Gå til innhold

hvor mye er dere ut etter barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns tiden går så fort etter barnehagen!

Å når han først er kommet hjem fra barnehagen så har han lyst å leke med inneleker som duplo,klosser,biler osv.

Så blir gjerne ikke mer en en halvtime-en time ute etter barnehagen.

Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: 7468b...4b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

å sier dere at de må være ute en stund etter barnehagen om de ikke vil?

Jeg tenker at de er jo en del ute i barnehagen så når han ikke har villet gå ut,så har vi heller ikke gjort det.

Han er snart 3 år.

Anonymous poster hash: 7468b...4b5
Skrevet

Varierer, men stort sett ikke så mye.

De er mye ute i bhg og er gjerne trøtte og slitne når de kommer hjem. Så jeg stresser ikke så mye med at de skal ut og være aktive også etter bhg. Men stort sett er de en liten tur bortom lekeplassen hver dag.

Anonymous poster hash: 5ca4f...02b
Skrevet

Når vi kommer hjem fra barnehagen så får han som regel tilbud om å være ute sammen med en av oss mens den andre lager middag. Det er omtrent bare da det blir tid, for etter middagen så forsvinner tiden så fort.

Men etter han begynte på storbarnsavdeling nå i høst, så vil han som regel rett inn. De er jo mye mer ute der, så jeg tenker det sikkert blir nok for han, og sliten er han også. Tvinger ham ikke ut på hverdager nei.

Anonymous poster hash: f3a94...f7a
Skrevet

På barnehagen vår er de ute mesteparten av dagen, så da dekkes mye av utebehovet der.

Når været tillater det går vi de 3 km hjem istedenfor å ta bussen, så det gir også en fin tur og endel utetid.

Når vi kommer hjem er det derfor greit at det ikke nødvendigvis blir noe utetid. Det varierer veldig på vær og om venner i nabolaget er ute, men fordelt over hele året regner jeg med at ungene bare er ute etter at vi kommer hjem fra barnehagen halvparten av dagene. Og det kan være alt fra 20 min til 3 timer. Det er greit å ha litt innetid hjemme også synes jeg.

Anonymous poster hash: afbe1...6cc

Skrevet

Veldig lite! Er sjelden hjemme før halv fem.. Da harde vært ute minst en gang, helst to i løpet av barnehagedagen, så ser ingen grunn til å stresse med det hjemme!

Det går ut om de selv vil.. Men sitter stort sett og slapper av med litt Lego eller noe.. Og barne tv!

Anonymous poster hash: a100f...dee

Skrevet

I bhg hos oss er de ute fra de kommer til de drar hjem, da vil de være inne og leke med lekene sine når de kommer hjem.

Skrevet

Kommer an på årstiden..

Er det sommer og sol så er ungene ute fra de kommer hjem til de skal legge seg, så vidt de kan avse litt tid til lekser og middag. Det kryr av unger i nabolaget så de er veeeeldig opptatt når de kommer hjem :)

Men er det vinter eller dårlig vær så er de som regel inne. Eller på fritidsaktivitetene sine..

Anonymous poster hash: 96cf2...dee
Skrevet

Det kommer an på vær og årstid.

Som regel hentes barna kl 1530 og så reiser vi rett hjem og begynner på middagen. Er det fint vær så leker ungene gjerne i hagen mens jeg lager middag, noen ganger er 2 åringen sliten etter barnehagen og leker med biler inne mens femåringen leker med nabogutten før middag. Vi spiser middag kl 1630 når pappaen kommer hjem. 2 åringen går sjeldent ut etter middag, han vil være inne. femåringen er ofte ute en time etter middag eller leker inne. En dag i uken spiller femåringen fotball, og da pleier vi og være med alle fire, 2 åringen elsker foball :-) da er vi ikke hjemme før 1830.

De er mye ute i barnhagen, så hvis de vil være inne etter barnehagen ser ikke vi det som ett problem.

Om sommeren er vi mye ute.

Skrevet

Skal vi se, ble hentet 16.30-17.00, deretter 30 minutters reisevei til huset, matlaging og middag ca. 18.00...

Nei, det ble ikke noe utetid på oss etter bhg, ettersom han var i seng til 19.00. Men de var utendørs 09.00-11.30 og fra etter lunsj/lur til henting (evt. 15.00 dersom været var dårlig), så han fikk mer enn nok utetid i bhg.

Anonymous poster hash: 54a8c...59e

Skrevet

V er ute alt fra 20min til 3timer.. Vi er hjemme i halv4tiden, spiser like etter det, og er ute både før og etter mat.. På våren og sommeren løper de mye inn og ut, mens nå er vi inne mer..

Vi har ikke noe krav til at de må være ute, men ofte så vil de ut om det er fint vær.. Vi treffer nabobarn på lekeplassen, og spiser ofte kvelds der eller i skogen.

Noen dager er vi selvsagt inne hele ettermiddagen, men ofte er vi litt inne og litt ute.

Det er deilig å komme seg litt ut i ro og fred etter jobb og bhg. Mine gutter er ute nesten hele dagen i bhg, men syns det er godt å komme ut her og, er mindre kjas og tempo her hjemme enn i bhg.

Anonymous poster hash: 9cfe8...d6c
Skrevet

Vi er kun hjemme etter barnehage. Er hjemme kl 17 og hun legger seg 18. Den timen blir brukt til middag, barnetv, vasking, pussing og kosetid

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Njei, de må jo være med på kamper og treninger da, så hvertfall 1 time 2-3 ganger om dagen utenom hagen... og når det er fint vær er vi ute til sengetid! Jeg får bare sure unger av å være inne.

ettermiddagsfri er et begrep jeg ikke er så godt kjent med, det går i hundreoghelvette fra morgen til kveld :)

Skrevet

Alt fra 0-3timer (kommer ann på vær, dag, form) 

De MÅ ikke. 

Lettere når de er flere og kan leke sammen. 

Anonymous poster hash: 60a17...bbc
Skrevet

Nei, det har vi virkelig ikke noe særlig tid til! Han er ute i mange timer i all slags vær og vind i barnehagen, så at han får være inne å leke med lekene han har inne når han kommer hjem på ettermiddagen det ser jeg ingenting galt med. 

Anonymous poster hash: 46f2b...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...