Gå til innhold

Greit å gi babyen polarbrød (havre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stedet for grovbrød?

Han spiser så mye mer da...

Anonymous poster hash: 5f8d5...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville holdt meg til grovbrød

Anonymous poster hash: 07c9b...7dd

Skrevet

polarbrød inneholder ofte endel sukker, ville sjekket dette. Det er jo en grunn til at det er såååå godt...!

Det var nylig en test av polarbrød, hvor det fremkom at de groveste variantene (ikke havre!) ikke var noe særlig dårligere alternativ enn vanlig brød.

Anonymous poster hash: 032d2...0b5
Skrevet

polarbrød inneholder ofte endel sukker, ville sjekket dette. Det er jo en grunn til at det er såååå godt...!

Det var nylig en test av polarbrød, hvor det fremkom at de groveste variantene (ikke havre!) ikke var noe særlig dårligere alternativ enn vanlig brød.

Var det ikke nettopp den med havre som var så bra da?

Anonymous poster hash: 6ceff...86e

Skrevet

Var det ikke nettopp den med havre som var så bra da?

Anonymous poster hash: 6ceff...86e

Havre Trippel

http://bramat.no/kosthold/tester/1301-bramat-tester-polarbrod

Anonymous poster hash: f537c...e24

Skrevet

Synes polarbrød fort får en "seig" konsistens,- litt avhengig av barnets alder, ser jeg for meg at de aller minste letter "bløter opp" vanlig brødskive enn polarbrød. Men så lenge ikke det er noe problem!  Jeg har også lest at polarbrød absolutt ikke er det verste brødet, mtp fiber ol...

Anonymous poster hash: bc8b6...dbb
Skrevet

Jeg hadde gitt. Nå er jeg ikke like hysterisk på kosthold som DiB-hønene, og ikke vokst opp med grovt brød med masse frø i som smaker papp (kommer fra et annet land, der overvekten er faktisk mye mindre problem enn i Norge, og levestandarden er ikke så langt unna det som er her til lands). Så her spiser de forskjellige brød, grøt, salater, pasta og alt mulig. Aktive, oppvakte og nysgjerrige barn, eldste er skoleflink og gjør det bra i idrett, minste er motorisk veldig langt fremme og sover godt på natten uten å plages med noe. Både barn og voksne her er slanke og svært sjeldent syke med forkjølelse, omgangssyke eller andre ting.

Anonymous poster hash: aff31...aa1
Skrevet

Jeg hadde gitt. Nå er jeg ikke like hysterisk på kosthold som DiB-hønene, og ikke vokst opp med grovt brød med masse frø i som smaker papp (kommer fra et annet land, der overvekten er faktisk mye mindre problem enn i Norge, og levestandarden er ikke så langt unna det som er her til lands). Så her spiser de forskjellige brød, grøt, salater, pasta og alt mulig. Aktive, oppvakte og nysgjerrige barn, eldste er skoleflink og gjør det bra i idrett, minste er motorisk veldig langt fremme og sover godt på natten uten å plages med noe. Både barn og voksne her er slanke og svært sjeldent syke med forkjølelse, omgangssyke eller andre ting.

Men altså...hvilket brød man spiser har vel ikke nødvendigvis sammenheng med at man gjør det bra i idrett er motorisk flink og sover godt. Kan jo skyldes et haaaav av andre ting...

Skrevet

Men altså...hvilket brød man spiser har vel ikke nødvendigvis sammenheng med at man gjør det bra i idrett er motorisk flink og sover godt. Kan jo skyldes et haaaav av andre ting...

Jeg ville bare poengtere at nordmennenes måte å gjøre det på er ikke bedre enn i alle andre land. At man kan gjøre ting annerledes enn lavkarbohysteriker-gjengen og likevel være sunn, frisk, slank og smart. Og jo, har man svært dårlig kosthold så klarer man ikke å bygge muskler, blir slappere og gjør det dårligere på skolen. Det er blitt forsket på, både i Norge og andre land.

Skrevet

Min spiste mye mer når hun fikk polarbrød enn vanlig brød som liten. Gikk over til å bake det selv og da velger man selv hvor grovt man vil ha det 😊

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig, av samme grunn som at jeg er forsiktig med boller. De garvet seig konsistens som lett kladdrr seg og kan settes som en propp i halsen.

Vanlig brød har en bedre konsistens for babyer, siden det løser seg opp og ikke blir til en stor klump i munnen.

Anonymous poster hash: 7314a...18a

Skrevet

De kladder seg lett akkurat som boller. Kan lett sette seg som en seig propp i halsen så jeg ville ikke gitt det

Skrevet

Polarbrød ekstrem er veldig sunt og veldig godt. Det er mykt og lett for baby å spise. 4 (=maks) på grovhetsskalaen

Anonymous poster hash: f4a93...8c8
Skrevet

Dette polarbrødet kan virkelig anbefales: http://www.polarbrod.no/extremno.aspx

Sunnere enn de fleste vanlige brød, og smaker mye bedre enn vanlig brød som er tilsvarende grovt, synes jeg

Anonymous poster hash: f4a93...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...