Gå til innhold

Måltider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser en typisk dag ut for deg?

Hva spiser du til de ulike måltidene/mellommåltidene? Hvorfor spiser du akkurat dette?

Anonymous poster hash: 61c24...3a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost og lunsj: to knekkebrød til hvert måltid med diverse pålegg. Et glass juice til frokost, te til lunsj.

Middag: variert, men sammensatt av protein, karbohydrater og grønnsaker som oftest. Feks kylling, kjøtt av noen variant, kjøttkaker osv.

Kvelds: to knekkebrød, en smoothie, yoghurt eller noe frukt avhengig av vår sulten jeg er..

Ofte en yoghurt eller frukt som mellommåltid før middag.

Spiser dette for ikke å legge på meg så mye (gjør det av brød), og prøver å variere materie middag for å dekke næringsbehov pg variasjon o smak.

Skrevet

Frokost: En byggrynslunsj eller to knekkebrød.

Lunsj: En grov tortillalefse med fyll eller en boks makrell i salsa og en halv avocado.

Middag: 150 g kjøtt eller fisk, en liten potet eller tilsvarende ris eller pasta og mye grønnsaker.

Kveldsmat: En neve nøtter eller et eple el.l.

Anonymous poster hash: 1c308...f8c

Skrevet

En typisk hverdag:

Frokost: Et beger med youghurt (fordi det er det eneste som sklir ned er ofte uggen så tidlig på dagen (ikke gravid)).

Lunsj: Salat (fordi vi har en ganske billig og veldig god salatbar i kantinen på jobb).

Middag: Varierer veldig! Alt i fra hjemmelaget med masse grønnsaker og salat til grandis. Mest det første. Det kommer an på tid og ork.

Kvelds: 1 skive/2 knekkebrød/ noen druer/ en liten skål med is dersom jeg er godtesjuk.

Det hender at jeg spiser et eple, en gulrot el innimellom dette, og de dagene jeg har PMS blir det fort noe usunt også ;)

Anonymous poster hash: 6ead3...77e
Skrevet

Frokost: to grove brødskiver med som oftest hvitost, tomat, paprika, agurk + en kaffe med melk.

Lunsj: stort sett det samme som frokost, evt. grov baguette eller wrap med kylling/reker og salat. 

Mellommåltid før middag er litt nøtter, en banan eller liten smoothie. Er jeg godtesjuk blir det noe mer usunt.

Middag: mest mulig rene kjøtt/fisk/kyllingprodukter med diverse grønnsaker + potet, ris, cous cous eller fullkornspasta. I blant middager med kylling -eller svinekjøttdeig. Bruker lite storfe.

Pleier ikke spise noe særlig kvelds, et par brødskiver dersom det er lenge siden middag, ellers en kaffe med melk, liten sjokolade om jeg er godtesjuk.

Anonymous poster hash: 0a5ab...8ab
Skrevet

Frokost: To baguetter eller ciabatta. Med ost, makrell i tomat, honning eller kaviar.

Middag: Ovnsbakte grønnsaker, pasta, diverse risretter, fisk med potet og gulrot, etc

Dessert: Melkesjokolade. (Ja, hver dag)

Om jeg har mellommåltid så er det som regel smoothie, rett i koppen eller lignende. 

Anonymous poster hash: 55a52...167
Skrevet

Frokost: To baguetter eller ciabatta. Med ost, makrell i tomat, honning eller kaviar.

Middag: Ovnsbakte grønnsaker, pasta, diverse risretter, fisk med potet og gulrot, etc

Om jeg har mellommåltid så er det som regel smoothie, rett i koppen eller lignende. 

Hvor mange gram melkesjokolade spiser du hver dag? Hva består dine smoothier av?

Skrevet

Hvor mange gram melkesjokolade spiser du hver dag? Hva består dine smoothier av?

25g tror jeg.

Smoothiene kan bestå av hva som helst egentlig. Lager jeg ikke selv så liker jeg de fra Bendit og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...