Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Anonymous poster hash: 0d0ca...ba7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Mastergrad og evt doktorgrad. Anonymous poster hash: 2bd13...a96
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Mastergrad og evt doktorgrad. Anonymous poster hash: 2bd13...a96 I hva som helst? Anonymous poster hash: 7afb1...f3e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Per definisjon er høyere utdanning all fullført utdanning over videregående skole. Iallefall er det definert slik på helsekortet for gravide. Anonymous poster hash: 5b13a...e42
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Minimum mastergrad. Anonymous poster hash: 7930f...1fb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Mastergrad og evt doktorgrad. Anonymous poster hash: 2bd13...a96 I hva som helst? Anonymous poster hash: 7afb1...f3e Og, hva med dem som har studert 5, 6 og kanskje 7 år uten at de har tatt en master? Anonymous poster hash: 7afb1...f3e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Bachelorgrad er visst blitt som videregående det eller? Fysj for noen nedlatende mennesker her inne. Grunnen til at jeg sier det, er fordi det har vært diskutert opp og i mente utallige ganger. Og bachelor oppfattes her inne som tilnærmet kassadame på Kiwi. Dere vet ikke hva dere snakker om! Anonymous poster hash: 418ee...c8f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Bachelorgrad er visst blitt som videregående det eller? Fysj for noen nedlatende mennesker her inne. Grunnen til at jeg sier det, er fordi det har vært diskutert opp og i mente utallige ganger. Og bachelor oppfattes her inne som tilnærmet kassadame på Kiwi. Dere vet ikke hva dere snakker om! Anonymous poster hash: 418ee...c8f MASTER! Anonymous poster hash: 06e7e...e26
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Jeg føler det er forskjell på "høyt utdannet" og "høyere utdanning". Alt over vgs er høyere utdanning. Spørsmålet var hva hver enkelt legger i begrepet "høyt utdannet". Det er jo subjektivt, og for meg er høyt utdannet PhD, eller i alle fall mastergrad. Anonymous poster hash: 2bd13...a96
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Er ikke master i Norge bare fire år da? Anonymous poster hash: f2f19...fb7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Nå må det da snart være nok tråder om dette temaet her inne. Utrolig lei av disse trådene her som ALLTID ender opp med skittkasting, dårlige holdninger og folk som blir fornærmet fordi en eller annen hormonell anonym ikke synes deres utdanning er 'fin nok'. Anonymous poster hash: 380e9...868
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 For meg er "høyt utdannet" utdanning på over 5 år etter videregående. Høyere utdanning er det meste av utdannelse etter videregående.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 For meg er "høyt utdannet" utdanning på over 5 år etter videregående. Høyere utdanning er det meste av utdannelse etter videregående. Og når det er sagt, så finnes det ingen utdanning i mine øyne som ikke er "fin" nok. Jeg har andre mål for "dømming" av andre mennesker enn utdannelse og alle bør være stolte av den utdannelsen de har tatt. Uansett om det man er professor i medisin eller hjelpepleier og gjør man en god jobb i kassa på Rimi, så skal man jammen meg være stolt over det også.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Jeg skjønner ikke greia med å sette hverandre i båser for å vise om man har "god" nok utdannelse etter dib/bim standard. Hva er det med denne trangen til å fortelle andre at din utdannelse ikke er høy nok, ikke kom her å tro du er noe. Hva betyr det om man er høyt utdannet eller ikke, høy utdannelse gjør man ikke automatisk til et bedre menneske. Kommer aldri til å forstå denne trangen til å tråkke på andre menneskers yrkesvalg Anonymous poster hash: 2ebab...fad
Gjest Pusikatt Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Jeg har bachelorgrad. Anser meg ikke som høyt utdannet. Mulig det regnes som høyere utdannelse når man fyller ut diverse skjemaer. Mener jeg var borti en gang at høyere utdannelse, betydde studier ved høgskole/universitet. Men nei, jeg synes ikke jeg har høy utdannelse. Men har veldig gode karakterer da. Det er jo positivt
Miamimom Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Hovedtariffavtalen anser master eller mer som høyere utdanning. Jeg tenker minimum master. Jobber med så mange med doktorgrad at jeg er nok litt blasert..hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Jeg er blitt litt gammel, da jeg studerte første gang het det hovudfag, eller embedtseksamen. De var (er) 6-7 år. Jeg tenker at de med en slik grad er høyt utdannet. Etter kunnskapsløftet for høyere utdanning og innføringen av master ordningen er det en forringing, ikke et løft i kunnskapsnivået. En master er ikke like omfattende, som et hovudfag. Det er faktisk temmelig stor forskjell, i både bredde og fordypning. Jeg tenker ikke at en master er høyt udannet, fordi om det selvsagt er temmelig høy utdanning. Men føler vel at det er i kategorien høyere utdanning, akkurat som en bachelor grad, bare høyere. Jeg må få legge til at jeg har begge deler. Og føler vel at masteren er på nivå med det tidligere mellomfaget. Doktorgradene er selvsagt høy utdanning. Anonymous poster hash: 18d42...115
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 Tenker mastergrad. Og jeg bryr meg virkelig ikke om hva folk tar utdannelse innen. Selv studerer jeg nå jus og vernepleier samtidig. Men vernepleier blir nok det jeg satser på. Jus, bare noen fag ved siden av. Da jeg føler vernepleier er helt det rette for meg. Og må bare si at jeg synes ikke vernepleier fagene er noe enklere enn jus fagene. Vi har og veldig mye gruppearbeid, som krever mye tid utenom skolen. Så føler ikke det er et lettere studie. Anonymous poster hash: 881bf...ae8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Å ta noen juridiske emner ved siden av en høyskoleutdanning, er ikke det samme som å studere juss. Anonymous poster hash: 18d42...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå