Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Mistenker at min 15 mnd gamle unge har ørebetennelse. Tar seg til øret og har grått mye idag, de par siste timene har det vært konstant. Ville bare være hos meg, ikke pappaen sin, ville ikke engang bade! Pleier normalt sett å elske og bade. Men kan jo ikke spørre "hvor har du vondt", får i allefall ikke svar. Ser ut som det var vondt å svelge brød også. Men hva er symptomene? Har ikke feber. Men gråter mye. Har nesten ikke vært i barnehagen på to uker (først forkjølelse m. høy feber av og på, så omgangssyken og idag dette), og vil KUN ha meg. Pappaen duger ikke visst. Kjenner meg utslitt brde jeg ringe legen i morgen? Anonymous poster hash: ee912...336
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Ja det bør du. Det mest klassiske symptomet er at han tar seg til øret. Prøv å dra ham litt i øreflippen og slipp, hvis det gjør vondt er det betennelse i mellomøret:) Anonymous poster hash: e5568...e49
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Ok, sover , men kan prøve det i morgen. Tar leger inn "ørebetennelsepasienter" raskt, stort sett? Brnefaren skremte meg med at de kan få dårlig hørsel av det! Anonymous poster hash: ee912...336
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Ja du bør ringe! Og vær forberedt på at dere kanskje ikke får antibiotika selv om det er betennelse Anonymous poster hash: 83f7d...fe8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Heldigvis har de sluttet å gi antibiotika. Men hvis barnet går ørebet. ofte bør h*n utredes. Her har barna hatt god effekt av paracet. Er som å slå påven bryter. Anonymous poster hash: 1d5f1...14c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Ok. Jeg ga en stikkpille, hjalp litt tror jeg. Hvordan får de ørebetennelse egentlig? Uheldig i forb. med forkjølelse? Ikke vært flink nok med luebruk? Anonymous poster hash: ee912...336
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Huff er ikke noe særlig med ørebetennelse men er dessverre lite å gjøre annet enn paracet og nesespray:( minsten her på 1 år har også symptomer på ørebetennelse i kveld. Funket med stikkpille så han fikk sove. Hvis ungen din sover i sengen kan du heve hodeenden. Trykket øker når hodet er nede og det gjør mer vondt (har hatt det selv mange ganger så vet hvor vondt det er). Et alternativ er å la dem sove i vognen med hodeenden litt opp. God bedring:) Anonymous poster hash: 0f551...abf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Ang årsaker til ørebetennelse så er det oftest bakterier som "går" i kanalen mellom nesen og ørene. De kommer inn i mellomøret og lager betennelse. Ikke uvanlig etter lengre tid med sykdom. Men kan også få betennelse av kaldtrekk mot øret. Anonymous poster hash: 0f551...abf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Takk for tips men ungen snur seg hele natta, så går ikke å heve hodeenden dessverre, med mindre jeg står opp hver time i hele natt og bytter på hvilken side som er hevet. Nesespray? Googlet, så at det ikke er anbefalt for barn under 2 år? (Med mindre det er anbefalt fra legen). Er det noen kjerringråd mot vondt hals og ørebetennelse? Hadde vel vært greit å få bekreftet/avkreftet det hos lege og, da.. Samboeren min mente øret så litt rødt ut, og at det kunne være et tegn? Men vi har ikke sett noe puss komme ut. Anonymous poster hash: ee912...336
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Saltvannsspray funker bra. Ellers så lindrer det med varm klut mot øret. Er allmenntilsganden bra da? Spiser og drikker han son før og leker han som vanlig. Skader ikke å rådføre seg med legevakt. Trenger ikke nødvendigvis inn til legen. Anonymous poster hash: 0f551...abf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Høy feber ette ren lengre periode med forkjølelse var symptomer her. Barnet var tydelig plaget av noe. Passet på å bruke nesespray så det ikke tettes til. Saltvanssdråper kan brukes på dagtid og en spray på kveldstid. Endelig har de nå fått nesespray på apotek til barn under 2 år! Fikk tak i på Apotek 1 i alle fall. Den brukes på kveldstid før sengen her i huset (15 mnd). Ellers går det jo over, men det kan være greit med en sjekk hos legen om ikke annet enn å få det registrert i tilfelle det blir et stort problem (men da tror jeg dere ville ha opplevd dette noen ganger allerede). Det går over! Hold ut! Har det på samme måte her også i forbindelse med barnehagestart, så det blir en tøff høst! Lykke til Anonymous poster hash: a98d9...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå