Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Dere som har peiling på sunt kosthold... Vil gjerne at jeg og familien skal få et sunnere kosthold, men blir forvirret av alle meningene rundt temaet. Vil ha et kosthold som er sunt, som ikke er kaloririkt, men som også passer til barn. Et vanlig sunt kosthold for familien altså Så, hva spiser dere til måltider i hverdagen, og hvorfor? Anonymous poster hash: 6dda5...b94
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Dytt Anonymous poster hash: 6dda5...b94
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Barna mine er veldig glad i falaffelboller og bønner. Sistnevnte er cowboy-mat og det er veldig stas. Ellers liker de også hummus og tzatsiki og så er de veldig glad i all slags kjøtt (boller, kaker, skinkepålegg...). Særlig falaffelboller er gull å ha i kjøleskapet. De får en mens de venter på middag eller med i matpakka, så gomler de på det Vi gir dem en del frukt og bær, men ikke ubegrenset. Det er ganske mye sukker i frukt. Ellers spiser de vel "vanlig" mat brødskiver med pålegg og sånn jeg tenker at det kostholdet vi har er ganske greit, selv om jeg skulle ønske de spiste litt mer grønnsaker. De liker grønnsaker bare hvis den er kamuflert. Så jeg pleier å gjemme litt revet gulrot og finhakket sjampinjong og finhakket løk i pizzasaus og pastasaus og så kan man stavmixe inn grønnsaker i suppe, eller spise blomkålsuppe og sånn for å få i dem litt mer grønnsaker. Men det er ikke egentlig noe jeg stresser med. Anonymous poster hash: f573f...ed0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Vårt kosthold består i hovedsak av kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker, frukt, bær og nøtter Vi har paleo livsstil og vi holder oss frisk året rundt og har mye energi, trenger heller ikke mer enn 4 måltider per dag så vi slipper den småspisingen. Eksempel på dagens måltider: Frokost: En neve valnøtter, 200 gram frosne bær som er opptinet, en banan, 2 ss creme fraiche, litt kanel, 1 ss tran. Lunsj: Steinbit ovnsbakt, med brokkoli, gulrøtter og gul løk. Dessert: Ett norsk eple Mellommåltid: Bananlapper som består av moste bananer, egg, kardemomme og litt mandelmel, litt hasselnøtter og 1 norsk eple. Kveldsmiddag: Ovnsbakt rett i form av kyllingfilet, hjemmelaget saus av tomater, chili, hvitløk most i blender, paprikabiter og ost på toppen. Dessert: En norsk plomme Vi spiser ikke belgvekster og kornprodukter, ettersom dette er mat som bør unngås å spise for å oppnå optimal helse, i følge paleo livsstil. Vi spiser enda litt meieriprodukter, som ikke er i tråd med paleo, men vi spiser det i små mengder og blir nok i framtida å kutte det ut, ett steg om gangen. Vi unngår også sukker, spiser kun sukker de få gangene vi kjøper godteri. Mange reagerer på vår livsstil, men vi har aldri følt oss så sunn og frisk og når jeg i tillegg har mer energi og kvisene er forsvunnet som dugg for sola, oppblåstheten er borte, ergo magen er stabil, da har jeg jo ett godt bevis på at kostholdet fungerer. Har også tatt blodprøver som viser flotte verdier. Anonymous poster hash: 408f5...7dc
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 En ting glemte jeg: Egg spiser vi selvfølgelig også Anonymous poster hash: 408f5...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå