Gå til innhold

Noen med sprøyteskrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan gi tips? Jeg har sprøyteskrekk (eller, sprøytefobi) og i morgen skal jeg til helsestasjonen med mitt barn for å ta vaksimer (1 i hvert lår, grøss). Pappaen har vært behjelpelig tidligere, men kan ikke denne gangen så jeg må dra alene. Tips? Hvordan kan jeg ignorere angsten? Skal selvsagt ikke se på, men får nesten tvangstanker om å måtte se for meg sprøyten penetrere huden. Er redd for å overføre frykten og usikkerheten min til barnet. Ikke sikkert det skjer, men greit å få med seg noen tips om det finnes noen!

Anonymous poster hash: 1fe72...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sprøyteskrekk (når det gjelder meg selv :P ), og jeg MÅ se på. Får totalt hetta hvis jeg ikke vet når nålen kommer! Hvis jeg ser på er jeg mer forberedt, og vet at "nå kommer stikket, nå skjer det og det, og nå går nåla ut". For meg funker det fint. Kommer til å bli krise den dagen jeg ikke kan se på :P

For ikke å overføre til barnet - fake it until you make it! Hold et trygt, fast grep, og la de som setter vaksinen gjøre jobben sin :)

Anonymous poster hash: f93df...781
Skrevet

Jeg har sprøyteskrekk (når det gjelder meg selv :P ), og jeg MÅ se på. Får totalt hetta hvis jeg ikke vet når nålen kommer! Hvis jeg ser på er jeg mer forberedt, og vet at "nå kommer stikket, nå skjer det og det, og nå går nåla ut". For meg funker det fint. Kommer til å bli krise den dagen jeg ikke kan se på :P For ikke å overføre til barnet - fake it until you make it! Hold et trygt, fast grep, og la de som setter vaksinen gjøre jobben sin :)Anonymous poster hash: f93df...781

Jeg er helt lik deg, MÅ se på sprøyta og da de stikker.

Jeg klarer å ta sprøyter fordi det er flaut å nekte sånn som jeg gjorde da jeg var liten. Forsøker å være rolig og avslappet, men inni meg er det helt kaos.

Når det gjelder baby så går det veldig fort og de vet jo ikke hva som skal skje. Smil og vis deg trygg til barnet så går det nok greit :-)

Anonymous poster hash: 62352...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...