Gå til innhold

Hvor ofte skjer det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At barn og unge voksne dør? Altså her i Norge?

Etter at jeg ble mamma, er jeg blitt mer redd for døden. Både for meg selv, for mannen min, men aller verst for barnet mitt. Jeg blir helt isende hysterisk livredd hvis jeg tillater meg selv å tenke at barnet mitt eller mannen min skal dø. Dette er ikke noe jeg går og tenker på hele døgnet altså, så jeg trenger ikke faghjelp av noe slag. Men jeg tror alle mammaer forstår hv jeg snakker om?

Men det skjer vel ikke ofte? Det er ikke "vanlig"? At barn dør? Eller unge voksne(altså mannen min). Dette er muligens et veldig rart innlegg, men jeg skriver det litt i håp om at noen der ute kjenner seg igjen i følelsene mine og kan fortelle meg at det er normalt å kjenne det sånn...

Anonymous poster hash: 4d3d5...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tall på det men går jo an å regne ut sånn ca selv hvis du ser på facebookvennene dine, hvor mange har opplevd å miste et barn? Hos meg er det 3 av 400. Som jeg vet om selvfølgelig. Jo høyere tall du får å regne ut ned, dess mer nøyaktig blir statistikken.. Men hvis jeg da skal ta med alle jeg vet om som har mistet en av foreldrene eller et søsken, så er vi oppe i minst 10 av de jeg har på fb.. (Som jeg vet om!!) hvis jeg skal antyde et ca. Antall av de jeg kjenner som har mistet noen veldig nære (venn, onkler/tanter/søskenbarn) som har dødd i relativt ung alder, så vil jeg nok tro det er minst halvparten

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, er nok normalt for både kvinner og menn :-)

Nei det er ikke normalt at et barn plutselig dør, uten grunn. Ikke uten at det er sykt på noen måte. Det er likevel "normalt" at barn dør av f.eks kreft, men det vet jo som oftest foreldrene om.

Skrevet

Takk for gode svar, og for at dere tar spørsmålet for et ordentlig spørsmål :)

Anonymous poster hash: 4d3d5...866

Skrevet

Går jo ann å sjekke ssb.no og se om det er ført noe statistikk på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...