Gå til innhold

Hjelp! Jeg blir ikke kvitt svettelukta!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli passe desperat...

Dusjer hver morgen, bruker deo, tar på rene klær, og det begynner å stinke etter en time! Ikke det en gang! Noen ganger virker det som om det ligger i klærne, for når jeg har helt nye klær går det bra! Etter noen vask skal det ikke mye til før det stinker! Hva skal jeg gjøre? Dette er flaut og ubehagelig!:(

Anonymous poster hash: 2c356...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv først å ikke bruke de klærne som lukter etter en time. De blir sannsynligvis ikke helt rene, og begynner å lukte når de blir varme.

Skrevet

Men svetter du mye da? :)
Slet også enormt mye med svette, og svetta SÅ mye og måtte gå med mange lag klær for at andre ikke skulle kjenne det..
Så begynte å bruke Vichy Antiperspirant Deodorant 48H'- Kraftig transpiration.
Og svetter ingenting lengre, så mitt problem med maaange år med svetting forsvant fort. Tar den på 1 gang til dagen :)

Anonymous poster hash: 9b41b...85a
Skrevet

Kan det være vaskemaskinen din ? Har du renset den i det siste ? 

Skrevet

Hadde samme problemet etter en fødsel. Byttet deo til en som heter rexona. De har den på nettbutikken til kicks ;)

Anonymous poster hash: 0306c...0d2

Skrevet

Vask klær i høy nok temperatur. Dessuten; bruk edikk i stedet for skyllemiddel, men bare en liten skvalp.

Anonymous poster hash: 85ea5...d0e

Skrevet

For meg funker bare deodoranten Spin fra Vita. Også kan det hende du bør tenke over hva du bruker av vaskemiddel, skyllemiddel og dusjsåpe. Jeg syns klærne kan virke mindre rene med billigprodukter, og jeg har opplevd at jeg lukter svette selv etter en dusj der jeg faktisk vasket meg veldig ordentlig, men med en litt kjip dusjsåpe. 

Anonymous poster hash: 0ccf9...9e6
Skrevet

Hvor kjøper man vichy 48h?

Anonymous poster hash: f2795...2f7

Skrevet

Dette med høy nok temperatur er viktig. Og nok såpe.

Jeg var gnien med såpa før, veldig gnien! Oppdaget det ved en tilfeldighet, og plutselig har jeg klær som aldri lukter svette, som er skikkelig rene og ikke minst helt hvite :P

Kombiner nok såpe med høy nok temperatur så blir det nok bra :)

Eventuelt bytt deo :)

Skrevet

Kan hende du bruker feil deodorant. Jeg bruker antiperspirant og den fungerer utmerket.

Skrevet

Vichy som funker her også. Selges på apotek

Anonymous poster hash: 1363d...6f3

Skrevet

Takker for mange svar:)

Har prøvd alle deoene i dagligvarebutikkene, så nå skal jeg teste den noen nevner her. I tillegg til å vaske mine klær på 60 grader med eddik! :-)

Skal gi dere tilbakemelding!

Om det virker så elsker jeg dere for alltid! Hehe;)

Skrevet

Siden det virker til å "ligge i" klærne så ville jeg også tenkt på at det var noe med vaskemaskinen.

Og så et litt dumt spørsmål, barberer du deg ofte under armene? Hehe

Vet at det er delte meninger om sånt, men hos meg begynner det å lukte ganske fort om jeg ikke har barbert meg på noen dager..

Anonymous poster hash: 6553f...563
Skrevet

Bruker du klær med mye akryl i? De lagrer lukt, og begynner å stinke når de varmes opp av kroppen.

Skrevet

Hvor kjøper man vichy 48h?

Anonymous poster hash: f2795...2f7

På Apoteket :)

Anonymous poster hash: 9b41b...85a

Skrevet

Hvordan materiale er klærne laget av?

Syntetisk stinker veldig ofte.

Anonymous poster hash: 021ff...063

Skrevet

Eddik virker veldig bra :D

Anonymous poster hash: e1939...12b
Skrevet

Mye er nevnt, men signerer vask på høyere temperatur ( 40 grader er for lite), passe godt med vaskemiddel, unngå kunststoffer og bruk av en god deo (min favoritt er den rimelige Nivea pearl eller noe i den duren)

Anonymous poster hash: efb31...af1

Skrevet

Dermica-Sans-Deodorant-parfymert_popupfu

Dette er den eneste deodoranten som ikke gir svettelukt etter en time :)

Anonymous poster hash: 125e8...29b

Anonymous poster hash: 125e8...29b
Skrevet

Jeg hadde samme problemet som deg HI. Søkte opp gamle tråder her i desperasjon etter hjelp for et år siden. Fant råd om en spesiell deodorant som man bare får på apoteket, og som er veldig sterk. Skulle bare brukes SJELDEN og om natta (vaske av neste morgen).

Trodde ikke helt på dette vidunderet, men jammen funket det! Allerede første gang merket jeg forskjell faktisk. Lot det gå ca 10 dager til heg brukte den igjen (begynte å svette igjen), så ca en måned til neste gang, så to måneder, så tre. Har ikke brukt den på mange måneder nå, og stinker ikke i det hele tatt. Kan virkelig anbefale den!

Den heter Aluminiumklorid. En liten glassflaske roll-on, men grønt/hvitt papir på. Prøv den HI! :)

Anonymous poster hash: 249f6...e9b

Skrevet

Kan også anbefale Yerka. Kjøpes hos Cubus og sikkert andre også. Kraftig antiperspirant som brukes i en periode, med bruksanvisning. Suveren. Men som andre sier, sørg for at klærne er ordentlig rene. Og heng de opp til tørk så snart maskinen er ferdig.

Anonymous poster hash: 92d36...3ac

Skrevet

Prøv å bytt deodorant. Har hatt flere jeg får ekstremt svettlukt av (sterilan sine), mens andre (vaseline og nivea) lukter så godt. Merker da ingen svettlukt.

Skrevet

Vasker du sokker og truser sammen med alt det andre? Det gjør i alle fall at klærne stinker. Vask klær og sokker/truser for seg. Vask klærne på varmere program. Klær av bomull, ull, lin og andre naturmaterialer lukter mindre.

Anonymous poster hash: 4b637...669

Skrevet

Klærne er av bomull for det meste tror jeg....?

Barberer meg under armene ofte! Takler ikke hår der! :-) (noen spurte lenger oppe!)har nå vasket ALLE toppene og genserene mine på 60 grader med eddik, og så tørketromlet de, og det lukter faktisk mindre av de! Idag skal en av de verste testes! Har alltid med reservegensere på jobb!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...