi vi hadde gode erfaringer fra nr 2. Etter 2 uker med intense hyl og avføring som ligna militær ansiktskamuflasje, samt 10 maskiner med vask om dagen pga gulping, reiste vi til legen og fikk konstatert melkeproteinallergi. Bytta over til nutramigen, og ungen ble såre fornøyd.

Du må nesten bare prøve deg frem. Gulper hun like mye av morsmelk da?

Skrevet

Hun er 2 uker, så ikke mye mm hun har fått. Har pumpet litt fram til nå.

Har ikke gulpet noe i det hele tatt før nå.

Føler egentlig ikke helt det var gulp heller. Var så mye.

Storesøster gulpet en del, men da var det alltid bare små mengder

Anonymous poster hash: db551...426

Skrevet

Veldig fornøyd med Hipp. Jenta mi tålte den godt. Til tross for at det senere viste seg at hun var allergisk mot melkeprotein.

Anonymous poster hash: b6dad...ec8
Skrevet

Brukte semper da sluttet gulpingen :)

Skrevet

Nan på første i begynnelsen også hipp og hipp på de to andre. Hipp har vært best her for både magen og mot gulping

Skrevet

Babyen min tålte mm, men ikke mme. 

Er det håpløst å venne babyen til puppen?

Det finnes melkefri mme, jeg tror den selges på apoteket.

Anonymous poster hash: 3dd58...e52
Skrevet

Om babyen din er allergisk mot kumøkk kan du få neocate få først hvit resept så blå respet.

Nutramigen er også melkefri, bedre på smak enn Neoate, men melkeproteinene er ikke like godt spaltet ned som hos Neocate. Neocate smaker klorin, men var det eneste min tålte da hun var hyperallergisk.

Men er ikke babyen allergisk har jeg iallefal god erfaring med semper mot gulp.

Skrevet

Min (delammet, vet ikke om det er relevant) fikk vondt i mangen av NAN, og gulp med spylukt av Småfolk. Men Hipp tålte han godt, i tillegg til mme kjøpt på apotek på reise i Frankrike og Canada.

Det gjaldt forøvrig også grøt av de samme merkene, så fort det var NAN eller Småfolk gikk det ikke. Ble Hipp og Holle grøt på oss.

Anonymous poster hash: d96c3...2ff

Skrevet

Kan gulpingen komme av at babyen drikker for mye?

Ja, vet at de skal selvregulere men når man går over på flaske blir det lettere for babyen å få i seg melka fort (Ift. ved bryst) så da kan det bli litt for mye for fort i begynnelsen. Det var vår erfaring ihvertfall... Måtte ha litt flere små måltider i begynnelsen der han drakk opp flaska for at han skulle bli vant med det.

Vi hadde best erfaring med Hipp men det er sikkert flere gode også :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f7e54...d20
Skrevet

Om babyen din er allergisk mot kumøkk kan du få neocate få først hvit resept så blå respet.

Nutramigen er også melkefri, bedre på smak enn Neoate, men melkeproteinene er ikke like godt spaltet ned som hos Neocate. Neocate smaker klorin, men var det eneste min tålte da hun var hyperallergisk.

Men er ikke babyen allergisk har jeg iallefal god erfaring med semper mot gulp.

Kumøkk? 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...