Gå til innhold

Gravid, sover ikke, blir gaaaal!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mindre enn to uker igjen til termin nå og søvnen er helt på bærtur. I natt våknet jeg 02:30 og har ikke sovet siden! Hvordan skal jeg få overskudd til fødsel og spebarnstid om jeg ikke får hvilt ordentlig? Kan noen bare si at det går bra... Please....

Anonymous poster hash: 9585d...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min største medfølelse sendes over, er også gravid og har det akkurat likedan selv :(

Utrolig tungt, aldri uthvilt, null energi :(

Anonymous poster hash: c7eab...35c

Skrevet

Det sies jo at den siste tiden før fødsel skal være en forberedelse på hvordan det blir i tiden etterpå..

Pass på å sove nå mens du kan. Ta deg en lur eller to på sofaen i løpet av dagen. Det må du gjøre når den lille kommer ut også. Sov når babyen sover.

Det er en mager trøst, men du lærer deg å håndtere lite søvn. Jeg er på tredje året uten en eneste natt uavbrutt søvn, og en til i magen. Kroppen tilpasser seg.

Anonymous poster hash: 9e0ca...4ee

Skrevet

Sånn hadde jeg det på slutten i mitt siste svangerskap. Veldig slitsomt. Men jeg sov når jeg greide å sove, om det så ble slik at jeg var våken hele natten, og sov på dagen. Det blir bedre når magen er borte. :-)

Anonymous poster hash: 03719...e94
Skrevet

Jeg hadde det også som deg med siste. Det går bra! Uansett hva folk sier så sov jeg mye bedre straks ungen var ute. Selv med amming flere ganger om natta :)

Prøv å hvil deg mens du kan, selv om du ikke får sove. Og for all del ikke stress med at du ikke får sove.

Jeg våknet på morgenkvisten, satt og strikka. Fikk nå laga babyteppe ferdig om ikke anna ;)

Skrevet

Tusen takk for fine svar :) jeg har jo et barn fra før, men forrige gang jeg var gravid opplevde jeg ikke disse ekstreme svingningene i søvn. Og jeg mener å huske at jeg sov bedre etter at barnet kom også. Krysser fingrene for at jeg gjør det igjen :) tusen takk for litt tips og sympati også dere, det varmer en sliten kropp ;) (kanskje jeg også skal strikke eller sy babyteppe?)

Skrevet

Selv om du ikke sover, hjelper det å ligge og hvile. Slapp av når du kan. Jeg sov også mye bedre med en gang babyen var ute. Vi samsov, og jeg ammet babyen i søvne. Gikk så fint atte. :)

Skrevet

Jeg hadde det sånn med nr 2. De vurderte å gi meg sovemedisin på ullvål. Vallergan osv kan ikke gis så nærme fødsel. Men man få veie opp hva som er verst. Jeg slet med søvnen et år etterpå. Etter det ble jeg alvorlig syk. Så få hjelp! Sove må man! (Dvs - får du sove fire fem timer hver natt så skal det gå greit.. Mindre enn det går ikke bra i lengden..)

Skrevet

Jeg hadde det sånn med nr 2. De vurderte å gi meg sovemedisin på ullvål. Vallergan osv kan ikke gis så nærme fødsel. Men man få veie opp hva som er verst. Jeg slet med søvnen et år etterpå. Etter det ble jeg alvorlig syk. Så få hjelp! Sove må man! (Dvs - får du sove fire fem timer hver natt så skal det gå greit.. Mindre enn det går ikke bra i lengden..)

Oy, det var lenge. Hva var grunnen til at du slet så lenge?

Skrevet

Jeg var jo helt utslitt etter fødselen pga lite søvn. Mini hadde veldig dum døgnrytme de første månedene... Våken på natta og sov absolutt hele dagen.. Som i magen. Gikk fem mnd før det begynte å snu, men da var jeg så vant til å være våken at det ikke gikk å sove. Og når han ikke sov mer enn 15 min lurer på dagtid så ble det veldig tøft. Tror søvnmangelen var med på at jeg ble veldig syk. Kroppen hadde ingenting å gå på.

Skrevet

Presiseing: Den første måneden sov han absolutt hele dagen.., da burde jeg ha sovet. men så begynte han å sove kun 15 min økter... Han sov Imidlertid godt mellom 7-13 :-) når jeg liksom skulle opp med storebror og følge til skole og slikt :-) fant aldri roen til å legge meg ned da

Skrevet

Har det likedan men 7 uker igjen😱 hadde det sånn sist også,men det ble bedre da babyen kom. Det verste er vel å stresse med at man ikke får sove.

Anonymous poster hash: eb7ab...875

Skrevet

Har det likedan men 7 uker igjen😱 hadde det sånn sist også,men det ble bedre da babyen kom. Det verste er vel å stresse med at man ikke får sove.

Anonymous poster hash: eb7ab...875

Ja, det har vart en stund her også.. Jeg burde bli flinkere til å ikke stresse, men jeg vet ikke hvordan :P det er fint å høre alle si at det bare er en periode da :) det hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...