Gå til innhold

Hm, er dette mitt problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noe jeg burde gjøre noe med?

Saken er at jeg har vært i en neglesalong på mitt lokale senter. Der jobber det kun utenlandske folk, fra et asiatisk land vet ikke hvilket.

De snakker litt norsk/ svensk.

Jeg ser at det e ei lita jente som flyr rundt der, sansynligvis datteren til en av de som jobber der.

Problemet er at hun og var der sist jeg fikk stelt neglene, en gang før lenge ferien.

Det er jo ikke ulovlig å ha med barn på jobben, men jeg fikk litt følelsen av at hun er der hver dag. Er det egentlig et stad for et barn til hverdags?

Jenta virket sunn, glad og blid. Vanskelig å si noe om alderen, men jeg tenkte rundt en 5, 6 år.

Er hun født i 08 så skulle hun jo være på skolen.

Jeg er ikke for å skrike på bv for alt mulig, men burde jeg ta en telefon for at de kan sjekke opp dette?

Anonymous poster hash: aedb3...1e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sett henne der to ganger og du vurderer å ringe barnevernet fordi hun er med mora si på jobb?

Er du riktig i hodet?

Anonymous poster hash: 14183...3ae

Skrevet

Du har sett henne der to ganger og du vurderer å ringe barnevernet fordi hun er med mora si på jobb?

Er du riktig i hodet?

Ja jeg mener at jeg er ganske riktig i hodet ja.

Det var bare et spørsmål fra min side, jeg undres på hva andre tenker om dette.

Jeg tror at hun er med mor eller far på jobb hver dag...

Jeg tror at de som jobber der har svært dårlig lønn, og kanskje ikke har råd til barnehage, og setter vel litt spørmål ved alderen til denne jenta og om hun kanskje skulle være på skolen.

Men det er mulig at jeg overreagerer..

Skrevet

Eg tenkjer at skulen er nærare å reagere på ungar som har høgt fråvær fra skulen, enn kva du er. Det er skuleplikt her i landet, og ein kan ikkje berre la vere å sende barna dit.

Anonymous poster hash: b68a3...55a
Skrevet

Eg tenkjer at skulen er nærare å reagere på ungar som har høgt fråvær fra skulen, enn kva du er. Det er skuleplikt her i landet, og ein kan ikkje berre la vere å sende barna dit.

Anonymous poster hash: b68a3...55a

Men vet skolen nødvendigvis om dette barnet lurer jo jeg litt på. HI

Skrevet

Bestill en time og stell neglene dine, så spør du om den jenta, hvor gammel ho er osv. Enkelt og greit.

Skrevet

Hm, nei, dette er overhodet IKKE ditt problem.

Anonymous poster hash: 9eafe...db5

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og det at et barn er med mor eller far på jobb 2 ganger hadde ikke jeg ansett som en sak for oss.

Mitt barn er også av og til med meg på jobb. Som under streiken og på planleggingsdager.

Anonymous poster hash: 2ca66...882

Skrevet

Fint at du bryr deg. Finn ut litt mer, evt snakk med helsestasjonen. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3496b...e1a

Skrevet

Er du riktig i hodet?

Ja jeg mener at jeg er ganske riktig i hodet ja.

Det var bare et spørsmål fra min side, jeg undres på hva andre tenker om dette.

Jeg tror at hun er med mor eller far på jobb hver dag...

Jeg tror at de som jobber der har svært dårlig lønn, og kanskje ikke har råd til barnehage, og setter vel litt spørmål ved alderen til denne jenta og om hun kanskje skulle være på skolen.

Men det er mulig at jeg overreagerer..

Hvis du er oppriktig bekymret kan du jo ta deg en tur oftere bare for å se om hun faktisk er der så ofte. Hva er det som får deg til å tro at hun er der hver dag, etter å ha sett barnet der 2 ganger??? Synes du overreagerer  noe voldsomt? Tror du kjedet deg litt på denne neglesalongen og begynner å spekulere/dagdrømme. Hvis det å ha med seg ungen sin på jobb 2 ganger kvalifiserer seg til bekymringsmelding til bv, så syns jeg det er skremmende.... :(

Skrevet

Overdramatisering kaller vi dette!

Hun trenger ikke være i skolealder bare fordi "hun ser sånn ut".

Du får spørre hvor gammel hun er neste gang du er der da 😉

Anonymous poster hash: 18281...3e4

Skrevet

Er forøvrig ikke skoleplikt i Norge. Opplæringsplikt derimot .

Anonymous poster hash: b4052...c61

Skrevet

HI her.

Jeg er ikke bekymret fordi hun er med foreldrene på jobb to ganger.

Det som derimot bekymrer meg er om dette er hennes hverdag og hun er der hver dag. Synes det kom ganske klart frem jeg. Nå har jeg sette henne der to ganger med måneder imellom, ja det kan jo være helt tilfeldig såklart.

Men jeg kan jo dra dit igjen og spørre litt forsiktig.

Til dere som er ufine og nedlatende, det er det ingen grunn til. Jeg ønske bare å gjøre det som er riktig.

Skrevet

Ta en tilfeldig tur innom en dag, kjøpe neglelakk? Se om jenta fortsatt er der. I så fall hadde jeg ringt bv og spurt hva de tenker. Dette uten å nevne navn på salongen.

Anonymous poster hash: 88450...deb

Skrevet

HI her.

Jeg er ikke bekymret fordi hun er med foreldrene på jobb to ganger.

Det som derimot bekymrer meg er om dette er hennes hverdag og hun er der hver dag. Synes det kom ganske klart frem jeg. Nå har jeg sette henne der to ganger med måneder imellom, ja det kan jo være helt tilfeldig såklart.

Men jeg kan jo dra dit igjen og spørre litt forsiktig.

Til dere som er ufine og nedlatende, det er det ingen grunn til. Jeg ønske bare å gjøre det som er riktig.

Ikke alle har barnehageplass. Hvis jenta er i barnehagealder så har hun kanskje ikke annet valg enn å være med mor på jobb hvis det ikke finnes barnehageplass i kommunen der de bor. Det er ikke bare å si opp jobben når man har ansvar for barn.

Anonymous poster hash: 6eb72...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...