Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Huff nå er jeg drittlei...vært sammen i fem år. De tre siste årene har han ikke jobbet, stort sett bare sittet i sofaen. Han lager en del middag, men ellers ikke noe husarbeid. Han lever foreløpig på sparekontoen sin. Jeg jobber 100 prosent og tar meg av hus og barn. Vi har ingen felles, men tre tilssmmen. Han er deprimert og apatisk. Går på medisin og til psykolog. Føler ikke at ting blir bedre av den grunn.. noen som har erfaring med depresjon og noen råd å komme med kanskje? Anonymous poster hash: f76bd...621
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Hva om at det i samarbeid med psykologen begynnes å sette krav til ham? Han skal vaske og henge opp klær, han skal skifte på sengene, han skal vaske badet - sette opp en liste. Ellers har mange kommuner "Aktiv på dagtid" med fysiske aktiviteter av ulike slag som man kan være med på. Hvis han er så apatisk, er dere sikker på at han medisineres riktig? Jeg var sammen med en som gikk på antidepressiva da vi ble sammen, han brukte enormt mye krefter på å ikke være apatisk, men var avflatet følelsesmessig. Hos ham kuttet de ut medisinen og satte ham på omega3 og D-vit. og i tillegg skulle han ut og gå hver eneste dag, helst så tidlig som mulig på dagen. Hos ham forsvant apatien og han "kom tilbake" til verden. Da viste det seg at den underliggende depresjonen som han hadde hatt egentlig var så godt som borte, men medisinen som hadde gjort ham så apatisk hadde fått ham til å virke deprimert fremdeles. Men - det er jo han selv som må ta dette opp med psykologen, det er han som må ta seg selv i nakkeskinnet og begynne å gjøre noe igjen. Hvis han etter tre år fremdeles ikke viser vilje til å ta mer tak i seg selv og situasjonen så ville jeg nok vurdert hele forholdet. Gi ham en sjanse til å ta det opp med psykologen sin. Ta ham også med deg på fvk hvor dere kan få snakket ut om hvordan det er å være en familie når den ene er så deprimert og lite delaktig. Kanskje det kan være en vekker for ham. En dag er sparekontoen hans slutt - hva gjør han da? Husk å ta vare på deg selv oppi dette! Anonymous poster hash: e7b9c...451
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Jeg ble voldsomt deprimert av antidepressiva faktisk... Hadde bedt om å fått han til et behandlingshjem som kan "få han tilbake til livet" og trappe ned på medisinene. Anonymous poster hash: 9e759...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå