Gå til innhold

Au! Hva hjelper mot chillireaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det beste tipset er jo å ta på engangshansker før man kutter, men jeg kommer alltid på det etter at jeg har kuttet. 

Nå er det noen timer siden jeg kuttet opp disse minichilliene, men det brenner fortsatt noe voldsomt, og da under neglene spesielt. Noen som vet hva som hjelper mot det? Tomlene mine er helt ubrukelige fordi det gjør så vondt. 

Klarte også å klø meg på overleppen og bak øret mens jeg hold på, så nå er jeg hoven, rød og gloheit der. Tips mottas med et stort takk :)

Anonymous poster hash: 45d35...2da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fett. Prøv olje eller smør eller en fet krem? Har du spist chillien kan du prøve med fete meieriptodukter som ost. Jogurt skal også virke.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 02b51...bea

Skrevet

Rømme eller iskrem :)

Anonymous poster hash: d3d22...cec
Skrevet

Forsøk å holde hendene i vodka eller annen sterk alkohol. Hvis ikke det virker så forsøk med melk. En av de to burde hjelpe.

Anonymous poster hash: f0271...273

Skrevet

Tusen takk for tips! :) Hadde tilfeldigvis en utgått rømme i kjøleskapet, og satt med fingrene i den. Effekten forsvant litt etterhvert. Mulig den hjalp litt ekstra da den var kald. 

Nå brenner det likevel igjen. Ligger i sengen, og kan ikke akkurat smøre meg inn med det lille som er igjen av rømmen. Vooondt. Merkelig at chillien trenger seg helt under neglen, men ikke noe annet. 

Anonymous poster hash: 45d35...2da
Skrevet

Sårsalve. Det er ofte bedøvende :)

Skrevet

Min morbide nysgjerrighet gjør at jeg lurer på hvordan det er å fingre med chili på fingrene... 

Anonymous poster hash: 1bf7b...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...