Gå til innhold

Noen slankeopererte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd... Er på mitt 12 år som overvektig. Stabil vekt, men kommer ikke ned. Jeg overspiser :-( Går til psykolog pga dette og har ekstrem lav selvfølelse pga kroppen min. Mannen min har ALDRI sett meg naken, aldri.... Og vi har barn sammen!

Sliter veldig med ryggsmerter, nakkesmerter/hodepine og har store og tunge bryster i tillegg. Har også stort overheng etter keisersnitt. Pga dette plages jeg mye med utslett osv.

Har gått på Grethe roede, ketolyse, treningssenter osv... Har ikke gjort stort for meg!

Veier ca 108-110 og er 174 cm høy... Har altså en bmi på ca 36.

Vil jeg ha noen sjangse for å søke om å få dette dekket offentlig? Har ikke råd til dette på egen hånd...

Har tre barn, som aldri har sett moren sin bade på stranden, badeland eller noe som gjør at jeg må vise frem kroppen min..

Er 30 år og vil ikke være tjukk resten av livet :-(

Anonymous poster hash: 07d6a...3a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For og få det dekket av det offentlige må man ha en bmi på 40. Har man tilleggsykdom som diabetes, hjertesykdom osv er grensen bmi på 35. Men er man frisk må man ha en bmi på 40 for og søke. Og så blir det opp til legen på sykehuset og vurdere om du får operasjonen eller ikke.

Anonymous poster hash: f4658...3a0

Skrevet

Ingen som har vært igjennom dette?

Skrevet

Nei, du får ikke dekket.

Om du går ned i vekt først (BMI på 28 og nedover) kan du antagelig få brystreduksjon og bukplastikk.

Jeg tok gastric sleeve, men betalte det selv. Hadde ikke høy nok BMI til å få dekket offentlig, men klarte heller aldri å holde meg stabilt nede selv om jeg kunne jojo-slanke og få en noenlunde grei vekt en periode. Overspiste og "spiste bort følelser." Det har fungert bra for meg, men jeg gikk en lengre periode i terapi før jeg tok operasjonen - av sammensatte årsaker, men også fordi jeg var opptatt av å ikke bli psykisk verre fordi jeg ikke lenger kunne bruke mat som utløp for negative emosjoner.

Anonymous poster hash: edf3b...d14
Skrevet

Legen min sier at jeg kanskje kan få det dekket siden jeg har spiseforstyrrelser(overspiser) og har angst. Dette kan være tilleggssykdommer som gjør at jeg er innenfor sa hun.

Har ikke sjangs i havet å klare å gå ned på egenhånd! Har prøvd i 12 år.... :-( alltid dårlig samvittighet for hvordan jeg ser ut, og angsten blir verre av slike tanker. Isolerer meg mer og mer.

Skal søke, og håper det finnes en utvei!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...