Gå til innhold

Hvordan unngå mistanker på jobb?


FruAnne

Anbefalte innlegg

Jeg er nå nøyaktig 8 uker på vei, synes det fortsatt er litt for tidlig å fortelle arbeidsgiver og kollegaer om dette.. Skal på en jobbsamling neste uke som innebærer sosiale sammenkomster, middager mm. hvordan skal jeg da forklare at jeg plutselig ikke drikker alkohol uten å vekke mistanke? Er det noen med gode erfaringer med gode hvite løgner her?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ved flere anledninger avtalt med bartenderen om å diskret helle alkoholfri øl i et standard ølglass for å late som jeg drakk. Dette har funket bra ved 2 anledninger hvor jeg har vært ute med kollegaer og sjefen. Prøv bare å unngå å bli spandert på, hihi

 

I selskap der jeg har med medbrakt har jeg brukt alkoholfri vin og carlsberg uten alkohol (ser ut som orginalen). Unngå clausthaler og munkholm med mindre du drikker av glass istede for flasken. Hvis vi har fått velkomstdrinker så har jeg latet som at jeg sippet av drinken og jevnlig byttet glass med mannen for at det skal se ut som at det minker i glasset, men egentlig så drikker han begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre i forhold til alkoholen er å lage en avtale med kelner/servitør om at hver gang du bestiller noe (øl/vin/drink), så skal det være uten alkohol. Det enkleste her er så klart å bestille i en bar. Møt opp i god tid, så slipper du å avtale mens det er mange kolleger til stede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også snart 8 uker på vei og har ved 2 anledninger så langt latet som jeg har drikket og det har fungert fint. Men dette har vært med venner og ikke jobb.

 

Når jeg er ca 10 uker skal jeg på seminar med jobben. Det er overnatting med vin og hele pakka. Jeg vet jeg ikke klarer å skjule det da! Derfor har jeg bestilt tidlig ul 2 dager før. Hvis alt er ok der tar jeg sjansen på å fortelle det til noen.

 

Sist jeg var gravid var jeg også på samling med jobben og prøvde å alliere meg med servitøren. Ba om gjennomstekt kjøtt, men de rota det til og jeg måtte sende maten tilbake. Da skjønte alle hva som var i gjerde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :smilorange:

Hehe, får se hvordan dette går, ha ikke helt klart troa på at jeg klarer å lure noen, men skal forsøke..sjefen min har nettopp kommet tilbake fra barselpermisjon selv så hun kan selvfølgelig alle triksene  :P Jeg skal ha fri et par dager før reisen med jobben, lurte på om jeg skulle "få en eller annen sykdom" disse dagene, og dermed gå på medisin som er uheldig å kombinere med alkohol.. men liker ikke å lyve heller, og kan jo fort få et forklaringsproblem etterhvert.. tror vi heller tar den alkoholfri-varianten ja! Er selvfølgelig ikke krise om noen får mistanke, men vil helst holde det for meg selv en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :smilorange:

Hehe, får se hvordan dette går, ha ikke helt klart troa på at jeg klarer å lure noen, men skal forsøke..sjefen min har nettopp kommet tilbake fra barselpermisjon selv så hun kan selvfølgelig alle triksene  :P Jeg skal ha fri et par dager før reisen med jobben, lurte på om jeg skulle "få en eller annen sykdom" disse dagene, og dermed gå på medisin som er uheldig å kombinere med alkohol.. men liker ikke å lyve heller, og kan jo fort få et forklaringsproblem etterhvert.. tror vi heller tar den alkoholfri-varianten ja! Er selvfølgelig ikke krise om noen får mistanke, men vil helst holde det for meg selv en stund til...

Prøvde meg på den alkoholfri-øl varianten da jeg var på festival men det ble fort avslørt på fargen gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle på fest da jeg var heeeelt nygravert, typ 3+6 uker eller noe (fant det ut råtidlig!) og da ville jeg ikke si noe til noen andre. Jeg skylte en ølboks veldig veldig godt og fylte den med vann. Satt å supte og drakk jevnt gjennom hele kvelden og jeg fylte på nytt vann nå jeg gikk på do!;) Ingen mistenkte noe som helst!!!😂👍

 

På jobb har jeg brukt løse gensere og cardigans som har skjult magen. Tenkte å si fra nå til uka da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga beskjed til sjefen min og kollegaene mine i uke 8. Har vært redd for å være mye dårlig, så bedre at de vet hva som foregår synes nå jeg :) fikk så hyggelige tilbakemeldinger fra sjefen min, så det var bare stas :)

På pauserommet nå på fredag fikk jeg faktisk spm om vi ikke skulle ha egne barn snart (fra den andre avdelingen) å jeg tror jeg fikk snakket det bort.. Hehe. Personalmøte neste uke, da er jeg 12 uker på vei, så tenkte å informere de andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...