Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Litt inspirert av alle trådene som har vært i det siste om kosthold og overvekt vil jeg fortelle om megselv, kanskje noen kan gi meg et spark bak! En vanlig dag kan se slik ut for meg: Frokost- rester av Grandiosa fra dagen før, god morgen yoghurt, brød fra butikk med nugatti (kjøpebrød) eller tine yoghurt med musli. Her er det en av dela, ikke alt til en frokost Så kan det gå en time eller to, og jeg spiser sjokolade eller potetgull, kan da spise en halv pose eller en hel twix f.eks. Lunsj er gjerne en toast med ost og skinke, sushi eller pastasalat..blir gjerne litt sjokolade her også. Middag kan være hva som helst, Grandiosa, laks med poteter osv, taco, lasagne, kjøttkaker, paella..ja, dere skjønner greia, både sunne og usunne ting. Jeg må alltid ha dessert etter maten, enten en sjokoladebar eller et kakestykke f.eks Jeg spiser sjelden kveldsmat, men om det blir det er det gjerne brødskiver eller havregryn med sukker, kanel og lettmelk. Jeg er glad i frukt og grønt, og må ha salat eller grønnsaker til middag, jeg får i meg det jeg skal av det, men jeg spiser mye rødt kjøtt, mye Toro, dårlige frokoster og fryktelig mye sjokolade. Drikker aldri brus Jeg er 176 cm høy og veier 56kg, alle som ser på meg sier at jeg er så heldig som er naturlig slank og at jeg ikke trenger å trene. Jeg er fast i fisken, og aldri dårlig. Men innsiden min kan jo ikke være bra? Anonymous poster hash: 5814b...4fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Nei, antakeligvis ikke. Du burde nok ikke spise godteri i uka Anonymous poster hash: 7af83...1db
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Innsiden din er nok ikke bra nei. Anonymous poster hash: 4e317...581
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Hehe, så du er en av mange som innbiller deg at slankhet automatisk symboliserer sunnhet? Du vil nok få deg et realt sjokk en vakker dag, men mange må jo lære på den harde måten, så med dette vil jeg ønske deg all mulig hell og lykke videre på veien, selv om jeg tviler på at du med denne livsstilen vil få god helse Anonymous poster hash: c1305...861
Kyllingbein Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Jeg er som deg 😳 prøver å bli flinkerere men greier ikke en dag med ok kosthold..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Litt inspirert av alle trådene som har vært i det siste om kosthold og overvekt vil jeg fortelle om megselv, kanskje noen kan gi meg et spark bak! En vanlig dag kan se slik ut for meg: Frokost- rester av Grandiosa fra dagen før, god morgen yoghurt, brød fra butikk med nugatti (kjøpebrød) eller tine yoghurt med musli. Her er det en av dela, ikke alt til en frokost Så kan det gå en time eller to, og jeg spiser sjokolade eller potetgull, kan da spise en halv pose eller en hel twix f.eks. Lunsj er gjerne en toast med ost og skinke, sushi eller pastasalat..blir gjerne litt sjokolade her også. Middag kan være hva som helst, Grandiosa, laks med poteter osv, taco, lasagne, kjøttkaker, paella..ja, dere skjønner greia, både sunne og usunne ting. Jeg må alltid ha dessert etter maten, enten en sjokoladebar eller et kakestykke f.eks Jeg spiser sjelden kveldsmat, men om det blir det er det gjerne brødskiver eller havregryn med sukker, kanel og lettmelk. Jeg er glad i frukt og grønt, og må ha salat eller grønnsaker til middag, jeg får i meg det jeg skal av det, men jeg spiser mye rødt kjøtt, mye Toro, dårlige frokoster og fryktelig mye sjokolade. Drikker aldri brus Jeg er 176 cm høy og veier 56kg, alle som ser på meg sier at jeg er så heldig som er naturlig slank og at jeg ikke trenger å trene. Jeg er fast i fisken, og aldri dårlig. Men innsiden min kan jo ikke være bra? Anonymous poster hash: 5814b...4fb Herregud! Med det kostholdet ville jeg ha veid 200 kg!! Anonymous poster hash: b45cd...0cb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Hehe, så du er en av mange som innbiller deg at slankhet automatisk symboliserer sunnhet? Du vil nok få deg et realt sjokk en vakker dag, men mange må jo lære på den harde måten, så med dette vil jeg ønske deg all mulig hell og lykke videre på veien, selv om jeg tviler på at du med denne livsstilen vil få god helse Anonymous poster hash: c1305...861 Nei, så absolutt ikke! Skriver jo at jeg håper på et spark bak, og at innsiden min ikke kan se bra ut! Uff, nesten godt å høre det er flere, jeg klarer ikke slutte! Er så avhengig av den sjokoladen og raske karbohydrater at jeg vurderer hypnose for å bli flinkere. Har en liten baby, og vil jo ikke overføre dette kostholdet på henne.. Hi Anonymous poster hash: 5814b...4fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Hehe, så du er en av mange som innbiller deg at slankhet automatisk symboliserer sunnhet? Du vil nok få deg et realt sjokk en vakker dag, men mange må jo lære på den harde måten, så med dette vil jeg ønske deg all mulig hell og lykke videre på veien, selv om jeg tviler på at du med denne livsstilen vil få god helse Anonymous poster hash: c1305...861 Hehe ?? HI har vel egentlig forstått at hun ikke lever så sunt.. Anonymous poster hash: 6bcb5...a22
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Hehe, så du er en av mange som innbiller deg at slankhet automatisk symboliserer sunnhet? Du vil nok få deg et realt sjokk en vakker dag, men mange må jo lære på den harde måten, så med dette vil jeg ønske deg all mulig hell og lykke videre på veien, selv om jeg tviler på at du med denne livsstilen vil få god helse Anonymous poster hash: c1305...861 Leste du innlegget i det hele tatt? Eller er det gjennomtrekk i topplokket kanskje...? Anonymous poster hash: 36633...16f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Jeg spiser sunt og ofte, men jeg kan spise brunost på skive osv, men går som oftest i lett syltetøy, ost og skinke, lett Philadelphia, banan el. Havrefras med blåbær og ekstra lettmelk til frokost. Litt banan og yoghurt til mellommåltider. Alltid minst 2 frukter hver dag, og nesten bestandig grønnsaker/ salat til middagen. Lager omtrent all middag fra bunn av, men vi spiser selvsagt vanlig mat som alle andre. (Jeg lager altså kjøttkaker, sauser, spaghetti, pizza, fiks osv fra bunn. Lite posemat. Kvelds er som oftest et knekkebrød eller musli. (Men jeg er også dessverre glad i søtt.. Som oftest blir det sjokolade/smågodt/snacks både fredag og lørdag, noen ganger søndag. Innimellom kan jeg spøke snop i hverdagen, kan ta med meg en sjokolade (40 gram) fra butikken og ta den på kvelden. Det er nok grunnen til at jeg ikke er slankere, men jeg må ha noe søtt i helga ellers er helga helt "bortkasta". Spiste mye mindre forrige helg, og jeg måtte ha Potetgull og sjokolade i går for jeg følte kroppen hadde "fått glipp av" noe...! Må kose meg med det innimellom altså. Jeg veier 69 kg og er 1.65 høy, og jeg ser på meg selv som relativt sunn. Så jeg tror nok dessverre du er litt "feit" innvendig.. Må nok kutte mye av ferdigmafen og snopet. Finn oppskrifter på nett. DU er hvertfall klar over problemet og da er det lettere å gjøre noe med! Anonymous poster hash: 1baf4...eb1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Jeg var som deg. Viste seg at jeg hadde høyt stoffskifte. Jeg brukte så mye smør og olje på maten at folk brakk seg. Spiste 200 g melkesjokolade om dagen. Likevel hadde jeg ingen mangler, fint blodsukker og faktisk for lavt kolesterol. Det var jo likevel rovdrift på kroppen da, hjertet gikk litt for fort, men ellers var jeg fin. Det som er så urettferdig med kroppen, enkelte kan gjøre hva de vil og ha det fint, andre kan gjøre ting helt riktig og likevel få problemer. Anonymous poster hash: 94bc8...f5c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Litt inspirert av alle trådene som har vært i det siste om kosthold og overvekt vil jeg fortelle om megselv, kanskje noen kan gi meg et spark bak! En vanlig dag kan se slik ut for meg: Frokost- rester av Grandiosa fra dagen før, god morgen yoghurt, brød fra butikk med nugatti (kjøpebrød) eller tine yoghurt med musli. Her er det en av dela, ikke alt til en frokost Så kan det gå en time eller to, og jeg spiser sjokolade eller potetgull, kan da spise en halv pose eller en hel twix f.eks. Lunsj er gjerne en toast med ost og skinke, sushi eller pastasalat..blir gjerne litt sjokolade her også. Middag kan være hva som helst, Grandiosa, laks med poteter osv, taco, lasagne, kjøttkaker, paella..ja, dere skjønner greia, både sunne og usunne ting. Jeg må alltid ha dessert etter maten, enten en sjokoladebar eller et kakestykke f.eks Jeg spiser sjelden kveldsmat, men om det blir det er det gjerne brødskiver eller havregryn med sukker, kanel og lettmelk. Jeg er glad i frukt og grønt, og må ha salat eller grønnsaker til middag, jeg får i meg det jeg skal av det, men jeg spiser mye rødt kjøtt, mye Toro, dårlige frokoster og fryktelig mye sjokolade. Drikker aldri brus Jeg er 176 cm høy og veier 56kg, alle som ser på meg sier at jeg er så heldig som er naturlig slank og at jeg ikke trenger å trene. Jeg er fast i fisken, og aldri dårlig. Men innsiden min kan jo ikke være bra? Anonymous poster hash: 5814b...4fb Du skriver at du ikke trener, men aktivitetsnivået ditt kan likevel være høyt. Da kan du ha i deg mange flere kalorier enn en person med stillesittendejobb som også er lite aktiv i fritida! Anonymous poster hash: aa187...09c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Litt inspirert av alle trådene som har vært i det siste om kosthold og overvekt vil jeg fortelle om megselv, kanskje noen kan gi meg et spark bak! En vanlig dag kan se slik ut for meg: Frokost- rester av Grandiosa fra dagen før, god morgen yoghurt, brød fra butikk med nugatti (kjøpebrød) eller tine yoghurt med musli. Her er det en av dela, ikke alt til en frokost Så kan det gå en time eller to, og jeg spiser sjokolade eller potetgull, kan da spise en halv pose eller en hel twix f.eks. Lunsj er gjerne en toast med ost og skinke, sushi eller pastasalat..blir gjerne litt sjokolade her også. Middag kan være hva som helst, Grandiosa, laks med poteter osv, taco, lasagne, kjøttkaker, paella..ja, dere skjønner greia, både sunne og usunne ting. Jeg må alltid ha dessert etter maten, enten en sjokoladebar eller et kakestykke f.eks Jeg spiser sjelden kveldsmat, men om det blir det er det gjerne brødskiver eller havregryn med sukker, kanel og lettmelk. Jeg er glad i frukt og grønt, og må ha salat eller grønnsaker til middag, jeg får i meg det jeg skal av det, men jeg spiser mye rødt kjøtt, mye Toro, dårlige frokoster og fryktelig mye sjokolade. Drikker aldri brus Jeg er 176 cm høy og veier 56kg, alle som ser på meg sier at jeg er så heldig som er naturlig slank og at jeg ikke trenger å trene. Jeg er fast i fisken, og aldri dårlig. Men innsiden min kan jo ikke være bra? Anonymous poster hash: 5814b...4fb Spiste som deg frem til jeg ble 30. Er 1.80 og veide da 64 kg. Plutselig begynte kroppen å streike.. Fikk utmattelsessyndrom, ble deprimert og var i risikosonen for å utvikle diabetes.(ante ikke det da jeg var så tynn..) tok test og måtte legge om kosthold og livsstil. Tok noen år å omstille seg, men servant først da jeg ble 33/34 at jeg forsto hvor mye faenskap kroppen min hadde gått gjennom med alt sukkeret og mat uten energi. Idag har jeg tre barn og lever et ganske stressende liv, og noen ganger fakler jeg uti og hiver i meg skjokolade eller annet drit. Da sier kroppen min tydelig ifra, og jeg får hjertebank, blir sur og trøtt. Gjør deg selv den tjeneste og bedre dette flr du av helsemessige årsaker bli nødt! Anonymous poster hash: ef864...8d2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Du er usunn HI:( mye fet og sukker asj Anonymous poster hash: 26008...8df
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Heldiggris!! Her må jeg overveie hver sjokoladebit for at det ikke skal vises på vekten, og jeg spiser sunt og trener... Du kan jo be om å få litt undersøkelser hos legen for å se om det er noen farer på ferde, ellers tror jeg faktisk det kommer til å endre seg litt når babyen din blir større. Du kan jo ikke la barn spise sånn mat! Så etter hvert vil du (forhåpentligvis) spise sunnere mat i hvert fall de måltidene du spiser sammen med barnet ditt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 HI, du er i en ond sirkel. Du sier at du er avhengig av sjokolade og raske karbohydrater. Men årsaken til at du er avhengig av dem er at du spiser for mye av dem.... altså, med det mener jeg at helt fra du starter dagen din så er du på en enorm berg- og dalbane hva blodsukkeret ditt angår. Og når du er det, da vil du alltid være sugen på søtt eller raske karbohydrater! Eneste måten du kan snu dette på er å legge om kostholdet ditt. Greier du det så VIL suget etter sjokolade og raske karbohydrater gå ned og ev. forsvinne. Du starter dagen med mat med mye karbohydrater, kroppen din får et sukkerrush, pøser på med insulin for å få ned blodsukkeret ditt. Og en time eller to etterpå så har du fått såpass lavt blodsukker at du føler du trenger påfyll... og da har du "formiddagsmaten" din i form av sjokolade og potetgull. Noe som igjen fører til rask topping av blodsukkeret ditt, ny runde med insulin... og du holder såvidt frem til lunsjen din, men da er du igjen på lavt blodsukker og fyller atter en gang opp med raske karbohydrater. Neste runde med høyt blodsukker, mer insulin som får ned blodsukkeret ditt... og så får du nytt behov for søtt etter middag. Enda en runde med høyt blodsukker, påpøsing av insulin.... lavere blodsukker.... kveldsmat.... høyt blodsukker, mer insulin..... og i løpet av natten får du lavt blodsukker igjen. Og så starter du samme karusellen neste dag. Kanskje får du, pga dagens hardkjør på blodsukkeret ditt, til og med så lavt blodsukker i løpet av natten at kroppen din begynner å danne glukose slik at du egentlig har høyt blodsukker når du våkner eller før du våkner... og da kan det være at kroppen din allerede er på karusellen til og med før du våkner, slik at kroppen egentlig er sliten av det når du står opp. Dette er highway to.... om ikke hell, så i hvert fall til en hel rekke livsstilssykdommer: diabetes, hjertekar, alle mulige betennelsessykdommer m.m. Det som er veldig positivt her, det er at du tydeligvis er blitt så klar over dette selv! Og når du er så bevisst dette, da kan du også gjøre endringer. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på kosthold og ernæring. F.eks. er boken til dr. Hexeberg "Frisk med Lavkarbo" bra, men du har også andre. Det som er det aller, aller viktigste du gjør fremover - det er at du skaffer deg kunnskap om hva som trigger blodsukkeret ditt, og ikke minst hva du kan gjøre for å holde blodsukkeret ditt stabilt gjennom riktig kosthold! Du må begynne å spise riktig helt fra morgenen av, for sklir du ut da så blir hele resten av dagen vanskeligere. Hvis du får i deg riktig og nok riktig mat med det samme du står opp om morgenen så vil du holde blodsukkeret ditt stabilt uten at du "bare må ha" sjokolade-potetgull-mellommåltidet ditt til lunsj. Spiser du da en riktig lunsj vil du slippe suget videre utover ettermiddagen. Samme med middag og kvelds. Det er ikke noe vanskelig, bare man vet hva man skal gjøre og gjør det riktig. Det betyr ikke at sukkersuget ditt forvinner første dag, men du vil slippe unna det verste suget. Er det for ille velger du sunne løsninger, f.eks. mørk sjokolade, noen nøtter og en liten bit frukt. Du står overfor et valg her nå - du kan forme livet ditt videre. Vil du sitte på en racerbil på highway til sykdom... eller vil du gjøre endringene som skal til som kan holde deg frisk? Ikke minst så er dette et kjempeviktig livsvalg med tanke på dine barn også. Hvis du synes det er vanskelig å gjøre selv, så se om du kan ta noen få timer til noen som er god på dette. Bor du på østlandet så kan f.eks. en time til Hexebergklinikken, Lindbergklinikken eller lignende være en god investering. Er ikke så mye som skal til for at du skal få kunnskapene til å snu om til et helsebringende kosthold. Det finnes gode terapeuter ellers i landet også, så vurder det om du har muligheten. La det gå litt sport i det og bestem deg for at dette innlegget var det som endret livet ditt Lykke til! - hilsen en som var ca som deg før og nå ikke har søtsug så lenge jeg spiser riktig (men to dager på ditt matopplegg og jeg ville vært på sukkerkjøret igjen hvis jeg ikke da passet meg og hanket meg inn igjen) Anonymous poster hash: 59fbc...cde
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke tynnfeit , men innfeit. Anonymous poster hash: 250e9...0c4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Jeg synes ikke kostholdet ditt er så galt. Du spiser varrierte middager med salater/grønnsaker. Kjøpebrød spiser vel de fleste? Kutter du sjokoladen så er du jo nesten i mål. Men her inne så er du usunn med en gang du har en brødskive nugatti eller et stykke Grandiosa. Hva med å begynne å trene litt? Om du trener takkler kroppen lett litt sjokolade også Anonymous poster hash: 0f7d9...a4b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Jeg ville begynt så enkelt med og kutte ut desserten etter middag! Det kan være nok til og begynne med. Når du klarer det (ok, på lørdag kan du få lov, men da "må" du lage en god dessert selv..Pannacotta, hjemmelaget iskrem eller annet godt Når du lett greier og komme deg gjennom uka uten dessert etter middag, kan du begynne med "godbiten" til lunsj. Kutt ut den også. Du skjønner tegninga? Samtidig så starter du opp litt lett trening. Jillian Michaels sine hjemmevideor, 2-3 gang i uka er supert og begynne med. Eller en dag med DVD og en dag gå tur? Når dette er innarbeidet, begynner du med det generelle kosthold. Sats på det gorveste brødet du får kjøpt på butikken og slutt og kjøp sjokopålegg (evt få mannen til og gjemme det i ukedagene), bytt vanlig ris og pasta mot fullkorn og øk mengde grønnsaker på tallerkenen. Umerkelig blir man sunnere (og vi vanlig dødelige som legger på oss av ordet sjokolade, så kan vi bli en god del slankere også). Ta det litt etter litt, slik at du fokuserer på bare en ting av gangen. Funka på meg, kanskje funker det på deg? I motsetning til noen mer "nyfrelste" livsstilsendrere så sier jeg bare et for MEG var det dette som skulle til, og ikke en total omveltning av kosthold fra en dag til neste... Vi har blitt sunnere, friskere og mer aktive alle mann! Og ja, JEG har gått ned mange kilo...........Mange de andre, ikke særlig. Men de hadde ikke behov heller da- Anonymous poster hash: 229b9...da9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #20 Skrevet 14. september 2014 Takk for mange gode råd og svar Nå føler jeg at jeg har fått litt motivasjon, og jeg valgte den vanskeligste dagen å gjøre det på: fredag Har ikke spist sjokolade eller potetgull hele helgen Bakte dog litt sjokoladefondant i går, men spiste bare litt, og det var nok. Merker at jeg får i meg mer mat når jeg gjør som dette, og får mer energi! Har startet dagene med gode frokoster, ikke rester fra gårdsdagens middag eller nugatti. Hi Anonymous poster hash: 5814b...4fb
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #21 Skrevet 14. september 2014 Takk for mange gode råd og svar Nå føler jeg at jeg har fått litt motivasjon, og jeg valgte den vanskeligste dagen å gjøre det på: fredag Har ikke spist sjokolade eller potetgull hele helgen Bakte dog litt sjokoladefondant i går, men spiste bare litt, og det var nok. Merker at jeg får i meg mer mat når jeg gjør som dette, og får mer energi! Har startet dagene med gode frokoster, ikke rester fra gårdsdagens middag eller nugatti. Hi Anonymous poster hash: 5814b...4fb Så bra, HI! Da har du fått en god begynnelse - fortsett slik Det er definitivt verdt det - for en av "bivirkningene" er, som du allerede har oppdaget, mer energi! Bra jobba! Keep it up! Anonymous poster hash: 59fbc...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå