Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Lurer på hvordan det blir smaksmessig å bytte ut hasselnøtter med mandler. Noen som har prøvd? Er eplemuffins og brownies jeg skal bake, og er hasselnøtter i begge oppskriftene. Får besøk av en som ikke tåler hasselnøtter, men tåler mandler. Blir det smaksmessig best å erstatte med mandler eller best å droppe nøtter helt? Anonymous poster hash: 92c51...7f2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Konsistensmessig bør det gå fint, men smaksmessig blir det mye tammere. Mandlene smaker nesten inenting i forhold til nøttene. Du må også kverne mandlene eller bruke mandelflak. De er alt for harde til å ha i større biter i bakverk, selv om de blir litt mykere under steking. Du kan få en litt mer nøtteaktig smak på mandlene hvis du først grovhakker dem og så rister dem i stekovnen til de er pent brune. Mulig du kan bruke stekepanne også. Det har jeg ikke forsøkt. Anonymous poster hash: 513f8...344
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Takk for svar! :-) Blir mandler for harde om jeg finhakker dem også? Anonymous poster hash: 92c51...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå