Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hvordan var din førstegangsfødsel? Hvor lang tid tok det? Hva kunne du ikke vært foruten i sykehusbagen? Anonymous poster hash: 79c77...691
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Det tok tre timer Joggebuksa kunne jeg ikke vært foruten, jeg hadde urealistiske forventninger til hvor tynn jeg kom til å være når ungen var ute, så joggebuksa var det eneste som passet
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 6 t. Joggebukse,ammeinnlegg,toalettsaker,flipflops til dusjen Anonymous poster hash: 7fc82...8af
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Den var vond med stormrier først,pg en liten en som ikke ville ut så måtte få hjelp av sugekopp. Var litt kaotisk følte jeg. Anonymous poster hash: 7fc82...8af
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Den var altfor lang. 24t til 3 cm og 12 etter det til hun var ute Anonymous poster hash: 9c383...5ea
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Vet alle hvor lang tid fødselen tok? Og fra når regner man? Jeg kom på sykehuset med 5 cm åpning. 4 timer etter var det full åpning også tok det litt over 3 timer før de til slutt dro ut babyen med sugekopp. Altså 7 timer fra jeg kom på sykehuset, men det begynte vel kanskje før det? Det var både det verste og det beste jeg noen gang har gjort! Joggebukser og singlet/t-skjorte er er must i bagen. Og store gode sokker for det er ikke sikkert slippersene/tøflene passer. Mine føtter var gigantiske i mange dager etterpå! Anonymous poster hash: 33bd5...9fb
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Purelan salve var det viktigste, mot sårhet ved amming! Og det de andre skriver. Kort og grei fødsel. Badekar anbefales. Forsto det var rier ca kl 22.30, ikke forferdelig vondt:) på sykehuset med for liten åpning kl 00, fikk rom kl 02 (da var fødselen i gang), timene fløy i badekaret, opp for epidural kl 05 og kjente ingen flere smerter etter det, fødte kl 07. Tredjegradsruptur, sydd mye og ingen varige men Lykke til! Anonymous poster hash: 550e9...402
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 24 timer fra 4 cm til han var ute. Grusomt. Men har generelt harde og veldig vonde fødsler, og lav smerteterskel fra naturens side - ingen god kombinasjon. Mine frosketøfler (sånne myke barnetøfler som ser ut som frosk) jeg kjøpte på Nille kunne jeg ikke være foruten. Frøs på føttene, men svettet på resten av kroppen, og var sår i bekkenet og underlivet, slik at å gå på de harde sykehusflisene ikke var så veldig koselig Anonymous poster hash: b415d...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå