Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Jeg er gravid i uke 35 og har vært sykemeldt i 4 uker nå. I dag fikk jeg brev i posten om at man skal skrive en plan eller noe med arbeidsgiver om man kan begynne i jobb igjen, noe som ikke er aktuelt for meg.... Legen har sykemeldt meg til jeg går ut i permisjon. Hva gjør jeg med dette?Får jeg ikke sykepenger om jeg ikke lager en plan??:S (har forresten ikke mottatt en krone fra dem enda, men det er vell helt vanlig har jeg skjønt...) Anonymous poster hash: b4300...577
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Legen kan skrive til nav at det vurderes unødvendig med dialogmøte, men du må lage en oppfølgingsplan med arbeidsgiver. Arbeidsgivers ansvar å innkalle til samtale, din plikt å møte opp. Anonymous poster hash: 3721f...55c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Rimelig unødvendig med både oppfølgingsplan og dialogmøte i di situasjon vil jeg tro ... Anonymous poster hash: b4aba...4e1
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Jeg fikk og brev, men der hadde nav allerede konkludert med at jeg ikke trengte det...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Bare ta en telefon til NAV, så ordner det seg. Anonymous poster hash: cba72...9d6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Arbeidsgiver er lovpålagt å ha et slikt møte. Ta en tlf til NAV og spør om det er nødvendig i ditt tilfelle. Det holder nok også at du og arbeidsgiver snakker på tlf, og konkluderer med at i ditt tilfelle er det ikke aktuelt å komme tilbake før etter perm. Disse reglene er laget for å fange opp langtidssykemeldte, ikke for gravide:) Hilsen en som har jobbet i hr- avdeling:) Anonymous poster hash: 55c70...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå