Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Var sykemeldt ca 1 måned før jeg skulle ha ferie, hadde en skade som ikke gjorde at jeg kunne være på jobb. I denne uken ble jeg dårlig og siden jeg følte at en legetime var på sin plass så fikk jeg både medisiner og sykemelding for noen få dager. Nå mener sjefen min at min fastlege skriver ut sykemeldinger i hytt å vest og at man ikke skriver sykemelding for 2 dager, da bruker man egenmelding. Hun nevnte forøvrig at hun ved neste gang ville ringe min fastlege og be henne om ikke å skrive ut sykemelding for kortere fravær, men jeg synes dette rett og slett høres frekt ut. Anonymous poster hash: 1795a...dc6
klishe89 Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 La sjefen ringe så får hun nok klar beskjed fra fastlege om hvor ufin hun er.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Det er vanlig å bare bruke egenmelding på slikt fravær. Hvis du har brukt mange egenmeldinger i år kan jeg forstå reaksjonen. Det er noen som konsekvent ber om sykmelding fra første dag hvis de er syke, for så heller å bruke egenmeldingene til langhelger ol. Anonymous poster hash: f9b7e...657
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Da ler nok fastlegen godt og ber henne passe sine egne saker. Anonymous poster hash: 692b8...ab0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Ikke bare det men hun nevnte at jeg var den på jobben som hadde mest sykefravær. Javel, men jeg har jo hatt en skade som tok over en måned og bli kvitt og om hun kun tenker på sykefravær så synes jeg det er litt rart. Hva med de som er syke hver gang de har arbeidshelg? Slik er ikke jeg i alle fall. Anonymous poster hash: 1795a...dc6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Hang meg dessverre mest opp i hytt og vest! Anonymous poster hash: 3fa92...957
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Sjefen din har ingenting med om du er syk eller ikke. Hun kan selvfølgelig bli irritert inni seg hvis hun tenker at du misbruker egenmeldingsdagene, ingen kan råde over hva hun tenker og føler, men hun har ingenting å gjøre med å legge seg opp i privatlivet ditt. Egenmeldingssystemet er er system basert på tillit. Noen vil alltid misbruke det. Hvis sjefen din vil ha 100% kontroll på at de ansatte alltid er syke når de sier de er det, er det beste hun kan gjøre å stemme på et parti som vil endre reglene. Ellers har hun faktisk ikke noe hun skulle ha sagt, og må finne seg i å mistenke en person her og der - uten å kunne legge seg videre opp i det. Anonymous poster hash: 58071...f31
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Var sykemeldt ca 1 måned før jeg skulle ha ferie, hadde en skade som ikke gjorde at jeg kunne være på jobb. I denne uken ble jeg dårlig og siden jeg følte at en legetime var på sin plass så fikk jeg både medisiner og sykemelding for noen få dager. Nå mener sjefen min at min fastlege skriver ut sykemeldinger i hytt å vest og at man ikke skriver sykemelding for 2 dager, da bruker man egenmelding. Hun nevnte forøvrig at hun ved neste gang ville ringe min fastlege og be henne om ikke å skrive ut sykemelding for kortere fravær, men jeg synes dette rett og slett høres frekt ut. Anonymous poster hash: 1795a...dc6 Hvis ikke det hadde vært for at du trengte medisiner slik at det samtidig ble sykemeldt, så hadde jeg vært enig med sjefen din i at to dagers sykdom er noe egenmelding nettopp er til for. Anonymous poster hash: 5b8bf...c4b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Barre la sjefen ringe for legen har teieplikt. Anonymous poster hash: 2ebd5...76c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Var sykemeldt ca 1 måned før jeg skulle ha ferie, hadde en skade som ikke gjorde at jeg kunne være på jobb. I denne uken ble jeg dårlig og siden jeg følte at en legetime var på sin plass så fikk jeg både medisiner og sykemelding for noen få dager. Nå mener sjefen min at min fastlege skriver ut sykemeldinger i hytt å vest og at man ikke skriver sykemelding for 2 dager, da bruker man egenmelding. Hun nevnte forøvrig at hun ved neste gang ville ringe min fastlege og be henne om ikke å skrive ut sykemelding for kortere fravær, men jeg synes dette rett og slett høres frekt ut. Anonymous poster hash: 1795a...dc6 Hvis ikke det hadde vært for at du trengte medisiner slik at det samtidig ble sykemeldt, så hadde jeg vært enig med sjefen din i at to dagers sykdom er noe egenmelding nettopp er til for. Anonymous poster hash: 5b8bf...c4b Men det spiller ingen rolle hva sjefen syns. For alt hun vet kan det hende HI har trodd at hun skulle være syk lenge med influensa som bare viste seg å gå over fort. Hun har ingenting med hvorfor HI ikke er på jobb, og hun har ingenting med hvordan HI forvalter sykedagene i forhold til sykemeld. Hun kan synse og tenke alt hun vil, men hun har ingenting hun skulle sagt. Jeg tror ikke en gang hun har lov til å mene noe om det... Anonymous poster hash: 58071...f31
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Har man liv til å bruke egenmeldinger rett etter sykemelding? Trodde ikke det... Anonymous poster hash: 79ce9...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå