Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Baby er snart åtte måneder. Han legger seg ca. sju hver dag, men våkner to-tre ganger for pupp. Han er ikke sulten, for han sovnet etter et par tak på puppen. Jeg har bestemt meg for å nattavvenne nå og å slutte å amme han i søvn (han har aldri sovnet av seg selv på kvelden). Jeg begynte nå i kveld. Etter grøt, bad og litt leking og kos var det leggetid. Jeg satt hele tiden ved senga hans, men det ble mye skriking! Og han gråt ikke akkurat lavmælt. Huff, det var vondt å høre på, spesielt når han begynte å hikste sånn skikkelig:( Men det er vel bare noe vi må gå gjennom? Det tok 45 min før han sovnet (jeg hadde trodde det kom til å ta mye lengre tid enn det, så jeg er relativt fornøyd). Nå sover han jo søtt foreløpig, men regner med han våkner i ellevetiden, for det pleier han. Bør jeg da bare kjøre samme regime med at han må ligge i senga si til han sover uansett hvor mye skrik det blir? Jeg skal jo evt. sitte ved senga hans da også, men er redd han vil være for våken og sulten (?) til å sovne av seg selv da. Han spiser godt på dagen, så trenger ikke mat på natten. Men når han er vant til å få mat, så får han vel en sultfølelse allikevel? Jeg er også usikker på hvordan jeg skal gripe dette an på natten. Han pleier å våkne i 02-tiden også. Hvis han er helt våken da, bør jeg heller ta han opp litt og holde ham våken en stund før jeg prøver legging igjen? Men da blir han kanskje bare ennå mer sulten? Noen lurer sikkert på hvorfor jeg vil nattavvenne nå. Det er fordi jeg sover svært dårlig og lite i løpet av natten pga gjentatte oppvåkninger. I tillegg har babyen tenner nå, så det er vel greit å unngå nattmat om man kan det. Håper på noen råd her! Anonymous poster hash: 865a9...baf
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Har du barnets far i huset? Hvis ja, så bør han ta seg av barnet på kveld og natt i denne perioden. Anonymous poster hash: a0857...e95
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Vil bare si lykke til! :-) vår på 6 mnd skal straks nattavvennes.... Prøv å gi litt vann om natta. Anonymous poster hash: 4e257...45c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Vel, han våknet igjen etter å ha sovet i en halvtime. Så ble det på nytt skriking i 45 min før han sovnet igjen. Huff, det er skikkelig vondt å høre på den skrikingen. Men det hadde vel ikke blitt bedre om jeg hadde utsatt nattaavvenningen noen mnd. Nå krysser jeg fingrene for at han sover en stund nå. Han er helt svett og virket helt utslitt før han sovnet:( Anonymous poster hash: 865a9...baf
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Vel, han våknet igjen etter å ha sovet i en halvtime. Så ble det på nytt skriking i 45 min før han sovnet igjen. Huff, det er skikkelig vondt å høre på den skrikingen. Men det hadde vel ikke blitt bedre om jeg hadde utsatt nattaavvenningen noen mnd. Nå krysser jeg fingrene for at han sover en stund nå. Han er helt svett og virket helt utslitt før han sovnet:( Anonymous poster hash: 865a9...baf Jeg begynte på det samme igår, dvs ikke total nattavvenning, men nedtrapping. Hun er straks 8 mnd og siste ukene har det bare økt på med nattamming. Så når hun våknet rett etter jeg hadde lagt meg var det kun smokk og trøst å få, det gikk sånn passe. Skrek i ca 1 time for hun sovnet, våknet etter to timer og da var jeg for trøtt til å fortsette kampen så da fikk hun sove med meg resten av natten. Byr meg helt imot å skulle kjempe sånn, og at hun skal gråte seg helt utslitt, men jeg sover minimalt om nettene, og begynner snart på jobb igjen så vi får se hva vi får til. I natt har sambo byttet plass med meg i senga, med håp om at hun sover bedre uten melkelukta rettt i nesa. Anonymous poster hash: 7822e...632
Mononoke Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 skal begynne her vi også nå. Babyen er åtte måneder og er som din, våkner oftere og oftere for pupp. Pappaen må ta over, for hun blir ikke fult så krakilsk med han som hun blir med meg. Problemet er at han gir opp, så hun blir forvirret stakkars. Jeg er stuptrøtt og utslitt, så det hadde vært fint å kutta ut matinga mellom 23.00 og 05.00 *håpehåpe*. Vi begynte så vidt forrige helg, merket stoor forskjell på hvor lenge hun gråt fra den første til andre kvelden. Men så trakk samboer seg og sa at jeg måtte ta over. I natt har hun våknet hele fire ganger etter 23.00.. Så det har eskalert. På'n igjen straks. Men da setter jeg foten ned ovenfor samboeren min. Nå skal vi gjennomføre og slutte å forvirre baby.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Ta på deg samboeren sin t-skjorte, da lukter det ikke så mye melk av deg. Prøv å ikke ta ungen opp, men gi litt vann. Vi hadde denne runden for 2 måneder siden og nå sover hun rundt nesten hver natt. Er 10 måneder nå. Det er hardt den uken det står på, men det er så verdt det! Anonymous poster hash: 21593...46b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Har aldri nattavent mine- tenker de har behov for kosen. Ganske slitsomt til tider da. Har kutta tvert med alle rundt 16 mnd. Det tok 2 dager! Veldig enkelt, og følte de var klare for det. Fikk på det tidspunktet litt pupp om morgenen og kvelden, men faktisk mest natta. Anonymous poster hash: 59923...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå